Iets extra's doen voor iemand die het minder heeft?

Discussie in 'De lounge' gestart door WLE, 30 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    @mora, dat vind ik dan wel schandalig (kan het zijn dat er een topic over was?)
    maar mooi zeg, heerlijk als je zo mensen kunt helpen

@ll, ik zou wel willen. Wij brengen al onze "zooi" nu naar het leger des heils. Dan ruim je zelf veel makkelijker op.
    Verder zou ik best een gezin willen helpen met boodschappen enzo, maar hoe pluk je die van straat af?
    En zou je zoiets bij het cb kunnen vragen? zo van, of er een gezin is met kindjes die jonger zijn dan de mijne? Zodat de kleertjes/speelgoed door kunnen?
    hmm. ik denk nog even door!

2. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    @spikkel19 (en andere) ik zou eerlijk gezegd niet weten waar ik moet kijken. Ik kom zelf op het kdv (kids brengen en halen) in de supermarkt en op de sportschool. Op deze plekken kom ik echt niemand tegen.
    Maar zou het wel prettig vinden om alle spullen aan iemand te kunnen geven. Zet nu weleens wat op mp, maar dat is eigenlijk ook niet de moeite. Dan geef ik het liever aan iemand die het echt nodig heeft (of zelf niet kan kopen).

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je medemens helpen hoeft niet altijd financieel te zijn of materieel.

Zo help ik bijv. buitenlandse vrouwen fietsen, da's ook echt dankbaar vrijwilligerswerk!

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    heb je hier wel is een oproep gezet er zijn denk ik hier ook genoeg meiden die het goed kunnen gebruiken .
    mischien een nieuw topic open , waar mensen hulp of spullen aan kunnen bieden en mensen hier op kunnen reageren , heb alleen geen idee hoe je het zou moeten verwoorden

5. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    @Mirro je kan idd zoals genoemd hier een topic neerzetten ergens met wat je in de aanbieding hebt.
    Tis lastig hoor, ik loop dr ook niet mee te koop. Veel mensen houden het voorzich zelf dat ze ht niet breed hebben. :)

6. WLE

WLE Niet meer actief

De mensen die ik wat leuks wil sturen ken ik niet persoonlijk en hun kennen mij ook niet.
    Ik lees het hele jaar door stil zwijgend hun topics en berichten op het forum.
    En daar uit heb ik opgemaakt dat die mensen wel wat extra's kunnen gebruiken.

@mora Lijkt me inderdaad verschrikkelijk als mensen er zo'n misbruik van maken.
    Dan zou mijn vertrouwen gelijk weg zijn.

7. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    toen i hier nog onder mn andere naam zat, heb ik wel eens een pakket gehad, waauw wat was ik daar gelukkig mee zeg. kon het heel goed gebruiken

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Maar je moet dan toch hun adres vragen?

9. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Haha das wel leuk! Ik geloof dat die vrouwen daar blij mee zijn.

10. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Wat een lieve mensen hier zeg!

Ik ben een alleenstaande moeder,heb het ook niet breed helaas.
    Maar ook ik probeer mijn steentje bij te dragen.
    Mijn moeder had een collega uit polen,zij kon daar maar tijdelijk werken,haar man zat zonder werk,woonden bij haar ouders in die op leeftijd zijn en dus niet veel hebben.
    Ik heb 2 zakken vol met babykleding aan ze kunnen geven waar mijn zoontje niet meer in past. Voelde heel erg goed!
    Ik kreeg een doos merci terug,hartstikke fijn om toch iets te kunnen betekenen voor een ander!

11. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    pb mij even heb misschien iets leuks voor je

12. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Meiden hier die het niet breed hebben pb me maar even ik heb leuke dingen

13. WLE

WLE Niet meer actief

Heb ze een pb'tje gestuurd & erbij gezgedt dat ik het absoluut niet beledigend bedoel maar ze gewoon iets extra's gun!
    En dan maar hopen dat ik ze niet beledigd heb want snap wel dat het niet leuk is om te moeten laten weten dat je het niet zo breed heb bijvoorbeeld.

14. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    Geweldig!
    Heb het zelf niet zo breed en ik krijg vaak kleding van een kennis voor mn dochtertje. Alles wat ik niet gebruik schuif ik weer door. Vandaag nog bij een oude buurvrouw twee kinderjasjes gebracht. Zelfde geld voor etenswaren welke ik niet meer gebruik. Die geef ik ook weg. Het ruimt op en het geeft een goed gevoel.

15. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    ook jou geef ik de tip pb mij even ik ken namelijk iets heel leuks (geen reclame wees niet bang)

16. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Flowertje, Super lief wat je aanbied!
    Ik hoop dat je andere mensen kunt helpen die er slechter bij zitten dan ik.Momenteel woon ik bij mijn ouders en ik kan rondkomen.
    Echt geweldig dat je je inzet voor mensen die het nodig hebben,maar ik weet zeker dat er mensen zijn die het beter kunnen gebruiken dan ik!
    Nogmaals,bedankt voor je aanbod!

Fijn dat er toch zulke mensen zijn,daar word ik nu blij van :D

17. Anice

Anice Niet meer actief

18. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    @Anice oh das wel jammer dan dat je dat zo niet hebt kunnen doen..

19. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nou mijn vertrouwen is niet weg hoor... ik leg dat bij diegene zelf neer.. als hij/zij denkt ik betaal het lekker niet terug mag diegene zelf met dat gevoel rondlopen.... maar jammer is het wel!

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb op mn oude account samen met een ander een x een topic gestart voor iemand hier met veel kindjes en dr man was zijn baan kwijt.

Hebben toen een hoop mensen geld gestort waar onder ik zodat zij boodschappen kon doen voor haar gezin.

Ook geef ik hier aan t leger des heils spullen die ze gebruiken om op eerste kerstdag een kerstdiner te organiseren voor mensen die zelf geen geld hebben en dan toch een kerstdiner hebben.

Deel Deze Pagina