Hoezo voel je je aangesproken? Ik vind mijzelf geen Tokkie-moeder hoor en toch noem ik dit voorbeeld.... Ironie heet zoiets
Ik doe het zelf niet. Eerst afrekenen en dan (eventueel) opeten. Maar dat is niet omdat ik 'een heilig boontje' ben, maar omdat ik het niet nodig vind. Wat een ander doet moeten zij weten, ik doe waar ik me goed bij voel en een ander neem ik aan ook. En dat zal weer iets anders zijn dan bij mij misschien. Kan me er niet zo druk om maken.
En ik vind het trouwens pas aso als je het niet afrekent. Kwam gisteren bijvoorbeeld ook een open zak snoep en een klein verpakking gedroogde worst tegen waar nog maar 1 inzit ipv 2. Zolang je het toch netjes afrekent is er niets aan de hand.
Ik zie eigenlijk zelden iemand in de supermarkt eten en ik vind het ook raar. Je hebt nog niet betaald dus is het ook nog niet je eigendom dus hoor je het niet te eten. Misschien verschil tussen nederland en belgie? Naar hier waar ik nu in nederland woon heb ik het ook nog nooit of zelden gezien, ik zou die persoon denk ik ook aangapen.
En het gekke is dat juist de meerderheid aangeeft dat ie het wel doet.. tenminste als ik zo terug lees.. Wat ik hier ook neerzet er zullen altijd mensen zijn die me zeikerig vinden, fijn voor ze...boeit me geen ene bal. Dit is een forum, ik geef mijn mening en accepteer die van anderen.
Jeetje, wat een felle reakties om zoiets totaal onbenulligs... Ik zie het zo: als wij met zoontje in de supermarkt lopen en hij begint te brullen (wat regelmatig voorkomt), zijn er twee mogelijkheden: 1: We gaan stug door met winkelen, met een brullend kind in het karretje. Boze blikken alom (en hoe vaak ik mezelf ook vertel daar schijt aan te hebben: ik herinner me ook mijn eigen ergernis van vroeger over schreeuwende baby's in winkels). ik voel me daar niet lekker bij. 2: we trekken een willekeurig pak koek/chips/sap uit een rek voor hem, heel erg onverantwoord uiteraard maar so what: de hele winkel slaakt een zucht van verlichting, inclusief ikzelf en vriend... De lege verpakking wordt netjes afgerekend. Iedereen blij. We kiezen regelmatig voor optie 2... Ik zie mezelf niet als een asociaal of een Tokkie, maar als iemand dat wel vindt n.a.v. bovenstaande: prima...
Ach weet je. Als een ander zijn/haar kind iets geeft moet hij/zij dat weten. Dat vind ik niet echt aso. Een volwassen vrouw, zoals geschreven in de OT, dat vind ik wel aso. Al winkelend een zak chips leeg kanen. Ik geef mijn kinderen niks in de supermarkt om op te eten. (Tenzij ze wat van de winkelier krijgen aangeboden en dat van mij mag) Omdat ik vind dat ze best mogen leren even te wachten en dat niet alles direct en dat ze het anders op een gillen zetten. Nou doen ze dat niet, ja heeft de oudste 1x gedaan. Ben er dan gauw klaar mee.
Het zou pas aso zijn als degene het niet zou afrekenen. Ik denk altijd maar zo, hij/zij heeft er vast een goede reden voor (flauwte gevoel, suiker/zout te kort, kind wat brult, etc) Zelf zou ik het niet zo snel doen, maar heb er ook geen pasklare mening over.
Ik kom zo'n 2 /3 keer per week bij de Lidl en haal altijd wat verse pistoletjes. Mijn oudste krijgt dan alvast eentje in haar hand die ze heerlijk oppeuzelt. Alleen als ze in de kinderwagen zit overigens ivm gekruimel. Bij de kassa geef ik aan dat er eentje extra afgerekend moet worden. Geen punt toch, is mij nooit opgevallen dat iemand raar keek en de oudste verheugd zich er altijd zo op
Linana Ik voel me niet aangesproken, hoor. Het maakt me echt niet uit wat iemand ervan vindt. Het valt me alleen op dat wanneer er verschillende meningen zijn er meteen gegooid wordt met asociaal versus heiligboontje/perfecte mama. Ik snap niet zo goed waarom een discussie al snel die kant opgaat. Als je het wel doet, word je asociaal gevonden. Doe je het niet, dan zou je een heiligboontje zijn. Aparte redenatie...
