Jazeker wel. Maar de slager sneed dan een plakje af. Vast niet dat mijn vader/moeder een pakje vleeswaren in de supermarkt zouden openmaken om ons maar een plakje worst te geven. En ja mijn dochter krijgt bij Bakker Bart ook wel eens een krentenbolletje. Maar die moet ze dan van mij opeten voor we een andere winkel in gaan. In de supermarkt is nog nooit in mij opgekomen een zak bolletjes oid open te trekken omdat mw'tje "honger" heeft. Die kan mooi wachten tot we in de auto zitten en als die echt begint te zeuren krijgt ze het helemaal niet. Er is nog nooit iemand minder van geworden even te wachten. Niet alles moet maar kunnen en mogen omdat de kindertjes anders beginnen te drammen en te zaniken.
Ik doe het bewust niet bij m'n kids. Ook al willen ze soms wel. Ik vind dat ze geduld moeten hebben tot we thuis zijn. Als ze een plakje worst of een korstje krijgen is het wat anders. Tijdje terug kreeg m'n jongste van een werknemer (die we kennen) een banaan. Die mocht ie gelijk opeten en hoefde we niet te betalen.
ow god is het weer zover? Ik zie hier echt zoveel overeenkomsten in dit topic met kinderen die te lang vakantie hebben en van verveling gaan lopen klieren.....
zak chips leeg eten vind ik not done. maar een plakje worst voor de kids(wat je dus krijgt van de winkel) of een banaan. die krijgen mn kids hier altijd van de manager op de groente afdeling. die wilt graag dat kinderen int algemeen meer fruit eten en zo hopen ze dat kids dat ook doen (krijgen banaan, vragen dan misschien ook om banaan bij ouders. zoiets) maar om nou zelf een pak van wat dan ook open te trekken en te gaan eten nog voor je bij de kassa bent vind ik niet kunnen. waarom? kan je niet ff 5min wachten tot je afgerekend heb en buiten staat?
hahaha idd Booey mijn meening is als mijn kind een stukje worst/kaas/broodje krijgt mag ie hem opeten, maar wat betaald moet worden nee dan wachten ze totdat het betaald is.
Ik doe dat niet en als een van onze kinderen vraagt om iets zeg ik ook dat het eerst betaald moet worden voordat ze er van kunnen eten of drinken..
in de VS wel no shoes, so shirt, no service! stond laatst in de LIDL tijdens de hittegolf stond daar een student in zwembroek en ontbloot bovenlijf met een kar vol boodschappen bij de kassa, erg onsmakelijk en onbeleefd vond ik dat en moest gelijk aan dat bordje denken dat dat in NL ook wel ingevoerd mag worden. geen shirt geen schoenen open verpakkingen geen service!
Sodejuutjedeparapluutje, wat gaat dit topic snel! Heb me eindelijk door alle pagina's heen geworsteld.. In een restaurant vragen wij ook meteen om de rekening en betalen nog voor we ons eten en drinken hebben. Willen we nog meer drinken, of een dessert ofzo? Vragen we daar om en weer gelijk de rekening en betalen.. We hebben wel eens gehad dat we ergens zaten, en je niet met je pinpas kon betalen.. Dus toen moest vriendlief even hollen om te gaan pinnen.. Is opzich niet erg, maar toch fijner als je rustig kan blijven zitten, dus sindsdien pinpas en contant geld mee en altijd van tevoren betalen.. Dit topic heeft me wel een aantal uitzonderingen laten zien, zoals bijvoorbeeld mensen met diabetes en kindjes die spugen en er geen doekjes bij de hand zijn.. In de andere gevallen is het nog steeds niet mijn idee..
Hahaha Ik durf bijna niet te zeggen dat... nou vooruit dan maar... we van de week boodschappen gingen doen nadat we ergens op visite waren geweest, we even niets bij ons hadden, en ondanks mijn "dat zou ik nooit doen" hebben we zoontje een knijpfuit gegeven in de winkel nog voordat het was afgerekend! Shame on me!! Het was de eerste keer en verder zorg ik vrijwel altikd dat ik iets bij me heb en heb ik me nog verontschuldigd bij de kassiere. Chips en als volwassen iemand zoiets doen vind ik dan weer een heel ander verhaal.
Ik heb vandaag voor het eerst iets opengemaakt in de supermarkt. Mijn man had onze dochter per ongeluk een huggies drynites aangedaan ipv een huggies pull up. Drynites zijn voor haar grote broer die af en toe ongelukjes heeft. Hij is echter 5 en ruim 20 kilo, zij zit net aan de helft. We lopen in de supermarkt en ze doet schijnbaar een nogal flinke plas, waardoor die hele luiers (die dus veel te groot was) door het gewicht zo op de grond valt (ze draagt geen rompers onder een zomerjurk) Heb toen direct een pak luierbroekjes gepakt uit het schap en deze bij dr aangetrokken, ik moest toch wat, kan dr moeilijk de rest van de trip in dr blote kont laten lopen, en om een half karretje af te rekenen, luierbroekje aan doen en vervolgens weer de rest van de boodschappen te doen, nee dat zag ik niet zitten. Eten ofzo zal ik niet openmaken.
luiers zou ik ook absoluut gedaan hebben hoor! Zijn ze ook blijer mee dan dat er een kind wat nog niet zindelijk is zonder luier rondloopt denk ik
Ik doe het met mijn dochter ook wel eens hoor, zie het probleem er niet zo van in eigenlijk. Ga ook geen excuses gebruiken omdat er nood was en het echt niet anders kon. Ik doe het ook wel eens en zie het wel vaker. Ze kreeg gisteren nog een melk broodje en de rest van het pak reken ik af. Ik was laatst nog bij de zeeman en kocht een jurkje die we gingen passen en die had ze aan en wou ze niet meer uit dus toen gaf ik alleen het kaartje wat er aan zat. Heb ook wel eens een speen gekocht uit het doosje gehaald haar alvast gegeven en een leeg doosje gegeven om af te rekenen. En ze krijgt echt niet alles wat ze wil, en doe het ook niet iedere keer. Ik doe het niet omdat ik geen zin heb in gezeur, doe het omdat ik er geen kwaad in zie. Ze luistert wat dat betreft altijd netjes in de winkel en pakt nooit zelf wat. Wordt ook niet boos als ze een keer iets niet mag. Geen mens heeft er last van doe er niemand kwaad mee en reken het gewoon netjes af. Eigenlijk nooit bij stil gestaan dat mensen zich druk maken dat ik dat doe en het asociaal vinden. Aan dit topic te lezen is dat dus zo hahaha. Asociaal is dat ik mensen ergens iets uit zie halen en het aangebroken pak weer terug leggen.
Nee het hoort niet en ik doe het ook niet. Maar ach, is het nou zó erg? Welnee iedereen doet wel eens iets dat eigenlijk niet mag. Hier kan ik me nou echt niet druk om maken!