Verkeerd rekeningnummer doorgegeven bij mp-verkoop.

Discussie in 'De lounge' gestart door megacarls, 18 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ik heb verschillende advertenties op mp staan. Vorige week heb ik zowel een rokje als mijn draagzak kunnen 'verkopen'.
    Bij beide heb ik mijn rekeningnummer doorgegeven maar omdat het gelijktijdig kwam heb ik het banknummer geknipt en geplakt in de mailtjes.
    Van het rokje kreeg ik terug dat mijn banknummer niet klopte. Ik moest goed zoeken maar uiteindelijk zag ik het. Ik miste een cijfer.
    Ik heb er toen niet bij stilgestaan dat het andere mailtje ook het verkeerde banknummer had. Gistern viel het me op dat ik nog niks op de bank had staan en toen heb ik het mailtje nagekeken en toen zag ik dat dat nummer ook diezelfde fout had. Ik heb meteen de koper gemaild.
    Ik heb nog geen reactie maar zou de koper sowieso een foutmelding hebben gekregen als het banknummer niet klopt? Als er een cijfer mist (zoals in dit geval) krijg ik altijd wel een melding dat een rekeningnummer zoveel tekens dient te hebben.
    Is dat altijd zo? Ik zou het zo zuur vinden als het geld nu kwijt is namelijk.

2. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik krijg daar wel altijd een melding over. Gaat het om een iban? Dan sowieso namelijk.

3. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Ik krijg meteen een melding als het rekeningnummer niet klopt

4. megacarls

Iban ja. Gelukkig.

5. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Rekeningnummers moeten voldoen aan de elfproef, per ongeluk een bestaand ander nummer invoeren is dus bijna niet mogelijk.

6. Koon

Koon Niet meer actief

Een ander bestaand nummer invoeren kan heel goed. Controle gebeurt steekproefgewijs.
    Op een rekeningnummer waarvan 1 cijfer mist kan je niet storten, dan wordt er aangegeven dat het nummer niet bestaat/volledig is.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Juist bij Iban krijg je geen melding.
    Was pas bij Radar of Kassa.
    Er is juist door Iban geen controle meer of de naam wel bij het nummer past.
    Stort je dus naar een verkeerd nummer dan moet jezelf uitzoeken naar wie het is gegaan en zelf je geld terug vragen.

8. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ja alleen in dit geval mist er een cijfer, die melding krijg je wel.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Als er een cijfer mist dan kun je inderdaad geen boeking doen.

10. megacarls

Gelukkig heeft de koper het bedrag nog niet proberen over te maken. Dus nu aangegeven dat ze goed oplet dat ze het goede nummer invoert.

11. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Dan komt het goed! Gelukkig dat ze het nog niet overgemaakt had, maar ws had ze er wel melding van gekregen

Deel Deze Pagina