Ik doe het eigenlijk zelf nooit, maar ik vind het ook niet raar als iemand wat te eten aan zijn of haar kindje geeft. Ik vind het vreemder als iemand zelf alvast wat eet, maar ook dat vind ik niet asociaal hoor. Als er gewoon betaald wordt, zie ik het probleem niet zo. Hier heeft zoonlief overigens wel een keer, zonder dat ik het doorhad een heel deel van de paprika alvast opgegeten voordat we bij de kassa kwamen. Dat was bij de Lidl en daar wegen ze de paprika's altijd bij de kassa, maar de cassière kon er wel om lachten en van de filiaalmanager mochten we 'm zo meenemen. Erg netjes!
Nouja kleine samenvatting voor mezelf; Ik heb toch echt wel iets beters te doen dan van alles aso te vinden. Misschien maak ik me vooral druk over belangrijke dingen dat ik niet met mijn neus in de lucht door de supermarkt loop en afkeurend mijn hoofd schud als ik zie dat iemand even een zakje opentrekt om wat te snaaien (wat betaald gaat worden natuurlijk). Als ik zo een eventjes de recente topics bekijk dan kom ik tot de conclusie dat IEDEREEN hier op ZP wel 'aso' moet zijn op zijn eigen manier, want als je zelfs om een misplaatste scheet al een stempel Tokkie op je voorhoofd krijgt dan is het toch wel heel erg slecht gesteld met de wereld. Leven en laten leven zou ik zegen, maar dat wordt wel vaker geroepen hier. Hangt een mooie spreuk bij mijn oma in het toilet; Als de mensen met hen gebreken wat vaker naar hun zelve keken. Dan zouden ze het praten over anderen wel laten. Oja en Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij een gebrek aan alcohol, maar die is niet van toepassing nu.
Had je trouwens gezien dat de zak chips uit het schap werd gehaald en daar opengetrokken? Ik neem vaak wat mee voor mijn kids maar anderen zouden kunnen denken dat ik het daar terplekke uit de winkel heb gehaald en nog niet heb betaald. Ik zie overigens weinig kinderen eten in de super, ondanks dat vele hier aangeven het wel te doen.
Ik ben er geen fan van om m'n zoontje al wat te geven in de winkel, omdat ik ook van mening ben dat het pas van mij is als ik heb afgerekend (zo betaal ik ook niet de potjes die per ongeluk op de grond vallen als ik daarnaast iets pak, is niet van mij, kan gebeuren, is risico van winkelier). Maar soms is de situatie niet anders. Nu hij wat ouder wordt gebeurd het ook nog maar zelden. Bij ons is het brood op donderdag voor de lunch vaak op. Geen probleem, want is mijn vrije dag, ik kan prima 's ochtends brood halen. Maar het komt wel eens voor dat hij al zo moe is dat hij om 10 uur weer op bed ligt. Aangezien ik de dagen daarvoor heb gewerkt en we donderdag altijd rustig opstarten heb ik dan nog geen boodschappen gedaan. Als hij dan wakker wordt heeft hij gewoon honger en vindt ik dat hij geen koek mag eten, want we gaan broo halen (hij eet geen crackers of beschuit). Eenmaal in de winkel is hij dan blij dat hij het brood ziet. Ik ga een kind van een jaar met honger echt geen droge boterham weigeren om hem na de kassa wel te geven. Dat begrip in tijd en afrekenen is er dan (mi) echt nog niet. Nu hij ouder is komt het dus minder voor, dat hij niet zo vroeg meer slaapt. Daarnaast snapt hij nu wel dat we eerst iets moeten betalen voordat we een verpakking open maken. Die afweging zien anderen natuurlijk niet, maar heb er nog nooit iemand over gehoord. Vaak wordt er zo'n kinderbolletje gegeven hier bij de ah en is het niet eens nodig wat over te maken. Mensen die begrip hebben van tijd, begrijpen dat het niet lang meer duurt voordat je hebt betaald en het echt van jou is en de lichamelijke gesteldheid dit toelaat vindt ik dat het niet nodig is in de winkel al iets te eten. Jammer genoeg kan je daar geen leeftijd op plakken en kan je vaak aan de buitenkant van een persoon niet zien hoe de cognitieve en verstandelijke vermogens van iemand zijn. Dus oordelen we altijd over iemand zonder het complete verhaal te kennen.
ik zou zelf nooit wat gaan eten in de supermarkt, voor kindjes vind ik het wat anders, ben ook wel eens met mijn neefje van anderhalf bij de supermarkt geweest, hij wou toen zo graag een banaan omdat hij honger had. nou hij kreeg van mij gewoon een banaan hoor. het personeel kijkt er ook niet raar van op, en zolang je het betaald is het toch goed? mensen worden tegenwoordig wel erg snel als aso gezien hoor
2debaby Het eerste wat ik denk als ik jouw berichtje lees: Waarom zorg je er niet voor dat je eerder brood koopt, zodat het op donderdag niet allemaal op is? Zit jij niet met de stress en het gedoe, heeft je kindje geen honger.
