Iets eten in de supermarkt dat nog niet is afgerekend

Discussie in 'De lounge' gestart door Adriana85, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    Ik doe dat nooit, mijn zoon krijgt hoogstens wat druifjes als ik daar een bakje van in de kar heb. Een krentebolletje neem ik standaard mee van thuis. Daarbij staat hier op elke afdeling een proeverij dus hij komt niks te kort.

2. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik doe dat best weleens hoor. Een banaantje of vast een lolly uit de zak.
    Ik zie het probleem niet zo.
    Ik kom al jaren bij dezelfde (buurt) AH, dus ze kennen me inmiddels wel. Stel dát mijn pinpas zou weigeren oid, weten ze ook dat ik alles netjes kom betalen.
    Het is hier pas een aantal jaren geleden dat ze voor vaste klanten een lijstje aanlegden. Die kwamen dan boodschappen doen zonder op dat moment te betalen en na verloop van tijd rekenden ze dan af.
    Ik kan ook niet zeggen dat mijn kinderen nu altijd zeuren om alvast iets te krijgen.

3. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.210
    1.269
    113
    Centrum België
    Hier geef ik ook wel 'ns een sneetje van het brood dat ik koop. Het is de verpakking die gescand wordt dus of er dan nog 20 of 19 sneetjes in zitten... Big deal.
    Wat ik pas echt erg vind in een winkel, is mensen die eerst 5 broden (of soort groenen of fruit) bepotelen om te kiezen welke ze nemen. Yak!

4. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik zie hier regelmatig voorbij komen, of je niet even die 5 of 10 minuten kan wachten. Misschien doe ik dan boodschappen bejaarden style, maar ik ben echt niet klaar in 10 minuten hoor!

5. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    bij een restaurant is het de bedoeling dat je daar gaat zitten eten, in de supermarkt niet. Lijkt me overigens ook niet erg sfeervol om in de appie te dineren :D

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.184
    10.754
    113
    Voor mezelf sowieso niet, en dochterlief moet ook maar leren te wachten tot na de kassa - ze krijgt wel haar rietjesbeker, thuis gevuld met water. Ik zie niet in waarom je niet kan wachten tot je je spullen werkelijk gekocht hebt.

7. Madera

Madera Actief lid

23 mrt 2013
    284
    0
    0
    Noord brabant
    hmm t is een lastige, sowieso voor mezelf zou ik het nooit doen. Voor mn kinderen, nee denk het ook niet. Je weet nooit of er een pin-storing is, of dat het om wat voor reden dan ook duurder uitvalt dan gedacht en dan zou ik niet beperkt willen worden in wat er terug gaat.
    Hoe dan ook technisch gezien ben je strafbaar als je in de winkel etenswaren nuttigt die nog niet afgerekend zijn. Valt onder de noemer "vernieling van eigendom". Als je het afrekent wordt er (meestal) niet moeilijk over gedaan, maar toch ik zou het niet willen

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja hoor ik geef mn zoontje soms al een knijpfruit of koekje...
    Ik betaal het toch netjes!
    Zelf iets eten zou ik niet zo snel doen

9. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik doe het nooit. Voor een kleine kan ik mij voorstellen dat er soms wat gegeven word maar een volwassenen een zak chips? Kom op he!

10. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik geef mijn zoontje ook altijd al van kleins af aan een crossaintje hoor en soms pak ik er ook een dat weten ze in de winkel moet zeggen dat het bij ons wel vaker voor komt hoor maar moet wel zeggen wij komen al jaren bij die winkel en kennen die mensen allemaal goed en zelfs de chef weet dat we dat doen en zegt ook zolang je betaald aan de kassa is het geen diefstal doen ze hier niet zo moeilijk over

11. Milujem

Milujem Niet meer actief

Nee vind het not done. Wat ik nog niet betaald heb is nog niet van mij....

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wat geven hier veel trouwens veel een croissantje aan kleine kinderen.

13. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik zou het zelf niet doen. Mijn man heeft dochter toen ze stuk jonger was een keer een krentenbolletje gegeven omdat het al erg laat was en ze honger had. Nu hanteren we de regel: Eerst betalen dan opeten! Dat weet ze nu en ze legt het zelf netjes op de band.

14. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik heb het weleens gedaan met mijn zoontje hoor dat hij wat te drinken wilde en dan reken ik het later gewoon af. Hebben ze bij de kassa nog nooit moeilijk over gedaan.

Maar als ik tegen mijn zoontje zeg NEE nu krijg je niks te drinken je wacht maar tot thuis dan is het ook goed.

En 1 voordeel ik doe tegenwoordig alleen boodschappen omdat mijn zoontje op school zit dus ik heb geen gezeur en langdradig gedoe met boodschappen doen. Heerlijk!!

15. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik vind het ook niet kunnen... Mensen zeggen wel ik reken het netjes af maar wat als je bij de kassa komt en je bent je portemonnee vergeten of je pinpas doet het niet.. Dus nee, eerst betalen dan pas opeten/drinken

16. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Ik zou me doodschamen als ik een lege zak chips op de band zou moeten leggen om af te rekenen. Zou ook heel raar kijken als ikiemand dat zou zien doen

17. TrotseMamaVan

TrotseMamaVan Actief lid

12 jun 2013
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg altijd een croissantje in 1 bepaalde winkel, nergens anders . Ik voelde me heel stom als klein meisje omdat het me niet normaal leek :D . Zelf doe ik het nooit in de winkel, gewoon omdat het niet nodig is en hij ook makkelijk kan wachten tot buiten de winkel ;) . Een noodgeval is een noodgeval maar als zoethoudertje zou ik niet doen, is ook niet nodig hij vind boodschappen doeen veel te leuk :D .

18. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Nee, ik vind het maar raar om in de winkel te gaan eten of drinken.
    Het is geen restaurant!

19. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

ooooooooooh een lekker ruikende crimineel!!!!!!! :D :D :D Die zijn het ergst!

ok dan... stel... een vreselijk ruikende dame of heer staat voor je in de rij met een deo om af te rekenen.... de kassiere is tergend langzaam... echt tergend..... oud dametje 125+ jaar oud... vergeten haar fruit te stickeren... in haar karretje liggen alleen maar zakjes met fruit..... allemaal ongestickerd.... alle andere kassa´s zijn dicht... dus vluchten kun je niet.... een snotneus van 16 krijgt het rolletje met de stickers er niet goed in, er blijft iedere keer een sticker hangen... we hebben het allemaal live meegemaakt ....hoe erg had je nu gewild dat die bewuste dame of heer even die deo onder eigen oksels had getest....

ja.. ja... ja..... laat maar horennnnnnn! :D

20. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Hier hanteren we de regel: Eerst centje betalen dan pas eten/drinken.

Verder vindt ik het niet raar dat andere ouders dat anders doen. Moet iedereen voor zichzelf weten, vindt ik.

Maar als volwassenen een zak chips in de ochtend haha, dat vindt ik raar!

Deel Deze Pagina