slapen overdag drama

Discussion in 'Baby en dreumes' started by maaike pati, Feb 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maaike pati

Mar 29, 2007
    56
    0
    0
    den haag
    Hallo,
    Mijn zoontje van bijna 3 maanden heeft er overdag erg veel moeite mee om in zijn bedje te slapen. In de avond en de nacht gaat het echt super. We leggen hem dan wakker in bed om 18.00 uur omdat hij dan doodmoe is, hij valt snel in slaap, daarna maken we hem wakker voor de fles van 22/23 uur. Hierna gaat hij weer slapen tot 6/7 uur.
    Na de fles van half 7 heeft hij alweer snel honger (terwijl zijn fles nog niet leeg was). We gaan dan eerst in bad en daarna spelen en dan krijgt hij om 8.30 weer een fles. Hierna is hij erg moe. Ik leg hem dan nog wakker in bed. Hij heeft dan ongeveer 15 minuten nodig om in slaap te komen. Maar hij slaapt maar tussen de 20-45 minuten! Hij wordt dan ook echt krijsend wakker! Dit is ook bij het slapen rond 12 uur.
    Wanneer ik met hem op pad ga is het slapen geen probleem, hij slaapt in de auto en in de kinderwagen.
    Meestal als het slapen overdag niet lukt ga ik maar wandelen, maar ja hij moet het toch ook in zijn bed leren.
    Iemand tips???

gr. Maaike

2. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,533
    6
    38
    Hoi,

het beste advies is zorgen voor regelmaat. Niet wat betreft tijden, maar wel de volgorde eten- slapen- spelen.
    Het kan zijn dat je kind al te moe was tegen de tijd dat het naar bed gaat. Ook met een volle buik slapen niet alle kinderen lekker.
    Maak van naar bed gaan een vast ritueel met verschonen, slaapzak aan (als je dat doet natuurlijk), muziekje. Als hij wakker wordt hem eruit halen. Zodra hij het ritme doorkrijgt gaat hij vanzelf langer en rustiger slapen.
    Mijn zoon had hetzelfde met drie maanden en slaapt nu altijd en overal als een zonnetje.
    Succes!

3. Jo1982

Jo1982 Lid

May 13, 2009
    8
    0
    0
    Hallo !

Ik lees graag even mee, want ik heb precies hetzelfde probleem ! Mijn zoontje slaapt eigenlijk al sinds hij 2 weken is overdag heel moeilijk. De signalen die hij geeft, zijn overduidelijk (oogjes wrijven, gapen...), maar zodra ik hem in bedje leg, is het huilen. Ik geef hem dan zijn speentje (gebruik jij die ook ?) en dan vallen wel direct zijn oogjes dicht, maar zodra zijn speen eruit valt, is hij meestal direct wakker (huilend). Hoe is jouw zoontje als je hem uit bed haalt ? Vrolijk ? Of humeurig ?
    De 'regelmaat' helpt bij ons wel enigszins, het lijkt wel alsof hij iets langer doorslaapt. Er zitten soms dagen tussen dat hij zelfs 2 uur achter elkaar slaapt ! Dat is voor ons al heel wat :)

Wij hebben dus geen slaaptijden, maar hanteren nu 'slapen op verzoek'. Vaste voedingstijden hebben wij eigenlijk ook nog niet echt.....is dat erg ? Hij is zondag 3 maanden.....

Groetjes,
    Jo

4. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    Mijn dochter wil 's middags ook niet in haar bedje slapen. Bij het dutje 's morgens (van 11 tot ong. 12.30) valt ze keurig in bed in slaap. Maar als ik haar later op de dag in bed leg om te slapen, is het huilen geblazen. Als ik haar in de box legt, slaapt ze wel! Ik heb er verder geen grote strijd van gemaakt, als ze in de box in slaap valt dan krijgt ze een dekentje over zich heen en laat ik haar lekker slapen (ik doe dan overigens niet extra stil ofzo, radio blijft aan en ik doe gewoon mijn ding).

5. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Mijn dochtertje was ook van 6 weken tot 6 maanden de hele dag wakker. Ze wilde geen minuut slapen overdag en sliep s'nachts echt super, zonder onderbrekingen. Ik heb het op een gegeven moment geaccepteerd dat ze overdag niet sliep en ben er lekker veel opuit gegaan. De arts zei dat sommige kindjes de slaap niet nodig hebben. Als je kindje verder vrolijk en niet overdreven veel huilt hoef je niet bang te zijn dat er iets mis is. Op een gegeven moment ben je alleen maar bezig met 'het is slaap krijgen' en dat is heel vermoeiend. Ik heb dat losgelaten en lekker veel wandelen en leuke dingen doen.
    Toen ze 6 maanden was had ze opeens wel de behoefte om te slapen overdag en had ze een prima ritme. Ik denk door alle indrukken en omdat ze vanaf die leeftijd ook bewust ging spelen en dus haar slaap toen wel nodig had.
    Ik moet toegeven, het is erg zwaar als je kindje overdag niet slaapt maar als je jezelf daarop instelt wordt het een stuk makkelijker.
    Succes!

