Die zijn echt erg ja. Laatst pikte mijn zoontje een snoepje dus ok zeg dat hij dat niet mag en moest hem afgeven aan mijn. Zegt de winkelbediende, o een snoepje mag wel hoor dat doen ze allemaal. Daar gaan onze manieren.
Daarom gaan wij gewoon naar de groenteboer.. Mag je altijd proeven wat je koopt als je twijfelt Scheelt weer hoop scheve blikken plus dat het meestal gewoon lekkerder is
Ik zou het eerst betalen en dan pas eten. Dochter krijgt wel eens een banaan van de man die op de groenteafdeling werkt, die mag ze wel op eten van me. Daar word dan ook niet raar van opgekeken.
Ik doe het in princiepe nooit maar snap wel dat je dat soms met je kinderen doet. Ik had op een gegeven moment zoveel moeite om de jongste in toom te houden (die had me toch een bui) terwijl hij normaal netjes blijft zitten was hij nu druk met alles pakken, uit het wagentje gooien enz enz. Ben hopeloos naar het rek met de koeken gelopen en heb een pak sultana gepakt, open gemaakt en hem 1 koekje gegeven. Dus ja ik snap dat zeker wel en al blijft het bij een uitzondering bij mij (normaal heb ik dus wel rustige kinderen mee haha) ik snap het zeker wel als mensen hun kids iets geven in de supermarkt. Al zou ik het wel anders doen als het een standaard iets word. Ik zou dan van thuis iets meenemen, dat aan het begin van de supermarkt geven zodat ik niets open hoef te maken en de kids toch rustig blijven. Voelde me namelijk wel heel opgelaten maarja had dit van hem ook nog nooit meegemaakt.
en dan al die winkels die tegenwoordig een briefje bij het schepsnoep hangen "1 snoepje is ook diefstal" Ben gezegend met een dochter die dat gelukkig eerst altijd netjes vraagt en een zoon die ik never nooit los laat in een winkel hahahaha
Ik mocht dat wel toen ik klein was, iedere zaterdag en dat wisten ze onderhand wel aan de kassa. Nu zou ik dat nooit meer doen, toen ik in de supermarkt werkte zagen we ook vaak lege verpakkingen in de schappen.. van mensen die in de winkel eten en NIET afrekenen dus.
Ik heb ooit n keer een half kadetje gegeven aan mijn dochter uit schuldgevoel (het was eigenlijk veel te laat en ze had nog niet geluncht). Maar normaal gesproken doe ik dat niet.
Ik doe het ook niet. Vind het gewoon raar staan en niet kunnen. Laatst kreeg de kleine man een banaan bij de jumbo van de man van de groentenafdeling. Voelde me behoorlijk opgelaten, van mij krijgt ie dat niet. Laat ik nou net een kind hebben die geen fruit wil/eet. Helaas. 1 hap van die banaan en hoppa daar lag ie aangekloven in het karretje pff. Daar gaan idd de manieren... Vind trouwens ook dat mn kind moet wachten totdat we thuis zijn. Thuis word er dan pas wat lekkers gegeten, niet in de auto of op de fiets. Wat overigens wel een discussie punt blijft bij mn man. Die vind het dus wel kunnen, trekt een zak snoep ofzo open net nadat de winkel verlaten is. Vind ik dus ook raar maar bij hem is het vroeger nooit verboden en bij mij wel. Dus daar zal het verschil ook wel liggen.
Ik vind het ook raar. Ook mijn dochter krijgt het niet in de winkel, ik laat haar wel eens eierkoeken of krentenbollen pakken, maar ze mag ze pas echt ná t afrekenen opeten. Maar vooral bij de jumbo krijgt ze wel eens een stuk fruit, appel, banaan, mandarijn, etc, en ze weet dan dat ze ook geluk heeft dat ze in de winkl mag eten.
Ik geef mijn dochter weleens een knijpfruit onder het boodschappen doen en daarna reken ik hem netjes af, weliswaar leeg. Ik snap niet wat dit met normen en waarden te maken heeft???
Mijn persoonlijke mening: Ik doe het niet. Zolang ik het niet gekocht heb is het naar mijn idee niet van mij. Mijn kinderen zullen echt niet verhongeren als ze 5 minuten moeten wachten.. Je neemt toch ook niet een fiets mee bij de fietsenwinkel, gaat ff een boodschapje doen en dan terug om te betalen? Er zullen best uitzonderingen zijn (diabetes) maar ik denk dat het winkelpersoneel op een gegeven moment door de bananen de tros niet meer zien. Ik vraag me een beetje af waar het geduld is gebleven. Mijn schoonzusje werkt bij het kruidvat en die haalt nooit snoep uit de schepbakken, wordt uit gegeten alsof het de snoeppot thuis is...
Nou volgens jouw normen en waarden mag het wel. En volgens de mijne niet. Dat is nou het leuke van normen en waarden... Die kunnen zomaar eens per persoon verschillen Dat houdt het leven leuk en zorgt ervoor dat topics als dit ineens 30 pagina's lang zijn
Ik geef wel eens een stukje brood aan mijn zoontje als hij erg onrustig doe maar zelf eet ik niks wat ik nog niet heb afgerekend.
mijn zoon afgelopen week een aardbei gejatmaar zeg het wel netjes en ze vinden het helemaal niet erg..
Nee doe ik niet, ik vraag me ook af wat de moeite is om gewoon zelf 2 liga's ofzo in je tas te stoppen?
Geen moeite maar als deze op een ochtendje spelen zijn op gegeten door mn zoontje, vriendjes, mezelf enz. en ik aansluitend boodschappen ga doen dan kan het weleens gebeuren dat ik mn zoontje een krentenbol geef.
Nee hoor, ik kan dat ook niet goed begrijpen en vind het redelijk aso. Hoelang duurt boodschappen doen nu eigenlijk? Dat geduld moet je toch op kunnen brengen en je kids ook bij kunnen brengen. Ik vind het ook nog eens niet fris, dat gekruimel en geklieder in de winkel en met die vieze, vettige handen vervolgens weer aan de karretjes waar een ander z'n spul weer in legt (ja, ik weet dat ik een miep ben en dat die karretjes sowieso al smerig zijn ).