ik heb het ook wel eens gehad; wacht bijvoorbeeld nóg op een vest wat ik in september via MP gekocht had... diegene beweert wel het opgestuurd te hebben, maar ze had de code weggegooid. jaja... maar goed, ik ben nu zelf een beetje traag met opsturen; zit met een kaakontsteking en kan daardoor even niet naar het postkantoor nu. maar dat heb ik degene die iets bij me gekocht heeft wél netjes verteld! ik zou het nog even aankijken, en anders actie ondernemen. ik weet nog wel van dat gedoe om dat vest bij mezelf dat je dan eigenlijk alleen aangifte kunt doen bij de politie. dat vond ik eigenlijk ook nogal een gedoe, dus heb het tenslotte maar laten zitten.
Mij gebeurt t ook wel eens dat ik traag ben met opsturen, maar ik reageer dan WEL op mailtjes. Vind het niet meer dan normaal om even te laten weten dat t pakket later verstuurd wordt. En ik heb t ook ooit meegemaakt dat een pakket maar niet wilde komen terwijl t wel verstuurd was (code had ik ook gekregen) Het was zelfs afgeleverd aan geadresseerde stond op de site. Dus niet he, ik een klacht ingediend bij TNT (wat een k*$%tbedrijf is dat trouwens) en 1,5 week latrer werd t door een vreemd iemand voor mn deur gezet (belde niet aan, maar zag de persoon toevallig lopen) Was t dus aan t verkeerde adres geleverd.
He wat vervelend zeg. Het hoeft inderdaad niet altijd aan diegene zelf te liggen. Ik wacht nogsteeds op een pakket van BOL.com wat dus bij TNT is kwijt geraakt. Heb het geld wel terug gestort gekregen van hun, maar waar blijft mijn pakket? Is iemand van TNT gewoon zelf ermee aan de haal gegaan ofzo? Grrr. Ik hoop dat het alsnog komt je pakket!
Balen zeg. Daarom verstuur ik pakketjes aangetekend. (0.25 extra) Voor zowel de koper als voor mijzelf fijner. Terugboeken gaat idd niet lukken als je het zelf hebt overgemaakt, je hebt natuurlijk wel haar naam en woonplaats, dus echt onvindbaar al ze niet zijn. (of ze moet natuurlijk jansen heten. )
het gekke is dat er andere advertenties van haar zijn met de datum 16 jan. dus toen is ze op de pc gweest en had ze me terug kunnen mailen.. heb al meerder mailtjes gestuurd dat ik er werk van ga maken als ik niks hoor... ga nu even op de site kijken die jullie gaven
Ik heb dit ook 2 keer meegemaakt. 1 keer 15 euro, had ik overgemaakt en vervolgens niets gehoord. Heb haar 2 keer gemaild, 1 keer dat ik haar nog een kans gaf te reageren, 2e keer dat ik er klaar mee was en naar de politie zou gaan met haar gegevens. Toen mailde ze na 2 weken ofzo terug dat het een meisje van school was wat had gehoord dat ht makkelijk was mensen op te lichten via MP. Vervolgens had ze het tegen haar moeder verteld, straf gekregen, en mijn geld overgemaakt. (zo zei ze het tenminste, maar ik had in ieder geval mijn geld terug!) 2e keer ging het om een concertkaartje van 50 euro ofzo. Had ik niet ontvangen. Haar enkele keren gemaild , maar niets terug gehoord. Toen ook gedreigd met haar gegevens naar de politie te gaan. Toen mailde ze ene hele tijd later terug dat ze het kaartje wel opgestuurd had, maar dat ze geen zin had om politie aan de deur te krijgen en heeft het geld teruggestort. Ik geloof er niets van dat ze hem verstuurd heeft, dan had ze nooit zo handig dat geld overgemaakt. Zo zie je maar dat dreigen met politie wel helpt. verder kun je in ieder geval niet je geld terug vorderen na een overboeking; dat heb ik toen ook geprobeerd. Je kan wel haar gegevens op marktplaats melden in ieder geval en dat mailen naar haar zodat ze kan zien dat je er mee bezig bent. succes
Ik zou niet gelijk van t ergste uitgaan hoor. Misschien is ze wel ziek geworden ofzo?! En ms was t wel postbank en heb jij Rabo dan duurt t idd al langer, weekend ertussen. Ze zal ook niet gelijk naar t postkantoor gaan rennen. Kan allemaal toch? Helaas is t zo dat er regelmatig post ook niet aankomt. Ik heb het nu al een paar keer meegemaakt terwijl ik t zelf heb meegegeven of in de brievenbus heb gedaan
bij mij was het helemaal raar.....ik had 35 euro overgemaakt naar een rekening nummer...een paar dagen gewacht en nog niets... gemailt...die gene heeft het op de bus gedaan....okeej nog meer wachten...onder tussen de advertentie weggehaald....hij had het adres van zijn ex gegeven....en ik dacht van hem... ik had dus ook geen advertentie meer te laten zien aan mp en daarbij...als je geld overmaakt krijgt die persoon ook jou adres gegevens te zien... ik heb gewoon maar besloten om NOOIT meer iets via mp te kopen...en zo verklote ze het wel voor een ander! heb trouwens wel een mail van die persoon gehad dat het haar ex was die dat deed en dat die haar gegevens gebruikt...of misbruikt...moeilijk om iemand te geloven op internet... dus ik heb mijn lesje geleerd..
