Iets eten in de supermarkt dat nog niet is afgerekend

Discussion in 'De lounge' started by Adriana85, Aug 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

May 25, 2011
    1,534
    0
    36
    Friesland
    Ik heb jarenlang in supermarkten gewerkt en werkelijk nog nooit over dit nagedacht of me eraan geergerd of andere collega's erover gehoord... zie ook echt niet wat voor probleem het is om je kids wat te eten te geven... echt niet... zou het zelf niet doen omdat ik mijn kind wil aanleren dat er vaste eetmomentjes zijn, maar dit is Niet omdat ik het in de supermarkt niet vind kunnen...
    Wel vind ik het raar dat je als volwassene een zak chips in de supermarkt leeg eet, maar om eerlijk te zijn... het zou me niet eens zijn opgevallen... ben niet zo met anderen bezig denk ik...

En Suusje1982: psies wat ik dacht ja...waarom die toevoeging gemaakt wordt snap ik ook echt niet...

2. SDonya

SDonya Niet meer actief

Nee hoor, zat netjes in zo'n plastic zakje! Had hem anders zelf wel ergens in een prullenbak gegooid. Beetje flauw...

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Inderdaad..

4. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Een volwassen vrouw vind ik niet kunnen... mijn kids leer ik ook dat je eerst wat moet afrekenen en dan kunt eten dat gaat redelijk goed alleen is mijn dochter een appelmonster en zodra ze een appel ziet eet ze hem op... dus soms niet snel genoeg en dan rekenen we de appel af met een stukje eruit ;)... niet helemaal eerlijk want dan is die lichter :p

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Weet je, ik ZIE dat niet eens, dat iemand anders zijn kind wat te eten geeft.
    Wat interesseert mij dat?! Lekker belangrijk.
    Ik zie nu al van die vrouwen lopen, als 1 of andere Scrooge mompelend 'Daar heb je weer zo'n crimineel die haar kinderen niet op kan voeden en al dat supermarkt eten steelt, schaamteloos, slecht hoor, ggrrrr'

Get a life.

6. suusje1982

suusje1982 Actief lid

Aug 7, 2013
    363
    0
    0
    Ik bedoel er gewoon mee aan te geven dat sommige reacties gewoon echt nergens over gaan. Alsof we op het strafbankje zitten en de vingers naar ons worden gewezen hahaha. Prima als je het er niet mee eens bent, maar heb net weer wat terug gelezen en af en toe wordt het zo geschetst dat je een asociale moeder bent. Wat ik zeg over dat netjes eten bedoel ik gewoon sarcastisch omdat je wel over ieder klein dingetje kan gaan praten alsof het iets heel asociaal is en een slechter manier van normen en waarden bij brengen. Het wordt vreselijk uit zijn verband getrokken door sommige. Toen mijn dochter wat kleiner was en wel knoeide maakte ik het met een doekje weer netjes schoon, en het was echt niet zo dat ze de winkel vervuilde door dat ze wat aan het eten was. Goed hƩ van mij :D

En heb het niet over iedereen maar zie zeker wel betweters er tussen zitten ;) Moeders die alles beter weten en het allemaal zo geweldig doen. Ik ben echt niet heilig en maak ook wel eens keuzes waar andere moeders niet achter staan, so be it. Laat dit nou zo'n keuze zijn, ze is echt niet gelijk verpest. En weet prima hoe het allemaal moet.

7. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Iedere keer loopt een topic hierover uit op hetzelfde....de "aso's" vs de "verantwoordelijke mama's"....*gaaaaappp*

Ik ben een lekkere gezellige tokkie-moeder and i'm proud of it!! Volgende keer neem ik een picnickkleedje mee naar de appie :p, lekker boeiend wat een ander daarvan vindt en snap ook niet dat sommige zo tegen elkaar in gaan.
    T enige wat mij boeit is wat mijn kids van mij vinden.

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik vraag me nog steeds af waarom er niet gewacht wordt tot het betaald is...

9. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik heb niet het hele topic gelezen en reageer even op de starterspost.

Ik geef mijn dochter geen eten als het nog niet is betaald. Zeg ook altijd: Straks als we betaald hebben, of een andere x.

Maar het kan we werkelijk aan m'n kont roesten wat andere mensen doen. Heb hier ook geen mening over. Lekker zelf weten dus.
    Overigens chips in de ochtend.. tja mijn keuze zal het niet zijn..

10. suusje1982

suusje1982 Actief lid

Aug 7, 2013
    363
    0
    0
    Als je dat echt zo graag wil weten....

