Nou..ik begin wat ouder te worden en weet niet meer wat er te koop is. Ik heb een laptop die te traag is om fatsoenlijk op te werken. Nu zag ik een chromebook voorbij komen en snap niet goed hoe dat zit. Wie wel? Wat ik wil is; * Video bellen * inloggen op netwerk van het werk * word en excel bestanden maken * Internet * mail * handig mee te nemen Hij zal dus puur werktechnisch gebruikt worden. Prive kan ik nog met de laptop. Is een chromebook dan handig?
Ik heb een alles in 1 pc gekocht ipv een laptop. Dat is dus alleen een scherm met los toetsenbord en losse muis. Beste uitvinding ever. De pc zelf zit in het scherm dus je scherm is de hele pc. Ik werk door het hele huis heen. Trek hem uit het stopcontact en plug hem boven in. Je zou hem nog mee kunnen nemen ook. Ik log ook gewoon in op mijn netwerk van het werk. Chromebook kan je niets op opslaan dus dan moet je wel een externe schijf hebben of alles in de cloud.
Wat ik begrepen heb van een medestudent kan je op een Chrome alleen in de cloud in word of excel werken. Hier zouden niet alle functies werken zoals normaal. Dit was voor haar een reden om weer een Windows laptop te gaan gebruiken en gaf mij de doorslag geen Chrome aan te schaffen. Ik moet er wel bijzeggen dat ik excel meer dan gemiddeld gebruik en er ook in programmeer wanneer nodig. Maar dat doet mijn medestudent niet, en toch ervaarde ze het ook als vervelend...