Nee wij eten nooit iets in de supermarkt ( misschien een stukje kaas bij de kaasafdeling) Maar goed, ik heb dus zelf altijd iets mee voor op de fiets ( fietskar) en dat weten ze. Ik heb ze dus nog nooit iets gegeven en volgens mij weten ze niet eens dat het een optie is.
Ik doe het niet. Vertel mijn kinderen dat ze het pas op mogen eten als we voorbij de kassa zijn geweest en hebben betaald. Waarom? Omdat ik vind dat iets pas van ons is als we er ook daadwerkelijk voor hebben betaald. Eerlijk moet ik zeggen dat mijn man heel soms ( de laatste tijd eigenlijk niet meer) wel eens een appel gaf aan onze zoon. Hij woog het af en plakte de sticker op een ander produkt zodat het wel betaald werd. Dit leidde wel eens tot een kleine discussie omdat ik vond dat het niet kan en hij er niets mis mee vond. En aangezien het nu niet meer gebeurd denk ik dat ik toch wat gewonnen heb haha. Maar goed, ik zal een ander er niet vervelend op aan kijken alleen mijn ding is het niet.
Wat grappig dat dit soort dingen zo'n discussie worden. Het zal me werkelijk een rotzorg zijn dat anderen me aso vinden als ik mijn dochter iets te eten geef wat ik daarna betaal. Kom op dames laat je niet gek maken door wat anderen vinden. Stelen vind ik echt iets heel anders
Wij doen het soms ook hoor,lekker boeiend wat een ander er van vindt.. Stukje kroepoek of een stuk van een eierkoek,kindje weer rustig en iedereen blij (voor zolang het duurt)..
Precies hier ook, af en toe om ze weer even rustig te krijgen zelf ook wel eens een slok van een flesje genomen..
E. Krijgt ook iets hoor. (Krentenbolletje ofzo) heb het een keer gevraagd in de supermarkt maar hun vonden het geen probleem zolang het maar afgerekend word
@jippie De reden waarom ik het op die manier verwoord heb is om heel duidelijk aan te geven dat iemand aso noemen gewoon not done is. Nu er heilig boontje staat ga jij er toch ook op in? Waarom worden de moeders die ingaan op tokkie dan bestempeld als "verdedigend". Iemand die haar mening wil toelichten in een discussie wordt op zp vaak afkeurend benaderd of dus bestempeld als tokkie. Daarom benadruk ik het ontzettend overdreven; het ene uiterste tegen het andere. Want zo komt het heel erg over in dit topic en in andere topics die op deze manier uitlopen (zie corrigerende tik topic) Heel erg jammer dat niemand in zijn waarde wordt gelaten....
Nee vind het ook raar zeker chips. Stel nou dat je bloedsuiker niet goed is en je bijna ko gaat kan ik het me wel voorstellen als je even gauw wat moet hebben maar anders kan je toch ook een kwartiertje wachten tot je langs de kassa bent geweest.. We hebben het hier over een volwassen vrouw die kan zich toch wel beheersen? Kinderen vind ik anders al zou ik mijn zoon wel lerendat zolang niet betaald is t niet van ons
Ik doe het ook, niet eens omdat hij erom jengelt of rusig te krijgen.. maar gewoon , omdat ik daar zin in heb? Het zal me ook me reet roesten wat de rest hiervan denk... Hij krijgt een krentenbol bij de lidl. Fruit krijgt hij daar niet, omdat het aan de kassa word gewogen. Soms een koekje, maar ik reken altijd alles af.
Waar staat dan dat iemand een Tokkie genoemd wordt? Dingen worden ZO gigantisch uit z'n verband gerukt