Iets eten in de supermarkt dat nog niet is afgerekend

Discussie in 'De lounge' gestart door Adriana85, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Zou kunnen, ik persoonlijk zeg in ieder geval iets absoluut niet om een ander te kwetsen of onzeker te maken. Ik zeg dingen alleen omdat ik iets me afvraag.
    Waarom iemand iets op die wijze doet en waarom zij dat een goede manier vinden..
    Ik ben echt niet perfect en leer zelf ook dagelijks dingen hier (ok soms zelfs over schaamlippen).
    Had ook gewoon kunnen zetten: Ik doe dat niet. Maar als iedereen dat zou doen dan wordt het wel heel saai hier :p
    En nu eerst chips!!!!!! :D

ps: als iets jouw onzeker maakt, waarom zeg je dat niet? Ik bedoel... als iemand iets zegt en een ander wordt er onzeker van en die zou dat neerzetten... ik zou zelf persoonlijk dan laten merken dat dat absoluut niet de bedoeling van mijn post zou zijn en ik denk dat vele anderen net zo erover denken hier..

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat doet ze toch ook niet door het vervelend te vinden voor hem?
    En dat pakje drinken is tegen de dorst... Niet omdat hij zo zielig is

3. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Jij niet maar anderen vonden blijkbaar dat ik te heftig tegen jou reageerde ;)
    Weet dat jij ook wel van het tikken ben en net als mij ook graag discussieer maar goed :D

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.792
    18.980
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het voor zeer asociaal naar het winkelpersoneel toe. Die moeten dan maar weer afwachten of het betaald wordt of dat er sprake is van winkeldiefstal.

In ons gezin gebeurt het in ieder geval niet.

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik begrijp dat niemand hier uiteten gaat? Daar betaal ik ook achteraf.

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Vraag (en ja oprechte vraag) aanyde geen die het zo stellig op tegen zijn.

Gaan jullie nooit uit eten? Dan eet je toch ook eerst op voor je betaalt en dus iets wat niet van jou is?
    En voor de geen die zei wat als je niet kan betalen om wat voor reden dan ook... Dat geld met eten in een restaurant toch ook?

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

;), uit eten gaan is toch een heel ander concept dan boodschappen doen in een supermarkt? Beetje appels met peren vergelijken...

8. knap

knap Niet meer actief

Ja snap jou gedachten hier in. Dat zij ik idd ook zo.

Maar ook al had ik gegeten dan kreeg ik toch vaak een suikeraanval. Valt ook haast niet uit te leggen. En tot nu toe is het echt maar een keer gebeurt bij de kruitvat ik stond al in de rij en vroeg of ik het direct mocht op drinken omdat ik last van mijn suiker had.

Zie je wel ook ik kan niet zo goed tegen kritiek :):) Slechte eigenschap van mij ;)

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dan ben ik heel raar maar als ik dorst heb dan maak ik ook altijd alvast een flesje water open of als dochter zeurt geef ik haar een breaker ofzo. Ik betaal toch, snap het probleem niet hoor.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.202
    35.914
    113
    Hier is het weleens gebeurd, wel als uitzondering, maar echt een ramp vind ik het ook niet, ik betaal het toch echt wel naderhand.

11. knap

knap Niet meer actief

Daar heb jij een punt. Idd. Ben altijd bang dat ik geen geld genoeg meer hebt als ik uit gegeten ben van zit mijn portomone nog in mijn tas haha. :)

12. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hier gebeurt het niet. Ik wil graag dat ze leert dat ze eerst moet betalen voordat het van haar is.

Maar ze dramt eigenlijk ook nooit (thuis wel ;)) in de supermarkt.

Bij speelgoed/draaimolens e.d is het een ander verhaal. "Mama, ga je dat voor mij kopen?". Zo nee, gaat ze heel hard als een heul verwaand meisje nephuilen. Jammer dan, dan huilt maar even hoor. Ze moet ook weten dat niet altijd alles kan.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zie dat dus echt NOOIT hier! Nou ja weleens ouders die wat aan kinderen geven (vind ik ook niet kunnen zolang er niet betaald is) maar een volwassene, nee nooit gezien.

Hier gebeurt het niet. Eerst betalen, en liever nog eerst naar huis, en dan kun je wat krijgen. Naast dat ik niet elke keer gezeur van de kinderen in de supermarkt wil, vind ik het ook gewoon niet netjes. Zolang je nog niet betaald hebt, is het niet van jou, punt. En natuurlijk heb je de intentie om te betalen maar misschien heb je niet genoeg geld bij je of is er een pinstoring, en daar sta je dan met je lege zak chips. Zo heel erg is het toch niet om vijf minuten te wachten tot je voorbij de kassa bent? Alsof we hier omkomen van de honger...

14. GIO2009

GIO2009 Actief lid

29 jan 2013
    110
    0
    0
    Hallo je wilt toch eerst iets proeven voordat je het koop :D!

Nee zonder grap ik vindt het niet kunnen voor mezelf niet en voor de kids ook niet. Wat een ander doet moet diegene zelf weten.

Je leert de kids dan eigenlijk ook dat het normaal is om alles maar open te maken en ermee eten/spelen terwijl je het mischien(niet van plan was) niet eens gaat kopen.;)

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja en bij tanken ook ja ;) . Dat is toch heel wat anders? Bij uit eten gaan is het de bedoeling dat je eerst eet en dan betaalt. In een supermarkt niet!

16. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Als ik een brood nodig heb en het in de snijmachine stop, dan kan mijn dochter het kapje krijgen voordat ik het in de papieren broodzak stop. Aan de kassa wordt het gewoon afgerekend, en het is imo niet hetzelfde als een verpakking van iets opentrekken en geven.

17. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Maar dan weet je van te voren ook niet wat je neemt, hoeveel drankjes, wel/geen dessert..

Das een beetje het verschil, vind ik.

18. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Jaa idd vind ook best dat ik eerst iets mag proeven.. Wat als het nou niet lekker is :p

Das natuurlijk ook de manier waarop je het brengt naar je kind toe.. En of je echt weet of hij/zij misschien wel echt honger of dorst zou kunnen hebben.. En of ze een krentenbol eten omdat ze echt honger hebben of je ze chocola geeft.. En of het iedere keer zo is met de boodschappen of een uitzondering...

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Maj. Maar ik vind wel dat iemand heeft bepaald dat je in de supermarkt zelf je spulletjes pakt en dan achteraf alles in 1x afrekent.
    Gewoon netjes in de verpakking want zo koop je het tenslotte.

En in een restaurant eet je het eerst op.... Maar daarom serveren ze het dan ook op een bord, bestek erbij enzo... En betaal je daarna ook alles in 1x.

Maar goed.. Ik vind ook op straat eten niet nodig. Eten doe je aan een tafel of iets dergelijks.
    En ja, toen ze heel klein was.. Was ik daar wel makkelijker in soms.. Maar dan wel iets wat al was betaald.)
    Maar bijv in een pretpark wat eten? Gaan we altijd even relaxt zitten.
    Lopend eten vind ik niks.. Manlief nog minder dus hier gebeurd dat niet.

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Overigens moet ik eerlijk bekennen dat de kinderen in onze ah altijd een plakje worst of kaas krijgen.

En bij de bakker een stuk eierkoek krijgen.

Dus het gebeurt eigenlijk nooit dat ik het doe is pas een keer gebeurt haha.

Deel Deze Pagina