Voor afgelopen maand had ik het nog nooit gedaan . Maar afgelopen maand was ik op vakantie, het was een snikhete dag en al het drinken wat we bij ons hadden was op. Ik had me een dorst en wilde niet wachten tot ik die lange rij aan de kassa voorbij was, wel vroeg ik netjes aan een medewerker of het mocht en toen dronk ik een lekker sapje . Verder let ik er eigenlijk totaal niet op of andere mensen het doen dus is er ook niks om te ergeren/asociaal te vinden. Zolang ze het betalen vind ik het best.
Ik zou het zelf niet doen. Mn dochter kan best even wachten tot we uit de supermarkt zijn. Ze krijgt genoeg te eten, dus uitgehongerd kan ze niet zijn. Zo lang blijf ik daar ook niet. Zelfde geldt voor mijzelf. Zolang ik er nog niet voor betaald heb is het niet van mij. Bovendien.. je zal maar bij de kassa staan en je bent je portemonnee vergeten of je pinpas doet het niet, whoopsie
Nee dat doe ik niet, mijn dochter krijgt ook niks, ze wil vaak wel iets maar dan zeg ik dat we het eerst moeten betalen en dat ze dan een banaan oid krijgt... Wil haar niet aan gaan leren dat ze gewoon maar wat kan pakken en alvast kan opeten.. vind ik niet netjes... Stel ook dat ineens je pinpas het niet doet ofzo, sta je daar met een half afgekloven banaan aan de kassa zonder geld... Mijn dochter heeft wel eens een sinaasappel gepakt uit het schap en daar stiekem dr tanden in gezet... heb hem afgepakt en in mn mandje gestopt om hem daarna af te rekenen en weg te laten gooien, maar dat hoefde niet, jongen achter de kassa vond het al heel lief dat ik er toch voor wilde betalen, de meesten schijnen hem met hap eruit terug te leggen... ieuw...
Ik zal t nooit doen ,echter vl sz en sm wel, omdat ze suikerziekte hebben en in een hypo echt iets nodig hebben ( aa drank, druivensuiker)
Hebben die dan niet altijd wat bij zich. Mijn moeder had ook suikerziekte (had want ze is nu helemaal van de medicatie af door heel veel afvallen) en die had/ heeft altijd een snelle Jelle koek ofzo in haar tas. Verder ot. Ik doe het nooit. Ook de kinderen wachten maar tot we betaald hebben. Ze vragen het ook nooit trouwens. Wel worden ze er heel blij van om hun favoriete koekje of toetje zelf vast te houden😀
Ik vind dat echt belachelijk! Het is 1 keer gebeurd dat ik mijn zoontje in de rij voor de kassa vast een banaan gaf. Het duurde namelijk heel lang (fruit niet afgewogen, bonrol op, oude oma die met 1 centjes ging betalen, al dat soort shit ). Ondertussen ging zoonlief uit zijn plaatje, dus die kreeg van mama mooi vast een banaantje Maar nee, verder zou ik het onder normale omstandigheden niet in mijn hoofd halen om alvast iets te eten of drinken in de supermarkt.
Ik vind het niet kunnen, heel asociaal.. Bij ons in de winkel liep altijd een moeder, kids in de winkelwagen en die kregen altijd in de winkel iets lekker.. Halverwege de boodschappenronde liep zij dan met afgekloven eten, omdat de kinderen het niet meer wouden hebben.
Meestal niet, nee. Al deed ik het een aantal weken terug omdat dochterlief erg chagrijnig werd van de honger. Toen gaf ik haar vast 1 krentenbol uit de zak die ik zou kopen. Wellicht een beetje aso en het is ongetwijfeld niet de bedoeling, maar no way dat ik de rest van m'n boodschappen ging doen met een gillend kind in de wagen. Dan maar even aso, voortaan zal ik er meer rekening mee houden.
Heel af en toe misschien 1 a 2 keer per jaar pak ik zelf ook wel iets uit de supermarkt en wat ik gelijk opeet en dat ik betaal bij het afrekenen, maar das meestal een banaan o.i.d. niet omdat ik dan gewoon honger heb, maar ik neem altijd reepjes mee in de tas voor als ik echt iets moet eten, anders word ik onwel en begin ik te trillen en trek helemaal wit weg en ben 1x bijna flauw gevallen in de super.. Ik heb geen suiker en we weten ook niet hoe dit komt, maar mijn pa heeft precies het zelfde al eten we normaal en goed verdeelt op een dag. Maar een zak chips eten in de supermarkt in de ochtend dat gaat me echt wel iets te ver... dan had die vrouw niet echt gewoon honger maar lekker honger, en kon blijkbaar niet wachten om thuis een vreetbui te hebben
De koningin zou het anders ook aso vinden. Ik begrijp ook niet zo goed waarom de kinderen altijd wat te knagen moeten hebben. Krijgen ze thuis geen eten? Of anders niet genoeg ofzo.