Heb vandaag een banaan-avocadohapje gemaakt en ik wilde het morgen ook meegeven naar het kdv maar ik zie door het bakje heen dat het wel zwart lijkt! Het ruikt goed maar het ziet er niet bepaald smakelijk uit!
Ik kan er ook eigenlijk niet mee aankomen daar dan gaan die leidsters nog over hun nek en denken wat voor een moeder geeft zo iets nou mee jammer want het zag er zo lekker uit! Volgende keer maar de avocado bewaren en de banaan er vers bij doen. Weer wat geleerd.
komt door de avocado. Om te voorkomen dat dit verkleurt moet je de pit er weer in doen na pureren (bij guacamole net zo). Al verkleurt banaan trouwens ook, en helemaal als het in de koelkast is geweest.. Misschien de volgende keer een halve banaan en een halve avocado pakken?
Aha! Ik had nog nooit een avocado zelf in mijn handen gehad eerlijk gezegd maar goede tip. Die pit lag al vrij snel in de kliko...
Haha, ik weet het ook pas sinds een jaar ofzo hoor, maar door de pit er pas uit te halen vlak voor serveren, verkleurt het tot die tijd niet.
Daarnaast, de pit is veel te leuk om meteen in de kliko te mikken! Steek halverwege de pit drie cocktailprikkers of lucifers, laat de pit daarmee op een glaasje rusten, doe water in het glas zodat het kontje van de pit net het water raakt. En wacht af, dan kriijg je een mooie avocadoplant!
Hij moet lekker warm...nu mooie tijd dus. Ook leuk in het kader van 'spelen met je eten': Bovenkant van winterpeen, knolselderij, biet, knolraap of meiknol is schaaltje water zetten, dat groeit uit tot een mooi oerwoud
Neee niet doen!!! Hier een banaan hapje een dag bewaard toen ik het openmaakte en goed keek zat er gewoon schimmel in! Terwijl ik het het echt luchtdicht afgesloten in de koelkast heb bewaard!! Daarna nog een keertje uit de vriezer én gekookt geprobeert een dagje te bewaren maar telkens weer schimmel, heel sneaky aan een randje was blij dat ik het wel gezien had want je zou er zo overheen kijken!