6. jonibra

jonibra Niet meer actief

Mijn dochtertje is nu 6 maanden en heeft vanaf haar geboorte eigenlijk zo goed als nooit boven willen slapen.
    T enige wat weleens wil helpen is dr na een flesje nog lekker vasthouden als ze moe is en dr als ze dan slaapt in de box leggen (toen ze nog kleiner was lag ik haar in dr wagen naast me)

Liefs mij

7. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

Apr 22, 2009
    1,213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    ik lees mee.
    Onze zoon slaapt de hele nacht na zijn laatste fles (om circa 22 uur) tot een uur of 6 of 7.
    Daarna is hij een uurtje wakker of 2 en valt dan gewoon lekker in slaap bij mama in het grote bed.
    Rond 11 uur wordt hij weer wakker maar daarna slapen lukt meestal niet. Hij wrijft ook in de oogjes en gaapt, maar slapen.... nee hoor. Als we geluk hebben slaapt hij bij mij op de arm maar als ik hem in de wagen leg is hij weer wakker. Zo gaat het door tot de fles van circa 6 uur. Daarna slaapt hij even in de kinderwagen tot de laatste fles en na de laatste fles gaat het slapen prima. We leggen hem na het verschonen in bed en hij slaapt de hele nacht door.
    Als ik hem in de kinderwagen leg en ga wandelen slaapt hij ook niet, dan kijkt hij met zijn grote ogen de wereld in.
    Leg in hem in de maxi cosi dan slaapt hij wel.
    Ik lees mee met jullie en ben benieuwd naar jullie verhalen en tips

8. maaike pati

Mar 29, 2007
    56
    0
    0
    den haag
    Bedankt voor alle reacties!
    Ik lees dat ik niet de enige ben met dit probleem! Ik doe inderdaad elke keer hetzelfde ritueel, Jesse krijgt overdag een speen met slapen maar heb niet het idee dat dit het probleem is. Ik heb me er ook al half bij neergelegd, zeker na deze reacties. Jesse wordt na een kort slaapje wel krijsend wakker (doet ie verder nooit) maar is al snel weer vrolijk. Slapen in de box gaat ook niet, zodra ik hem slapend neerleg wordt ie al wakker!Ga gewoon lekker veel met hem op pad dan gaat het super! Vandaag ook weer 3 uur in de wagen geslapen! Denk dat Jesse overdag gewoon teveel indrukken krijgt, hij is ook erg ondernemend en wil niks missen!
    Maak me wel een beetje zorgen over de creche, ik ga wandelen als hij niet slaapt en daardoor huilerig is. Maar hoe doen ze dat dan op de creche? Hij gaat vrijdag voor het eerst!

iedereen suc6 met de "wakkere" kids

9. mamaweentje

mamaweentje Actief lid

Jul 9, 2009
    213
    0
    0
    thuiszorg medewerker
    limburg,landgraaf
    lees even mee...

hier hetzelfde probleem Milan slaapt overdag bijna niet.. hij is doodmoe maar slapen ho maar..!
    soms ligt hij echt een half uur te gillen en te gillen dan haal ik hem er uit, maar op de arm is hij dan nog onrustig omdat hij gewoon doodmoe is.
    's nachts slaapt hij ook slecht wordt meestal om 2 uur half 4 en 6 uur wakker ben dan echt zeker een half uur tot 3 kwartier bezig om hem weer in slaap te krijgen!
    hoop dat iemand hier een gouden tip heeft haha!

10. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    2,918
    0
    0
    hier ook de eerste drie maanden heel slecht geslapen(bleek later ook reflux te hebben medicijntjes gekregen)ze huilt nu niet zoveel maar ecth goed slapen verschillt ook nog heel erg hoor!!

wat ik nu vaak doe als ik zie dat jade echt heel moe is leg ik ze in bed idd met een ritueeltje leg tutje tegen dr wangetje aan daar wrijft ze lekker tegen aan en ga even naast dr zitten zeg dan niks helpt ook goed!!

mss voor iemand de goude tip!!

succes en ik hou mezelf altijd voor dat er vast betere tijden komen!!

liefs sjaantje

Share This Page