Helemaal mee eens! Als wij het weer financieel helemaal op de rit hebben, zal ik bijv. mijn kerstpakket bij iemand aan de deur brengen waarvan ik weet dat ze het heel krap hebben. Zelfs in deze periode zit ik er over na te denken omdat wij het nu net redden met ons geld en eigenlijk die extra dingetjes niet nodig hebben, maar het bedrijf waar mijn man werkt doet ivm bezuinigingen niet meer aan kerstpakketten. Daar ging mijn goede idee... Zit nu na te denken over boodschappenkar met rijst, pasta, sauzen, borrelnootjes etc bij de voedselbank te brengen. Basisdingen maar wel even een extraatje voor de mensen die het echt nodig hebben...
Wij doen gewoon het hele jaar door dingen verzamelen die we zelf niet nodig hebben of niet gebruiken. Dit zijn meestal testers van parfurmerie's & boeken en/of dvd's die wij al hebben gelezen of gezien. Mijn vader kopieerd ook 2 a 3 x per jaar voor ons een hele boel dvd's voor ons die ik op het eind van het jaar in het pakket stop voor iemand anders. Meestal kijk ik ook bij me ouders en schoonouders wat ze over hebben. En ik koop nog al graag aanbiedingen en meestal staat de hele voorraadkast over vol in december en daar geven we dan ook spullen uit mee. Het is een kleine moeite die dingen te bewaren en te verzamelen en ik weet dat we iemand anders er heel blij mee kunnen maken. En zoals al eerder gezegdt hun wat extra's met de feestdagen en het geeft ons een goed gevoel!
hoi hoi, ik heb nu het geluk dat ik al 3 jaar het zelfde jongetje heb, maar het eerste jaar dat hij kwam was hij pas 4 ( kinderen worden uitgezonden in de leeftijd van 5 tot 16 maar soms is er een uitzondering op die regel als het kind het thuis echt niet goed heeft) en was hij de eerste dag heel verdrietig, maar na een dag ging het super goed . wat ik vooral heel moeilijk vind is om hem na zo,n tijd samen te zijn geweest weer los te laten , met tranen in mijn ogen breng i hem altijd weer naar de bus . eigelijk is het niet zo belangrijk voor ze wat je doet ook al is het alleen het dagelijkse leven van boodschappen doen ( dat het kind is mag kiezen wat hij of zei eet of drinkt) gewoon buiten kunnen spelen of een appel kunnen pakken uit de fruitschaal . ik ga voor de rest zo ie zo met hem zwemmen en lekker naar een pretpark of indoorspeel tuin, voor de rest is het rijden met de trein al een uitstapje opzich of bevoorbeeld met de pont in amsterdam. kortom de kleine dingen maken het al vaak , en gewoon de structuur en liefde krijgen is vaak al wat ze nodig hebben, of geholpen worden bij douchen of een verhaaltje bij het naar bed gaan maakt al zo,n verschil . want veel kinderen hebben hier echt te kort aan. kortom je hoefd geen grote dingen te doen.... maar juist de kleine grondbeginselen ( liefde vertrouwen respect er toe doen ) maken al een verschil. liefs maaike
Ook wij hebben heel veel spullen die wel een nieuw huisje kunnen gebruiken, waar brengen jullie het naar toe? Ik ken niemand in de buurt of in de vriendenkring die wel wat extra's kunnen gebruiken. Ook die kinderreizen spreekt me wel aan, zal dat thuis eens overleggen met manlief.
ik help ook waar ik helpen kan. Heb al vele kunnen helpen voelt zeker goed. Wij hebben het ook niet "ruim" maar we redden ons wel, wij hebben van veel kanten ook altijd hulp gehad van anderen, en af en toe word er ons nog wel eens wat toegestopt waar ik altijd enorm dankbaar voor ben. Ik vind het heerlijk om een ander te helpen, het voelt gewoon goed dat je iets voor je medemens kan betekenen. Vooral de dankbaarheid van een kind doet je zeker goed!
hier in almere is bv een stichting die het ophaalt voor mensen waarvan bv het huis is afgebrand en dan mogen ze daar meubels uitzoeken die door andere zijn gedoneert. ook zijn er soms hulp organisatie,s die het ophalen om het bv in een kindertehuis in roemie ... neer zetten
Ik heb dit jaar iemand hier van het forum gekozen. Ik las al het hele jaar mee in topic over haar en reacties die ze gaf in topics. En ik vond dat die gene wel wat extra's kon gebruiken! Als je goed om je heen kijkt is er vast wel iemand die het goed kan gebruiken. Succes!
Wow wat mooi om te lezen. Ga gelijk vanavond met mijn man overleggen over kinderreizen. Ik geef heel veel aan Roemenië. Hier is een buurthuis dat heel veel nodig heeft voor weeshuis in Roemenië. IK breng dus daar veel kleding, schoenen enz enz
wij hebben een kennis (nederlander) die in Roemenie woont voor hulpverlening. Daar gaat al onze kleding heen die we niet meer gebruiken. We zijn ook inzameladres voor gebruikte kleding. Elke maand maken we ook (klein beetje) geld over naar de stichting die daarbij hoort. Verder helpen we met het organiseren van acties om geld in te zamelen. Niet gebruikte andere spullen gaan ook óf naar Roemenie, of naar een rommelmarkt voor een goed doel. Collectes aan de deur geven we ook altijd. En heb juist een paar acceptgiro's van goede doelen klaarliggen om een x wat extra over te maken ipv sinterklaas uitbundig vieren (kids krijgen wel een kleinigheidje maar verder niet). Straatkrant koop ik regelmatig. En als de speelgoedmand te vol wordt, zoeken we met elkaar uit wat naar Roemenie kan, zo leren de kinderen gelijk ook niet alles voor zichzelf te houden, en puilt ons huis niet uit (niet zo groot behuisd).
