Na een heftige bevalling (wordt een te lang verhaal om uit te leggen) zouden wij voor een tweede kindje waarschijnlijk in het LUMC terecht komen. Dit omdat ik Rhesus negatief ben en veel antistoffen heb aangemaakt in deze zwangerschap. Hierdoor zou een tweede kindje voortijdig overlijden in de baarmoeder. Er is mij toen gezegd dat er een trajact bestaat in het LUMC waar ze wisseltransfusies uitvoeren in de baarmoeder. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe gaat dat in zijn werk? Is het een heftig traject om dat te volgen? Kan er niet zoveel over vinden op internet vandaar.
Ik heb er geen ervaring mee, maar zou gewoon eens een afspraak maken bij de gynaecoloog in het LUMC. En je dan alles heel goed laten uitleggen. Zodat je precies weet waar je aan toe bent en wat de risico's van zo'n zwangerschap zijn voor jou en je kindje. Alleen dan kan je er een goede beslissing over nemen. In elk geval veel sterkte.
Kun je dan alleen daarvoor een afspraak maken? Ons eigen zkh is Gorinchem maar door wat er is gebeurd moet ik zowieso rechtsstreeks naar Utrecht en vandaar dus eventueel naar Leiden.