Wie heeft dit en is dit wel handig met kinderen? en krijg je snel vlekken? Wij zijn aan het verbouwen boven en tapijt lijkt ons wel lekker warm aan de voeten maar ik twijfel of het wel gebruiksvriendelijk is.
Het leek mij in mn vorige huis ook lekker en toen was hst overal en heel snel plat en wat viezig. Ik dacht toen dat t kwam omdat het gelijkvloers was en ik dr teveel op liep. Dus in ons huidige huis boven ook gedaan. En het is idd lekker warm, maar ik zou het er liever uit hebben. Na 2 jaar (al eerder) is het helemaal plat gelopen en het oogt gewoon niet frisjes. Zoon en dochter en de hal is van zijl en dat vind ik veel fijner. Ook niet heel koud tevens, wij hebben een hout skelet in huis. Ik zou dus nee zeggen.
Wij hebben het wel, wel laagpolig en duurdere kwaliteit. Ook lopen we nooit met schoenen in huis, dat scheelt natuurlijk een hele hoop. Kinderen hebben er weleens overheen gebraakt, dat is wel minder met vloerbedekking, maar met een sopje en daarna de stoomreiniger ook wel schoon te krijgen. In een nieuw huis ligt het er aan, met vloerverwarming zouden we waarschijnlijk voor wat anders gaan, anders waarschijnlijk weer voor vloerbedekking (laagpolig, ik vind hoogpolig niet mooi, maar ook niet zo goed schoon te houden). Beneden hebben we een houten vloer, en in de ruimte voor onze zoon een soort zeil (beiden ook een goede optie voor slaapkamers met vloerverwarming).
In vloerbedekking gaat altijd stof en vuil zitten, al zie je dat bij bepaalde soorten niet zoals bij veel soorten laagpolig tapijt. In de woonkamer heb ik wel een kleed voor de bank. Die stofzuig ik natuurlijk. Maar af en toe klop ik die ook uit. Je schrikt wat er dan alsnog uit komt. Maar dat kleed vervang ik dan gewoon iedere paar jaar zodat ik iedere paar jaar een frisse start heb.
Hallo huisstofmijt! Als er allergie in de familie zit, zou ik gewoon kiezen voor gladde vloer Bovendien lastig als je kind een ongelukje heeft gehad of stift erop laat vallen. Zoon heeft een klein vloerkleed op zn kamer, zodat hij niet gelijk op koude vloer stapt als hij uit bed komt en ook erop kan zitten als hij op de grond speelt. die gooi ik regelmatig in de was. Ik heb zelf bij mijn ouders thuis heel lang vloerbedekking gehad maar t werd rap minder mooi. Kop thee mee naar boven, wat druppels knoeien en t pas de volgende ochtend opmerken en tja, die vlekken zijn hardnekkig.
Nee, zo smerig!!! Wij hebben tapijt op de kinderkamers. Met buikgriep spuugde zoon in zijn kamer. Wat een smerige toestand. Krijgt het nooit weer goed schoon. Het gaat er binnenkort uit en geen tapijt weer.
Ik heb het boven wel. Nooit schoenen aan, elke week stofzuigen en het blijft keurig netjes. Mijn zoon heeft er gelukkig nog nooit overheen gespuugd, mijn dochter wel 1x. Goed schoongemaakt en je ziet er niks meer van. Ik heb er lichtgrijs liggen, maar ik kan geen enkele vlek oid vinden. Het ligt er nu al dik 3 jaar. Oh ja en ik vind het heerlijk warm, plus het dempt het geluid (houten vloer).
Wij hebben op onze slaapkamer en op de overloop tapijt, het ligt er nu 13 jaar alleen op de overloop zitten er wat vlekjes in van schoonmaakmiddel. Wij lopen ook niet met schoenen binnen on het ziet er verder mooi uit. De kinderkamers hebben vinyl. Als het tapijt eruit gaat dan komt er overal vinyl of laminaat. Maar op de trap vind ik tapijt makkelijker het dempt.
Wisselende verhalen dus. Dochter heeft allergieën dus daar wilde ik het sowiso niet doen ze gaat naar zolder. Ik dacht aan anders alleen onze kamer maar ik hou wel van een geheel.
Wij hebben nu zo'n 12 jaar tapijt. Ziet er nog goed uit, was ook van extra sterke kwaliteit. We huren ca 1 keer per jaar zo'n reiniger en dan haal je er idd nog veel vuil uit. Maar het voordeel is dat stof erin blijft en niet gaat dwarrelen, zoals bij gladde vloeren.
Ik vind het heerlijk. Wij hebben geen verwarming boven en ik zou dus echt geen laminaat of vinyl ofzo willen. Onze oudste is 3,5 en we hebben nog geen spuugvlekken o.i.d. We dragen boven nooit schoenen, regelmatig stofzuigen. Voor ons werkt het prima!
Mijn ouders hadden het in de hal boven. Liepen daar niet met schoenen maar toch kreeg je er platte stukken in. Mijn man zou het graag willen maar ik twijfel. We lopen boven dus wel soms met schoenen en hebben huisdieren. Ik neig nu naar een gelijmde pvc vloer. Toch de demping en makkelijk schoon te houden.
Met allergieën zou ik het zeker niet doen, ook niet als zij op zolder slaapt. Zoon en ik hebben ook huisstofmijt allergie en denken er zelfs over om het kleed beneden weg te doen.
Dan absoluut niet doen, ook niet alleen op jullie kamer. Kun je beter naast je bed een wasbaar vloerkleed doen.
Wat mij betreft valt tapijt op de vloer onder het type 'basisfouten' (helemaal op slaapkamers). En ik spreek uit ervaring . Wij hebben die fout ook gemaakt toen we hier 12 jaar geleden kwamen wonen en gaan deze kerstvakantie (eindelijk) beginnen met laminaat leggen. Het enige voordeel is inderdaad dat het lekker warm is aan je voeten. Maar daar houdt het ook mee op... De nadelen wegen er niet tegen op, dus mijn advies: niet doen
Tapijt is gewoon vies. Ook met een reiniger haal je er lang niet al het stof en vuil uit want het gaat ook onder het tapijt zitten. En hoe ga je dat met je bed doen? Daar hoopt stof en vuil zich graag onder op. Wij hebben vinyl op de bovenverdieping en als ik zie wat er na een week alweer onder het bed verzameld ligt.. Toen ik het tapijt van de trap trok kwamen er letterlijk bergen zand en stof onder vandaan. Dat tapijt zag er ook nog als nieuw uit al had het ruim 10 jaar erop gelegen. Echt, bah!
Dit dus. Ik kan ook echt geen voordelen ontdekken naast het lekker warm aan de voeten en dat zijn voor mij de nadelen echt niet waard. Hier lag boven en op de trap tapijt toen we dit huis gingen huren. Gewoon laten liggen, want weinig budget. Het ligt er nog steeds en is spuuglelijk van kleur ook, gelukkig ben ik er aan gewend. We gaan het ook niet vervangen ivm wens voor andere woning.
Wij hebben het en ik vind het heerlijk, vind laminaat of vinyl echt te koud dus ik wil niets anders dan tapijt. Het ligt er nu 10 jaar in en moet wel zeggen dat er in mijn zoon zijn kamer wel wat vlekken zitten maar over het algemeen is het nog goed. Geen hoogpolig tapijt en betere kwaliteit. Wij willen volgend jaar de trap en bovenverdieping opnieuw gaan bekleden want we willen een andere kleur maar dat wordt weer tapijt want vind al het andere te koud aan mijn voeten.