Iets bevestingen aan zacht (zwevend) plafond

Discussie in 'De lounge' gestart door Dani84, 30 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Vraagje.. Wij hebben een zacht soort zwevend plafond. Nu heb ik zo`n leuk ding met vakken gehaald (ikea) en die wou ik naast de commode aant plafond hangen. Maar nu kan dit volgens mijn man niet omdat hij niet weet waar de balken zitten (boven dat plafond) om aan te bevestigen. Dus als je gewoon een gat boord in het plafond, en je duwt er een plug in dan valt het zo weer naar beneden..

Iemand een ander idee hoe ik dit nu op kan hangen?
    Alvast bedankt! :)

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik kan mij niet goed in gedachten halen wat je gekocht hebt, maar is er een mogelijkheid dat je het aan het plafond kan plakken (op de een of andere manier)?

Zou inderdaad ook niets ophangen aan alleen het zwevend plafond...

3. wendy80

wendy80 Bekend lid

21 jun 2006
    510
    0
    0
    moeder
    overijssel
    Om de 30 cm zit altijd een balk,dat hebben we thuis ook.
    Dus is makkelijk rekensommetje :)

Liefs Wendy

4. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Zo`n net met vakken waar ze ook wel eens knuffels in doen.. nee plakken lukt niet als je dan wat in de vakken stopt kom het hele net naar beneden

Het plafond zat er al in toen we het huis kochten dus we hebben geen idee hoe het daarboven zit met balken e.d.

groetjss

5. Niet meer actief

Ik meende dat mijn vriend ons ikea hang ding ook aan een zwevend plafond moest bevestigen en hij heeft dit gedaan met een holle wand plug ofzo?

Ik weet het niet meer helemaal zeker, maar als je gewoon naar een bouwmarkt gaat dan weten ze de oplossing wel hoor!

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Inderdaad een holle wand plug, maar ik zou daar niet teveel gewicht aan hangen.
    Je zou ook nog aan de muur een soort van stang of haak kunnen bevestigen en het daaraan ophangen.

7. Dani84

Dani84 Niet meer actief

oke bedankt dan ga ik het daar ff vragen misschien dat hun het weten idd..

Wil niet het risico lopen dat het hele plafond naar beneden komt in de laatste weken :p

8. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Parkerschroeven gebruiken. Hebben we ook met de kunstof kozijnen gedaan om er rolgordijnen aan te hangen aangezien kunstof ook hol is. Hangt perfect en kan heel wat gewicht hebben.

9. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Paraplu-plugjes heten die dingen toch ook wel? Maarre... als je tegen het plafond aan gaat tikken hoor je op een gegeven moment toch vanzelf waar de balken zitten?

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je hebt er ook aparaatjes voor die kunnen meten waar de balken zitten. Als het niet te zwaar is, zou een holle wand plug ook kunnen.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    je kan toch horen waar een balk zit, even erop tikke, iets van dof klinkt zit een balk, iets wat hol klinkt niet

12. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Is het plafond een soort leerachtig doek wat opgespannen is?
    Zo ja, dan denk ik dat jullie een spanplafond hebben, daar kan je niks aan hangen.
    Het punt waar de lamp etc. hangt moet je bepalen voor het plafond erop gaat, later is dat niet meer te veranderen.

13. Dani84

Dani84 Niet meer actief

nee, het is geen leerachtig doek t is wel een gewoon plafond. Meer een schuurplafond met die rondjes erop.. Heel ingewikkeld ;)

Deel Deze Pagina