Iets eten in de supermarkt dat nog niet is afgerekend

Discussion in 'De lounge' started by Adriana85, Aug 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ach joh...als je nou 's morgens zin hebt in een zak chips.....kan gebeuren toch..;):D:D

2. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Nooit gedaan, zou ook niet bij me opkomen. Hetzelfde wbt mijn kinderen iets geven.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja dat vind ik toch anders dan een drammende peuter die perse een krentenbol wil.
    (Of een volwassen dame die blijkbaar geen tijd had om te ontbijten)

Plus.. Dat is nou niet iets dat je niet liever voorkomt :)

Maar verder zie ik het verschil ook niet zo in iets opeten voordat je het betaald.
    En toen dochterlief nog kleiner was had ik meestal gewoon een liga en een beker drinken bij me voor als ze ineens in de winkel enorme honger of dorst zou hebben.
    Maar meestal doe je je boodschappen niet rond lunchtijd toch :)

4. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    ik dus niet ze hebben naar mij te luisteren

5. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    AMEN AMEN en nog eens AMEN...

Echt hoor.. BOEIEND wat de een wel doet en de ander niet.. misschien is die vrouw wel hartstikke zwanger en heeft ze rare eetgewoontes.. Of had ze gwoon zin in chips.. Is toch niet jouw probleem ? En als de een het wel doet en het mag niet dan moet de winkel daar maar iets van zeggen, jij wordt er toch niet slechter van? Al dat veroordelen en hoe het "moet".. Ik wordt er zelf serieus overspannen van wat er allemaal "goed" "mooi" is en waar ik niet aan kan voldoen voor mijn gevoel.. En omdat ik dan een broodje zou eten in de winkel omdat ik me flauw voel en deze wel netjes afreken bij de kassa wordt ik hier ook al op afgerekend...

En de opmerkingen als.. Ik leer mijn kind WEL dat ze eerst moeten betalen.. Of de mijne laat ik WEL gillend op de grond liggen zegt meteen iets over de "verkeerde" opvoeding van andere moeders.. Doe lekker waar je je zelf lekker bij voelt en laat de ander in zijn/haar waarde..

6. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar ik kan me er niet druk om maken dat een ander het doet. Ik neem aan dat de supermarkten het ook niet zo erg vinden, anders hadden ze er wel massaal een stokje voor gestoken.

7. Saskia78

Mja.. Of hij gaat er vanuit dat hij het toch wel krijgt als ie maar hard genoeg op de grond gaat liggen gillen...
    Dat is natuurlijk ook een optie.

Overigens "ergste" wat ik ooit zag in de winkel..
    Jochie (jaar of 2) wilde donuts.. En z'n moeder duidelijk niet.
    Die zei: leg terug die donuts.
    Hij loopt een hoekje om, trapt op de doos zodat hij open gaat.
    Z'n moeder ziet dat... Loopt er naar toe. Zegt niks maar pakt de doos, geeft hem een donut en legde de rest van de doos in d'r karretje.
    Ze zei helemaal niets...
    Ik dacht dat ik omviel... Hoe kun je nou zo over je heem laten lopen door een peuter? En hoe moet dat als hij 8 is? :)

Ik weet het.. En zijn stuk strenger dan hoop mensen... Maar dit was wel het andere uiterste :)

8. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Vind het niet kunnen, het is jouw eigendom nog niet.. Zoethoudertje? Kindje moet meteen leren dat het zo niet werkt. Worstje van de slager, prima.

9. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    Zoontje krijgt bij binnenkomst van mij een krentenbol uit een zak die ik nog niet betaald heb. Maar wel ga betalen.

10. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

en zo hoort het. maar heb gewoon geen zin om mijn zoon over de grond de super markt uit te moet sleuren dus doe het voor mijn eigen rust;).

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    mee eens! hier ook.

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Wat een ander doet zal me worst wezen, maar erg sjiek vind ik het niet.

Ik zou het dus ook niet doen, eerst betalen en dan eten. En als mijn dochter ooit later een dramashow weg gaat geven omdat ze iets niet krijgt, dan is het gelijk helemaal over en krijgt ze helemaal niets meer.

13. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    uhu en dat denkt die de volgende x dus ook ! ...
    maar goed ontopic..

tja het mag niet van de winkelregels..tja ..
    pas als je de kassa verlaat zonder te betalen is het diefstal..

14. Saskia78

Hihi dat doe ik dus wel...
    Maar goed.. Meisjes schijnen sowieso makkelijker en minder recalcitrant te zijn wat dat betreft. En wij hebben ook nog eens de makkelijke versie... Meestal luistert ze gewoon :)

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Jouw zoontje voedt jou goed op! Oh wacht..

16. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Ik moest het laatst noodgedwongen doen met een billendoekje. Dochter spuugde in de winkelkar haar fruit weer uit en had de tas met benodigdheden in de auto liggen. Daarom een pak snoeten poetsers gepakt, haar schoongemaakt en netjes afgerekend.
    Doe dit verder nooit met etenswaren.

17. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    lit ook aan jezelf als jij makkelijk ben in toegeven dan gaan ze dat altijd doen ik ben altijd streng geweest in dat soort dingen ..
    het gebeurt niet punt je kan op je kom staan boeit me niet

18. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

May 11, 2013
    2,604
    3
    38
    ja zo zie ik het ook. het lijkt ook een beetje op "op rekening kopen"
    dat is iets wat ik mijn kinderen liever niet zie doen later, maar gewoon leer sparen om iets te kopen.

Daarbij vind ik het gewoon een asociaal gezicht, eten in een winkel.
    geef je kinderen dan thuis iets voordat je boodschappen met ze gaat doen.

19. Ringeling

Ringeling Bekend lid

Mar 2, 2012
    869
    113
    43
    Female
    Dat maakt het natuurlijk wel weer anders idd, ik ging uit van mijn eigen situatie. Excuses :)

20. asmama

asmama Bekend lid

Mar 22, 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik doet wel hoor, als mijn zoon in het karretje zit krijgt hij van mij lekker wat te smikkelen een koekje of n broodje ofzo waarom is dat raar? ik vind het raar als je eruit loopt zonder te betalen.. maar ik reken het toch netjes af, niemand heeft er trouwens ook ooit wat over gezegd van de winkel ofzo, Snap niet waarom je dan gelijk aso bent :S O dus als ik n koekje geef wat ik over 5 min af ga rekenen ben ik aso en als ik n koekje uit mn eigen luiertas haal en m dat geef dan niet :S maja ieder zn mening toch ook respect voor de mensen die het niet doen! ik doe het in ieder geval wel dan ben ik maar aso :D hihi

Share This Page