Ik zou eens een kijkje nemen op www.internetoplichting.nl En als je uiteindelijk echt niets meer krijgt, zou ik je aanraden om tóch aangifte te doen. Wie weet hoe vaak ze dit doet bij mensen. 12 euro is niet veel, maar 12 x weet ik veel hoeveel mensen = toch een hele hoop
anders geef effe de link door van marktplaats.. dan kan ik zogenaamd bieden en kijken of ze terug reageerd!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf voornamelijk dingen koop via MP die ik ook op kan halen. Heb ook wel eens gehad dat het echt heel erg lang duurde. Krijg je het toch een beetje spaans benauwd.
Ik ook, over het algemeen haal ik alles op. Ik snap ook niet dat de mensen die dus wel met goede bedoelingen adverteren op MP geen gecontroleerd verkoper worden. Dan zijn je werkelijke gegevens bekend bij MP. Uiteraard is het dan nog geen veilig systeem, maar wel beter. Het werkt wel heb ik gemerkt. Ikzelf ben ook gecontroleerd verkoper en dan durven meer mensen makkelijker te kopen. (ik snap sommige mensen echt niet trouwens. Ik heb ooit 2 magic kaarten verkocht namens mijn zoon, was een aardig bedrag mee gemoeid, iets van 700 euro. Die gozer maakte gewoon ff 700 euro over (was nog niet eens gecontroleerd verkoper toen). Ik zet in n mail naar hem de vraag oftie gek is. Misschien stuur ik wel niks op, of heb ik geen orginele, of zijn ze in slechte staat... Ja, maar je mails voelen vertrouwd en je bent n vrouw. Ik heb alles braaf opgestuurd natuurlijk, maar ik wist niet dat mensen zoiets doen)
ja oke ze kan ziek zijn of iets misgegaan met verzenden maar ze kan toch gewoon mailen? helemaal omdat ze dag na mijn emails nog advertenties heeft geplaatst.. hier de link http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... -mexx.html
de advertentie's worden aangeboden vanaf de straat: zuigerstraat in 's-Gravenhage, Zuid-Holland. Aangezien ze je wel haar rekeningnummer heeft gegeven moet ze ook haar naam hebben gegeven. In combinatie met haar straatnaam kan je waarschijnlijk ook aan haar nummer komen. Zo niet wil ik wel even kijken of ik je kan helpen hoor. Moet je me alleen even haar naam pb'n.
haha ze lichten je wel op voor minder! Bv 3,75. Ik had een boek gekocht voor 3,00 en de verzendkosten waren 6,20. Betaal gewoonlijk nooit zoveel verzendkosten, maar zocht dat boek al heel lang! Dus heb 9,20 overgemaakt! Ze stuurt het boek, zonder dat het zo afgesproken is, opgeslagen op en had er maar 2,25 aan postzegels opgedaan! In een gewone a4 stuurde ze het op en die kost los hooguit 0,20 cent. Ik heb haar alleen een mail gestuurd, dat ik het niet netjes vond en voor de rest hoop ik dat ze blij wordt met die 3,75. Maar ik heb wel het boek opgestuurd gekregen! Maar vind het wel kinderachtig! Heb zelf ook weleens spullen/boeken op MP staan, maar ben altijd eerlijk!
Ik heb dit toevallig van de week zelf ook gehad bij bol.com, ze hebben toen de bestelling geannuleerd, mijn geld teruggestort. Vind ik heel netjes van bol.com. Ze moeten jou ook het vertrouwen geven! Heb daarna de boel opnieuw besteld en had het de volgende dag binnen!