spermatest van fertilmarq

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jacqueline1983, 25 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jacqueline1983

10 jun 2006
    96
    0
    0
    verzorgende in verzorgingshuis
    sint philipsland
    hallo,

Heeft iemand ervaring met deze test?
    Ik heb er alleen een engelse gebruiksaanwijzing bij en snap het niet zo goed, mijn engels is barslecht?! :oops:

Als iemand weet hoe ik het moet doen, graag laten weten.

groetjes Jacqueline

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    geen idee.

Maar.. ik wil wel zeggen dat ik het onwijs zonde van je geld vind.
    Een spermatest bij de dokter beslaat verschillende nivo's. Wat gaat deze test je vertellen?

3. jacqueline1983

10 jun 2006
    96
    0
    0
    sint philipsland
    Deze test verteld mij of het spermagehalte onder of boven 20miljoen ligt.
    Dit is een zeer betrouwbare test, die meerdere mensen van deze site hebben gedaan , vandaar dat ik hem nu ook heb ;)

4. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Hai, heb voor je gekeken (heel lang, onvindbaar in NL....)

Oef, zoals ik begrepen heb is dat je twee afzonderlijke testen kunt doen, in vakje B en D. Als ze even blauw of donkerder zijn dan vakje A en C is het 20 milj of meer, is de kleur lichter is het minder dan 20 milj.

Pas op, ze zeggen inderdaad op de site dat de resultaten niets hoeven te zeggen over de werkelijke vruchtbaarheid en dat dat door een pro (dokter) gedaan moet worden. Het zegt alleen iets over het aantal zaadcelletjes. Maar goed, je kunt er ik weet niet hoeveel hebben, als het niet zwemt, gebeurt er ook niks..... :rolleyes:

Succes,

Marieke

5. nadia1981dunja

nadia1981dunja Niet meer actief

pffff............lekker onduidelijk.

Gewoon naar de huisarts gaan en vragen of ie je doorstuurd naar de Andrologie. Daar weet je pas zeker wat het kwaliteit is van de zwemmertjes.

Groetjes Nadia

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Maar daar heb je gewoon helemaal niks aan..
    Als je 20 miljoen, waar niks van beweegt of slecht van vorm is.. dan ben je net zo verminderd vruchtbaar...

Het verteld je dus niets helaas.

7. jacqueline1983

10 jun 2006
    96
    0
    0
    sint philipsland
    het geeft de spermacocentratie waar.
    Het kan alvast een begin zijn, voordat we eventueel een dokter nodig zijn, er is al contact geweest met gynicologie en die heeft aangegeven voor alle rompslomp begint, je eerst een test van fertilmarq kan doen, omdat je dan al 1 stap verder bent.

Maar ik zal waarschijnlijk in de maling genomen worden, zoals velen van jullie denken. :confused:

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik vind van wel. (mijn dokter en gyn hebben hier beide niets over gezegt.. de dokter zei zelfs nog.. ik laat de sperma test over aan het ziekenhuis die hebben daar nog meer verstand van!)

het aantal zegt gewoon helemaal niks. Je kan wel 100 milj per ml hebben maar als er niets tot weinig zwemt of allemaal afwijkende vorm hebben, maar dit kan je niet zien.. dus of je dan gerustgesteld bent met de uitslag van deze test?

In mijn ogen ben je helemaal niks verder.. ik durf te wedden dat zij straks ook een sperma test gaan uitvoeren. Aangezien ze naar zoveel dingen kijken.

in een sperma test word gekeken naar:
    aantal
    Vorm
    bewegelijkheid
    viscositeit
    anti stoffen

Dit uitkomst van de combinatie van deze factoren maakt de vruchtbaarheid.

Mijn man zit ver onder de 20 mil per ml.. maar wel goed bewegelijkheid en vorm.. dus moesten wij het nog 6 maanden verder proberen..

Deel Deze Pagina