Haha hoor ik om mij heen ook wel eens en bij sommige valt het vaak mee hoor. Wacht maar als iedereen 1 speciaal cadeau wil hebben dan word het pas echt leuk.
Ik zou sowieso zeggen dat jullie gewoon ook tijd als gezin willen en dus pas om 14.00 komen. Het is ook jullie kerst. En dan naar de bios ofzo en daarna thuis eten koffie en weer weg. Wij doen1e kerstdag bij mn ouders vanaf 15.00 en dan 2e kerstdag schoonouders bij ons vanaf 16.00. Beide dagen zit ik rond 20.30 waarschijnlijk gewoon weer op de bank zonder familie. Familie super gezellig maar even tijd als gezin vind ik ook heel belangrijk.
Pfff.. Zojuist geappt om naar Disney on ice te gaan, maar ze willen thuis blijven en vinden het te duur (Nee, ze wil het geld er niet aan uitgeven..) Maar tis opgelost we gaan een uurtje bowlen. Prima, nu nog onderhandelen over de tijd.. want ze had het over 2 uur. Maar dan zit je om half 4 alsnog thuis in een kringetje. Dus wil het liefst van 3 tot 4 en dan thuis eten voorbereiden, eten, en voorbij. Heb ik toch mn goede kant laten zien.
Pff. Hier begon schoonmoeder ook over afspreken op 1e/2e/3e kerstdag. Wij gaan de zondag voor kerst er een paar uurtjes naartoe, dan blijven de oudste twee daar logeren en haal ik ze de volgende dag weer op. Heeft man zijn vader wel gezien rond de kerst, maar hebben we tweede kerstdag voor onszelf. Is dat niet een optie? Dat je ze het weekend voor of na de kerstdagen ziet? Is iets minder beladen misschien (vooral voor schoonouders) en is het hopelijk minder lang opzitten. Of als het persé op een kerstdag moet, ze eventueel bij jullie uitnodigen, en dan vanaf 16:00uur ofzo. Beetje op tijd eten ivm de kinderen en iedereen dan om uiterlijk 20:00 de deur uit schoppen Wij hebben niet zoveel met kerst. Vroeger vond ik het echt verschrikkelijk, de hele dag opzitten en verplicht gezellig doen. Toen heb ik ineens 6 jaar achter elkaar buikgriep gehad met kerst. Toeval?
Ik begrijp wel dat ze Disney on ice prijzig vinden. Zou ik er ook niet aan willen uitgeven. Ik vind je ook wel erg mokken en moeilijk doen. Zet jezelf er overheen want met deze negatieve houding wordt het ook niet leuk of gezellig,
Jeetje, kerst is er om samen te zijn. Hier kerstochtend met een auto vol cadeaus naar de schoonfamilie, erg gezellig cadeaus lachen lunchen en wat drinken. In de middag naar mijn ouders waar we samen dineren bij hun thuis met het samengestelde gezin. 2e kerstdag zijn we thuis, slapen we uit en eten we wat lekkers. Waarom moet er ergens naartoe gegaan worden? Doe wat spelletjes thuis ga sjoelen of iets. Eet, drink en maak plezier.