Hallo. Ik ben nu 9 weken zwanger. Nu zat ik net een informatie stukje te lezen over eten. Nu stond er dat je geen cervelaatworst mag. Dit wist ik dus niet. Val al het andere wel maar dat niet. Nu heb ik een heel pakje cervelaatworst opgegeten op brood. Wat kan dit voor kwaad en hoe zit het met mayonaise. De ene zegt wel en de ander niet. Kan iemand zeggen of ik me zorgen moet maken
geen zorgen maken; de listeria bacterie komt heel weinig voor.... ik heb t ook gehad; heb en parmezaanze kaas gegeten (rauwmelkse kaas) en ook 1x per ongeluk rose lamsvlees... en ook niks aan t handje
Ik wist tot op de dag van vandaag niet eens dat je geen cervelaat of parmezaanse kaas mocht. Heb beide hele zwangerschap door gegeten eerlijk gezegd en heb nergens last van en de kleine ook niet. Dus denk dat je je geen zorgen moet maken. Ik zou ook niet te krampachtig doen hoor. Gewoon van wat je weet en van wat de vk zegt je aan houden.
Waarom zou je geen mayonaise mogen? En cervelaat is niet rauw.. Het is allemaal bewerkt dus dt kan je ook gewoon eten hoor
Verse mayonaise mag denk ik niet vanwege de rauwe eidooiers. Maar gewoon uit een potje kan het geen kwaad. Niet te druk over maken, een keer een foutje kan gebeuren en er is nu toch niets meer aan te doen.
Ik wist dat geeneens, ik heb het vorige week nog gegeten, hiervoor heb ik ook vaker cervelaat gegeten! Tot nu toe ook nergens last van. Denk dat het eerder is dat er KANS is dat er een bacterie in KAN zitten maar hier in Nederland niet veel voorkomt..
cervelaat en salami mag gewoon, heb dit goed nagevraagd omdat ik er opeens veel behoefte aan heb haha.
De verloskundige zei heel duidelijk tegen mij dat het verstandig is om je aan de voedingsadviezen te houden, maar dat er geen man overboord is als het per ongeluk een keer fout gaat. De kans dat je er ziek van wordt is heel erg klein, maar ze geven het advies om die producten niet te eten om uit te sluiten dat je er ziek van wordt. Dus maak je niet al te veel zorgen en als je toch ongerust bent bel je morgen gewoon even je verloskundige! Mayo: verse mayo wordt afgeraden ivm eierdooiers, maar mayo uit een potje is geen probleem.
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Had het over de adviezen in het algemeen. Wist niet precies hoe het zat met cervelaat en salami, dus wilde daar ook geen uitspraken over doen
Salami en cervelaat mogen gewoon, omdat deze bewerkt zijn (die uit de supermarkt). Mayo uit pot/tube mag, deze dooiers zijn niet rauw . Eet smakelijk !!
Zoals voorgangers al zeiden: het mag gewoon. En als je een keer toch de fout in bent gegaan: geen man overboord, zolang je er daarna maar weer op let.
Rauw ei mag ook gewoon. Wordt niet aangeraden want salmonella in combinatie met zwanger zijn is niet zo heel relaxt, plus dan moet je oppassen voor uitdroging, maar op zich is er niets schadelijks aan voor de baby. Cervelaat en salami en zo uit de supermarkt mogen gewoon. Rauwe ham ook. Parmezaanse kaas is geen zachte rauwmelkse kaas dus ook die mag je gewoon eten.
je moet gewoon je gevoel volgen. wel wil ik even inhaken op het advies van de vk hierboven. ik vind het een beetje een krom advies. 1 keer de fout in gaan mag. maar je hebt maar 1 keer nodig om een listeria of toxo besmetting te krijgen. tuurlijk de kans is enorm klein maar dat maakt niet dat de kans niet aanwezig is
Daar ben ik het ook wel mee eens, maar het gaat er volgens mij meer om als het per ongeluk gegaan is. Ik denk niet dat TS het expres heeft gedaan. En al die stress over druk maken als je wel wat verkeerd hebt gegeten is ook niet goed.
ik heb in mn zwangerschap gewoon cervelaat gegeten , meerdere keren. en ook een gebakken ei met zachte dooier. en ook wel eens een varkenshaas die nog rose is... ik ga t niet opzoeken, maar ga er ook niet heel moeilijk over doen. nog even en je mag niks meer. tuurlijk moet je je er zoveel mogelijk aan houden, maar ik vind dat ze het steeds meer overdrijven. elke keer komt er weer wat bij wat je niet mag eten. ik heb trouwens 3 hardstikke gezonde kinderen gekregen.