Iets extra's doen voor iemand die het minder heeft?

Discussie in 'De lounge' gestart door WLE, 30 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ik ken ook niemand die het minder heeft, als ik iemand zou kennen die het niet zo goed heeft zou ik er dolgraag wat voor willen doen, maar gaat niet op hier.. ik geef voor de kerst wel best veel aan de voedselbank.

iemand die wat nodig heeft uit Noord Holland.. laat maar weten :p

2. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    mijn ouders en wat vrienden van ons hebben het minder ... wij supporten hun :)

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik ken ook niemand die het minder heeft als wij.
    En ik weet niet of ik iets zou geven.
    Als het om iemand gaat waar ik om geef wel, maar kennissen of iemand van dit forum niet!
    Niet omdat ik egoïstisch ben, maar we kunnen zelf net rondkomen, dus ik zal gek zijn om dat beetje geld dat we overhouden aan een vreemde te geven. ;)

4. Que

Que Niet meer actief

Ik vind het van jullie een heel erg lief gebaar!

En als ik ooit uit de *shit* ben dan hoop ik zelf ook iemand te kunnen helpen die dan in dezelfde situatie zit als wij nu moeten zitten door alle omstandigheden van scheidingen en een ex die geen allimentatie hoeft te betalen omdat hij geen draagkracht heeft maar wel een eigenbedrijf met een maandelijkse toelage van schrik niet 2100 euro.......:x

Maar echt meiden SUPER dat jullie dit doen voor jullie mede mens!

5. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Heb het momenteel alles behalve breed door omstandigheden die ons zijn overkomen....(werk man).
    Ben nu al een jaar aan het óverleven' om in ieder geval in dit huis te kunnen blijven wonen.
    Werk me kapot om er weer bovenop te komen(en dat gaat me lukken! reken maar!)
    Maar leuk is het niet als je je kids amper te eten kunt geven.
    Gelukkig helpt me moeder me waar ze kan.

Toch kan ik het niet over mn hart verkrijgen om 2 goede doelen die ik al jaaaaren steun op te zeggen.
    En ik geef al mn babykleertjes aan een vriendin die in de schuldsanering zit,haar zoontje is 7 weken jonger..
    Van de week kwam ze met een speelgoedje aan voor mijn babyzoontje en ik was er zooo blij mee dat ik gewoon een potje moest janken!

Dus probeer op mijn manier ook mijn steentje bij te dragen.
    Ook ben ik op dinsdag ochtend vrijwilliger(jaja ik heb het nog niet druk genoeg) op een peutersoosje voor kindjes met taalproblemen.

Vind het zoo fijn om te lezen dat er nog zoveel mensen zijn die iets voor anderen doen:GEWELDIG!

6. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Wow dat is wel heel erg! denk je iets goeds te doen word er zo misbruik van je gemaakt ongeloofelijk! Hoop idd dat diegene zichzelf nog recht in de ogen kan kijken!

7. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Wij hebben het ook niet breed, maar ik probeer wel te helpen waar ik kan. Ik ben al een aantal keer geholpen door lieve medeforummers hier voor vriendinnen die het erg moeilijk hebben. Zelf heb ik ook eens wat mogen ontvangen van lieve medeforummers hier voor mezelf en voor me kinderen. Ik ben daar erg dankbaar voor, als ik anderen weer kan helpen dan doe ik het ook met alle liefde. Ik heb hier het een en ander liggen waar ik of de kids niks mee doe, zal kijken of ik er weer iemand blij mee kan maken!

Even voor degene die mensen van de voedselbank helpen. Hoe komen jullie met deze personen in contact? want de voedselbank zelf mag geen gegevens geven toch? Of zijn het bekenden van jullie die bij de voedselbank zitten?

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik neem aan dat het ook na 11 december mag? Of is dit een eenmalig iets? Lenn is de 19e jarig en krijgt dus komende maand genoeg speelgoed verwacht ik.. Wil daarna alles uitzoeken, want spruit 2 zal vast een boel eigen speelgoed krijgen..

Hier breng ik rond de kerst een pakket naar het leger des heils.. Kleding die we niet meer dragen gaat in de kledingbak in het dorp.

9. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik sta er toch altijd weer van te kijken dat er nog zoveel lieve goede mensen zijn, zo geweldig krijg er kippevel van.

zelf heb ik altijd alles weggegeven wat ik niet meer nodig had gebruikte enz, helaas is bijna 2 jaar geleden hier de ellende begonnen, en zitten wij nu aan de andere kant, overleven soms letterlijk.

we zitten nu bij de voedselbank, (ben ik zooooo blij mee dat we daar terecht konden) want op papier verdiendmanlief goed, en dan ik er nog bij, maar in praktijk houden we nu zo`n 400 euro over voor 2 maanden en dan moet daar het gas voor de auto van mijn man nog af, pff

ondanks dat gaan we 11 december naar de dag van flowertje, lieve ouders die de tank volgooien, anders had het niet gekunkt,
    hoop volgende week eindelijk weer eens geld van GKB te krijgen, ipv elke maand is dat nu om de maand door de heerlijke loonbeslagen die ook nog eens te hoog zijn maar 1 deurwaarde niet mee wil werken aan het verlagen ervan, zou toch 110 euro per maand schelen. nog 3 maand doorbikkelen en dan hoop ik voor de rechtter te komen, en dan hoop ik daarna een hoop zaken af te kunnen sluiten, waaronder dit huis waar we nu wonen.