Het heeft niet echt een specifieke reden. Ik zie er geen kwaad in, ga het sowieso betalen, het ligt al in mijn kar dus mag ze er van mij al wat uit hebben. Het is niet verboden en niemand die er ooit over klaagt. Nou ja behalve hier dan ;)

Ze zeurt er zelf niet eens om, maar af en toe (niet altijd) krijgt ze wat. Nu bijna nooit meer, maar vooral toen ze wat kleiner was en we echt een grote boodschap gingen doen en we een hele tijd in de winkel waren kreeg ze wat als ze in het karretje zat. Was zij lekker aan het knabbelen en ik ging in alle rust de winkel door. Nu is ze groot genoeg en helpt ze me altijd mee. Soms had ik ook wel wat in de tas en kreeg ze daar wat uit.

Ik vind echt serieus dat sommige echt een beetje panisch erover doen hoor.

Ik vraag me dus af, of je bij iedere andere keuze die je als moeder maakt of jij je af vraagt waarom die moeder het zo doet. Lijkt me erg vermoeiend.

11. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

omdat sommige het gewoon niet als een probleem zien waaronder ik. als het uiteindelijk maar afgerekend wordt denk ik dan. en heb al veel reacties gezien van mensen die in een supermarkt werken of hebben gewerkt en ze schrijven allemaal dat het niet als een probleem wordt gezien dus waarom er een probleem van maken?

12. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    MamaZeyadOmdat het voor velen een raadsel is waarom het meteen daar gegeten moet worden in plaats van thuis? Ik snap echt die logica niet. Nieuwe kleding trek je ook niet meteen aan, spulletjes bij de drogist vandaan gebruik je ook niet ter plekke, enz. Dus waarom zou je eten in de supermarkt wel meteen nuttigen? Losstaand van het feit of het al dan niet betaald wordt, of het als diefstal beschouwd wordt, wat je eigen normen en waarden zijn. Ik vind het gewoon niet nodig en onlogisch.

13. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

Dec 3, 2012
    1,122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    Belgiƫ Arendonk
    Hmmmmm, ik heb maar enkele reacties gelezen en het begin topic. Als je heel cru wil zijn, eigenlijk is het diefstal als je al eet voor je betaald hebt. Als er zo'n winkeldetective je hierop aanspreekt heb je niets te zeggen en mogen ze er de politie erbij roepen. Heb zelf in een grootwarenhuis gewerkt, vandaar dat ik dat weet. Wat je doet, is natuurlijk je eigen zaak.

14. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

omdat kinderen soms niet zo lang kunnen wachten zoals volwassenen. en ik zie gewoon echt het probleem niet en het winkel personeel blijkbaar ook niet. maar hier verschillen mensen gewoon in mening in dat mag toch. zegt toch niet dat je omdat je de keuze maakt het wel te doen dat je dan gelijk "slecht" bent? en andere zullen het niet doen nou prima toch. ik heb nu het idee dat je je moet gaan verantwoorden als je de keuze maakt om het wel te doen.

oo en ik heb ook wel eens nieuwe jas/schoenen gelijk aangedaan/ aangehouden. ook nooit raar op aan gekeken door personeel;). en personeel gooide zelfs de oude gelijk voor me weg:).

15. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Goh is het topic er weer. Zie al dat het weer op hetzelfde uitdraait als eerdere topics :p

Ja, hier krijgen de kids weleens een krentenbol uit de zak voordat we die betaald hebben. Zie er geen probleem in, ben er nooit op aangesproken en heb altijd netjes betaald.

16. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    nee.. maar ik praat wel graag met vriendinnen over het ouderschap en soms kom ik door andere ideeen op nieuwe inzichten en pak ik het anders aan. Ik ben immers nooit te oud om te leren.

wel jammer van die snerende laatste zin.

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Haha nou... Dan vraag ik me af wat ik ben...
    Ik vind het niet kunnen, mijn kind mag het dus ook niet maar ik vertik het echt om andere volwassenen op te gaan voeden.
    Soort van interesseprobleem dus.

18. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Heb er eens over na zitten denken maar vind het net niet erg genoeg om winkeldiefstal te noemen want je betaald uiteindelijk wel (hoop ik) maar ik vind het wel een vorm van fatsoen dat als je iets wil kopen dat je eerst betaald voordat je het gebruikt.
    We wonen in dit land geen drie uur lopen van een supermarkt af en een kind verhongert echt niet als hij even vijf minuten moet wachten.

Zo denk ik erover :) en ja ik vind het aso maar goed ik doe weer dingen die een ander misschien absoluut niet ok vind... Ieder z'n ding!

19. Trimiento

Trimiento Niet meer actief

+1

Vraag ik me ook af...;)

20. suusje1982

suusje1982 Actief lid

Aug 7, 2013
    363
    0
    0
    Ik bedoel het niet snerend hoor vraag me ook gewoon iets af door dit topic ;)

Share This Page