Ik heb niemand in mijn directe omgeving die het niet breed heeft. Ik doe kleding in een zak voor de kerk of breng het naar de kringloop, net als met speelgoed of ik breng dat langs cb, huisarts of cafe waar ik vaak kom en niet veel lag. Ik steun een kind van Plan Nederland. Ik denk dat een hulpmoeder van de psz het niet breed heeft, maar ik ga haar echt niks aanbieden of vragen of ze wat kan gebruiken, dat kan ronduit genant zijn. Mijn man brengt trouwens zijn hele kerstpakket ook naar de kringloop. Laatst was er weer een Dorcas-actie bij de supermarkt en dan geven wij echt veel. Wij hebben het goed en kunnen echt wel meer missen dan 1 pak rijst.
Ik had al de babykleding van mijn dochter nog in zakken liggen. Kon het niet over mijn hart verkrijgen om het weg te doen, vind ik zonde. Nu had de huishoudelijke hulp van mijn oma (turkse vrouw) een dochter in Turkije en die mensen hadden een dochter gekregen en heel weinig geld voor kleding. En met een heel goed gevoel heb ik een hele berg kleding gegeven. En heb vorig jaar ofzo mijn commode te koop gezet, maar toch aan iemand hier van het forum weg gegeven omdat diegene het niet zo breed had en wel heel graag mijn commode wilde hebben!! Hoop dat ze er nog steeds plezier van heeft!!
ik organiseer op 11 december een happy-day voor gezinnen die het niet breed hebben er komen 18 gezinnen het is een heel geregel maar zo dankbaar het is mijn eigen goede doel happy-day en elk jaar komt het terug
Wat goed om te lezen! Ik breng nu ook de kleding naar de kerk, maar eigenlijk heb ik veel meer over (ook speelgoed enzo). Hoe zijn jullie er achter gekomen dat je iemand kan helpen en dat diegene ook op hulp zit te wachten? Ik ken niemand die onze spullen hard nodig heeft, maar als ik iemand weet breng ik het met veel plezier naar hen toe.
@Mirro ik denk dat dat een kwestie is van om je heen kijken.. Zoals hier in het gebouw zit een gezin die zit bij de voedselbank, en kwamen wij daar dus tegen nu geven we hen onze kleding en speelgoed
Mijn moeder heeft het niet breed. Ze is gescheiden, krijgt de alimentatie niet juist betaald (vaak te laat en te weinig) en werkt zelf part time. Ze kan vanwege haar gezondheid niet meer werken dan ze nu doet. Ze had nu bijvoorbeeld een nieuwe winterjas nodig. Nu had ik er vorig jaar 2 gekocht. Ik heb haar één van de 2 aangeboden en daar is ze hartstikke blij mee. Kan ze weer een jaartje of 2 vooruit. Met kerst krijgt ze van haar 3 kinderen een fototoestel. Haar eerste kleinkind is op komst en toen had ze laatst gezegd dat ze dan toch ook wel een fototoestel wilde hebben om zelf ook leuke foto's te kunnen maken. Vind ik nog leuker ook om iets nuttigs te geven wat ze echt graag zelf wil i.p.v. bijv. weer de standaard badschuim of iets dergelijks. Als ze bij de supermarkt staan van de voedselbank koop ik altijd wat dingetjes van het lijstje. Kleding breng ik naar een inzamelpunt. Oh ja, en momenteel ben ik een actie gestart voor mijn oom. Hij gaat de Alpe d'Huzes fietsen en zoekt sponsors. Ik heb zelf ook geen geweldig inkomen, maar heb nu wat vrienden en kennissen in de buurt aangeboden een taart voor ze te maken voor 15 euro. Dit wordt dan gedoneerd. De eerste 2 zijn al besteld. Nog leuk om te doen ook!
ja hoor wij maken elk jaar voor bepaalde mensen in onze omgeving een mooi kerstpakket, die gevuld is met dagelijkse levensmiddelen die voor hen best prijzig zijn zoals kaas e.d. daarnaast snoepgoed, speelgoed voor als ze kinderen hebben en leuke kerstversieringen voor in huis.... ook gaan hier de mooie kleding die over is en als nieuw is over naar kinderen uit onze omgeving. helpen we mensen die net even wat extra's nodig hebben in een bepaalde tijd.... maar ik was er voorheen iets te gek mee want heb via dit forum eens iemand geholpen die 100 euro nodig had voor iets ivm met een baan en dat is echt al zeker 4 mnd geleden.... ze had beloofd het terug te komen brengen als ze haar baan had. heb haar 2x gemaild en ze zei ik kom het vd week de helft afbetalen... nog niets gezien dus.... dat vind ik dan weer jammer.. maarja als zij zichzelf nog in de spiegel kan aankijken dan vind ik het prima zo....