Hoi meiden Heb even een vraagje Mitchell heeft normaal een tempratuur van 36.5 / 36.6 Nu heeft hij sinds 5 dagen steeds een temp van 37.5 / 37.6 Is zijn lichaamstempratuur gewoon aan het veranderen naarmate hij ouder word of is er iets anders? Hij voelt wel heel warm aan, maar de temp valt dus nog mee Hij is niet boven de 38 nog niet geweest Maar moet ik hier nu iets mee of....?
pas als ze 38,5 hebben is er sprake van verhoging hoor... de temp die hij nu heeft lijkt mij niet verontrustend tenzij hij andere rare verschijnselen heeft... of je hebt hem wat te warm gekleed waardoor de temp wat hoger ligt... maar je kent je kindje zelf het beste dus als je denkt dat er iets niet klopt dan even de huisarts bellen maar die zullen die temp ook niet vreemd vinden denk ik... als ze net geboren zijn moeten ze zo rond de 36.8 liggen dat betekent dan dat ze zichzelf kunnen warmhouden zo net na de geboorte.. naarmate ze ouder worden hebben ze vaak een temp van rond de 37....
ah oke ik vond het wel raar dat hij ineens zo hoog zit tot vorige week had hij gewoon een temp van 36.5 wij zitten hier allemaal best laag met de temp dus in mijn ogen zit hij dan ineens hoog ik hou het dan maar even in de gaten thanks voor je antwoord!
graag gedaan hoor, is ook best een onzekere tijd zo vlak na de geboorte he... is nooit verkeerd om het eens te vragen bij andere moeders toch!
zal het gewoon even aankijken. mar als je het niet vertrouwd gewoon even de ha bellen hoor. vragen staan vrij toch?
Ik zou er niks mee doen, is gewoon een prima temperatuur. Maar moet er dus ook bij zeggen dat wij eigenlijk nooit temp meten bij de kinderen.
Die temperatuur is prima hoor! Ik temperatuur mijn dochter eigenlijk nooit, tenzij ze jengelig en warm aanvoelt.
Temperatuur is inderdaad prima! Maar temperatuur je nog steeds? Dat is toch helemaal niet meer nodig? Lees wel vaker dat mensen dit blijven doen.
Tussen 37.5 en 38.5 spreek je van verhoging, boven 38.5 spreek je van koorts. Als je het toch niet vertrouwd dan even HA bellen, kan nooit kwaad. Ik zou inderdaad ook niet meer iedere dag tempen want zo kan zijn kringspier verslappen (heet toch kringspier hihi)
ik temp sinds de kraamperiode niet meer maar omdat hij ineens heel warm aanvoelde sindsdien ben ik het in de gaten gaan houden en daardoor viel het mij op dat hij ineens hoger zit in zijn temp hij voelt nu ook een stuk warmer als normaal maar ik zal wel stoppen ermee, en pas als hij nog warmer aanvoelt weer een keer kijken thanks voor de reacties meiden
We maken met babies onderscheid tussen TOT 3 maanden en NA 3 maanden. Tot 3 maanden wordt geadviseerd om bij een temperatuur van boven de 38 graden contact op te nemen met de huisarts. Dit kan in eerste instantie gewoon telefonisch. Tot 3 maanden wordt > 38 graden als koorts aangemerkt. Na 3 maanden hoef je pas contact op te nemen met de huisarts als de koorts (vanaf 38.5 - 39.0) 3 dagen aanhoudt. En in beide gevallen geldt: als het kind apathisch is of niet meer drinkt, direct contact opnemen. Een temperatuur van 37,5 is gelukkig gewoon. Hooguit voor jouw kind een beetje verhoging. Dit is helemaal niet erg en kan bijvoorbeeld veroorzaakt worden omdat je kindje nu meer gaat bewegen en beter zijn eigen temperatuur vast houdt. Alles tussen 36,5 en 37,5 is normaal. Daarboven hebben we het nog even over verhoging en daarna koorts. Na 3 maanden is koorts ook echt niet erg. Het is een natuurlijk reactie van het lichaam en het is juist verstandig om dan even niets te doen. Natuurlijk kan een (homeopatisch) paracetamolletje best eens gegeven worden wanneer je bijvoorbeeld merkt dat je kind echt veel ongemak heeft. Bij ongerustheid kun je altijd beter wel even bellen met de huisarts. Hij / zij weet ook dat je een jonge moeder bent