Iets eten in de supermarkt dat nog niet is afgerekend

Discussion in 'De lounge' started by Adriana85, Aug 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Wat een heisa om niks. Ik werk achter de kassa en als mensen netjes hun lege verpakkingen aangeven of op de band leggen is er niks aan de hand. Ook zal ik ze niet aanspreken. Ze betalen het toch gewoon? Ik vind niet dat zo'n persoon gelijk een aso is. Iets openmaken en teruglegge in het schap, dat is pas aso.
    Ikzelf zal niet iets eten voor ik heb betaald, en een ander doet dat wel. Prima toch? Ieder zijn ding, beetje overdreven om een ophef over te maken.

2. lies276

lies276 Niet meer actief

Jij vindt het niet nodig dat er in de super gegeten wordt. Dat is jouw norm. Ik vind het geen enkel probleem dat kinderen wél iets eten in de super. Dat is mijn norm.
    Ik hoef dus niks uit te leggen, naar mijn mening.

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik vraag me af wie er een heisa om maakt... ik zie alleen een hoop vrouwen die een eerlijke mening geven en een hoop vrouwen die zich lichtelijk aangesproken voelen.

4. Josie88

Josie88 Niet meer actief

#424 Josie88, Aug 14, 2013
    Last edited by a moderator: Aug 14, 2013
    Dat zeg ik, IK vind. En ja, normen en waarden verschillen, zeg niet dat daar iets mis mee is, leg alleen MIJN norm uit. Ik vraag je toch niet iets uit te leggen?

Nou dan... ;)

Edit: nu ik nogmaals lees, begrijp ik dat je bedoelt dat je je kind niet hoeft uit te leggen dat er niet in de super wordt gegeten? Nee, dat hoeft inderdaad niet, als je er geen problemen mee hebt.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Oh ja, dat doe ik ook wel eens hoor, krijgen ze een krentenbol, reken het toch af bij de kassa, ik betaal er toch voor. Waar je je wel niet druk om kunt maken.

6. suusje1982

suusje1982 Actief lid

Aug 7, 2013
    363
    0
    0
    Ik heb niet eens alles gelezen in dit topic maar op deze pagina wordt er bijvoorbeeld gesproken over diefstal. Kun je misschien een mening noemen maar ik vind dat gewoon ver gaan en iets wat heel klein is enorm uit zijn verband trekken. Dat is ook heisa maken om niets! Iedereen maakt er een heisa van hier, niet specifiek alleen degene die hun kind wel wat geven in de winkel en zich aangesproken voelen. Zo schets je het nu neer, de gene die hun mening geven blijven rustig maar de andere groep maakt er een heisa van.

Tot aan dit topic was ik me van geen kwaad bewust en nooit beseft dat anderen dat asociaal vinden.

7. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Misschien het topic quoten waar je op doelt? Ik zei dat ik het net geen diefstal vind maar wel een vorm van fatsoen

Vraag me ook af waar de grens ligt bij degene die het wel doen? Ik lees krentenbol, drinken, snoepje... Maar waar ligt de grens wat zij wel goed vinden en wat niet?
    Bedoel.. Neem aan dat ze hun kind geen maaltijdsalade voorzetten in de koffiehoek ;)

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek

9. Shopaholicnl

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Altijd dat gemekker over "perfect" zijn... ;)

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hier zou het simpel bij een krentenbol blijven.

En ook dat bij uitzondering.

Wel ben ik van mening als de winkel het niet wilt ze dit gewoon moeten zeggen. Bedoel denk niet dat er moeders zijn die er heisa om maken als het niet meer mag. Ik heb het hier een keer gedaan en heb het netjes gevraagd en zoals ik eerder al aangaf keek Di man me aan alsof hij een spook had gezien en antwoordde dat hij het absoluut niet erg vond en het gewoon normaal vind. En het zelf ook bij zijn kinderen deed.

11. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ach ieder zijn ding bij mij gebeurt het niet de kinderen wachten maar tot thuis. Waar ik me dan weer meer aan stoor mama mag ik een worstje ja vraag maar mama mag ik een stukje kaas ja pak maar mama mag ik een stukje gehaktbal ja pak maar mama mag ik een stukje kip ja pak maar mama mag ik een tomaat ja pak maar grrrr één iets is toch genoeg 😒

12. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik voel me ook lichtelijk aangesproken omdat wij hier door een aantal als asociaal worden genoemd. en moeten uitleggen waarom we het doen;). en met duidelijke argumenten moet komen. ik snap gewoon niet waarom wij ons moet verantwoorden. als je het niet doet hoef je je toch ook niet te verantwoorden:(. krijg nu heel sterk de indruk dat er maar 1 mening mag zijn en dat is dat er eerst betaald moet worden en dan pas open maken.

13. chocotof

chocotof Bekend lid

Dec 28, 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ik geef mijn zoon weleens een banaan of een druif uit het bakje in de supermarkt. Soms krijgt hij ook wel een een krentenbol. Hij krijgt het niet allemaal, meestal 1 van die dingen.
    Ik betaal alles netjes, zorg dat er genoeg geld op mijn rekening staat en ik vind mijzelf nou het type aso.

14. Shopaholicnl

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Nou ik noem jou niet asociaal, alleen wat je doet is in mijn ogen asociaal. Zo vind jij het misschien weer asociaal als ik m'n dochter een ijsje al lopend laat op eten of weet ik wat...

Zou me daar echt niet druk om maken... Wat de ene aso vind dat vind de ander normaal... Ieder z'n mening.

En jij ziet het als verantwoorden, ik zie het als meningen uitwisselen en discussiëren... Niet te hoog overal aan tillen, als JIJ het normaal vindt dan moet je gewoon denken; das jouw mening, ik denk er anders over en klaar!

15. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Over asociaal gesproken.. Ik zie wel eens zo´n leeg gedronken koffie bekertje weggemoffeld in een schap liggen. Drink je gratis koffie, ben je nog te beroerd om het bekertje fatsoenlijk weg te gooien.. Dat vind IK pas aso.

16. Linana

Linana Niet meer actief

Wat even gezemel hier zeg.... Om (wederom) niks.

Antwoord op de vraagstelling: ja, dat doe ik wel. Alleen voor mijn zoontje en er is nog nooit iets van gezegd (door winkelpersoneel of omstanders)

Mocht 1 van de moeders die het een ontzettend criminele actie vinden, mij ooit tegenkomen in de AH of c1000: spreek me er gerust op aan hoor.... Dat zal dan gelijk de eerste keer zijn dat je je zo druk bezig houdt met een ander.
    Waar men zich al niet druk om kan maken zeg....

Echt weer een discussie tussen de Tokkie-moeder vs het heilige boontje en d'r afkeurende vingertje.....

Het is toch nooit goed wat je doet in de ogen van een ander. Of je kind krijst de boel bij elkaar en andere moeders/mensen kijken je afkeurend aan of je geeft je kind die ene krentenbol en jij kan rustig boodschappen doen.

17. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik vind dat het niet gelijk asociaal genoemd hoeft te worden. niemand heeft er last van dat ik het doe dus waarom is het asociaal? dat andere een andere denkwijze hebben hoef toch niet gelijk te betekenen dat die van jou juist is en van mij fout?

18. Linana

Linana Niet meer actief

+1

Je bent hier vaak gelijk "afgekeurd" als je iets doet wat een ander niet doet. Erg jammer vind ik dat.
    Een discussie voeren is nog altijd anders dan oordelen en benoemen/uitschelden

19. Shopaholicnl

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hmm ik denk dat het meer een verkeerde associatie is die sommige bij het woord asociaal hebben. Ik bedoel namelijk niet dat ik je gedrag tokkie gedrag vind maar gewoon in mijn ogen zonder sociaal besef..

Ik ben opgevoed met: je betaald eerst voor je iets gebruikt

Maar wat een ander doet moet hij zelf weten hoor, ik ben alleen benieuwd naar de mening erachter.. En daarmee verander ik misschien zelf wel weer van mening. Daar is een forum voor :)

20. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    En waarom is iemand die het niet doet een heilig boontje?;)

Share This Page