Maar ondanks dat geef ik ook nu alles weg van sven, heb het wel eens proberen te verkopen, maar kost me zoveel energie vraag je bv 50 cent per kledingstuk wat echt nog netjes is, en je verteld erbij waarom, om wat nieuws voor ons zoontje te kunnen kopen, en dan de vragen om detailfotos losse fotos kan het zo niet opnoemen de raarste vragen krijg je dat ik alles verwijderd heb van internet, in de zak heb gedaan, en meegenomen naar de voedselbank, daar zijn zoveel kindjes die het ook kunnen gebruiken, en man wat voelde dat goed, vanaf nu gaat dan ook alles wat sven niet meer past naar of iemand die het nodig heeft bv via een oproep die ik zou zien, of naar de voedselbank.
    Ook hier geef ik nog altijd van alles weg, zo haak ik regelmatig een leuke knuffel of sleutelhanger ofzo voor iemand die het verdiend. dat doet me goed.

Top meiden en vooral die 100 euro uitleende en het niet terug gekregen heeft, en toch nog zo positief blijft wow. echt knap dat je zo redeneerd, en zo jammer dat er toch misbruik is gemaakt. zonde hoor.

10. mroos

mroos Niet meer actief

Wij sponsoren maandelijks een gezin in Roemenie waar we 1 keer per jaar een groot pakket met levensmiddelen en speelgoed naartoe sturen.

Als iemand mij iets vraagt dan zal ik het als het mogelijk is geven, ik geloof namelijk dat mensen niet voor niks iets aan je vragen. Als een dakloze/junk dus naar me toe komt dan zal ik hem wat geven, soms geld soms eten. Maar ook vriendinnen die iets nodig hebben.

Met kerst gaan wij de straatkrantverkoopster een leuke bon met pakket geven. Geen idee hoe breed ze het heeft, maar ze zal het vast leuk vinden.
    Als ik in een supermarkt loop vraag ik weleens aan de straatkrantverkoper/verkoopster of ze wat nodig hebben.

Vaak is het de schaamte die ervoor zorgt dat je niks durft te vragen of niks geeft, ook om wat andere mensen wel niet van je denken, daar moet je je echt overheen zetten. Ik vind het heerlijk om te geven, en hoop dat ik er steeds meer in mag groeien:).

11. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij doneren regelmatig kleding, voedsel en huishoudelijke apparatuur aan de voedselbank.

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier geef ik weleens spullen weg. Ik vind het super als ik er mensen blij mee kan maken.

Wat een mooie reacties!

13. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik geef ook kleding van mijn zoontje weg
    ook speelgoed of laatst had ik iemand vlakbij die had op mp een advertentie dat ze wilde ruilen zij wilde speelgoed voor haar dochter en zij had ook iets te ruil dus hebben we gewoon dingen geruild was ook een leuk iets

zij had iets nieuws dus iets anders voor haar dochter voor de leeftijd van nu en ik had iets voor een baby al had ik dat zelf niet nodig maar geruild voor een vriendin :D
    dus ruilde mijn spullen om een vriendin te helpen

14. Oreomama

Oreomama Actief lid

19 nov 2011
    146
    0
    0
    management assistent
    Almere
    Meestal houden we het redelijk dicht bij huis: mijn zusje heeft het niet breed dus proberen we haar en mijn neefje -waar we kunnen- te helpen. Dit jaar pakken we het wat groter aan: speelgoed van m'n dochtertje doneren aan het Voedsel Loket. En kleding aan het Leger des Heils.

15. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    neej in 2012 gebeuren er nog veel meer leuke dingen

16. elly010

elly010 Actief lid

1 dec 2011
    306
    1
    16
    nu nog werken. maar vooral huismoeder huisvrouw
    alanya turkije
    ik heb het zelf niet breed. maar alles wat mijn zoon niet meer gebruikt doe ık naar het opvang huıs voor jonge moeders.
    hıer zıjn ze overal heel blıj mee.
    of vıa marktplaats als je advertentıes zıet dat ıemand ıets nodıg heeft.
    ık wılde ooıt mıjn baby badje verkopen op marktplaats en toen kwam er een hele jonge vader dıe erop gereageerd had. ık wılde er toen ıets heel kleıns voor hebben hoor. maar toen ık zıjn verhaal hoorde heb ık hem gratıs mee gegeven en gelıjk alles wat ık verder nıet meer gebruıkte ook mee gegeven waar hun wat aan hadden. en laatst mıjn koelkast weg gegeven ık ben verhuısd naar turkıje en zag op marktplaats dat ıemand er hard 1 nodıg had heb hem toen gratıs op laten halen. ık laat alleen nıx door handelaren ophalen.
    en het opvang zıjn ze er heel blıj mee

Deel Deze Pagina