Ik heb vorig naar 2 keer een miskraam gehad, 1 missed abortion (is gestopt met groeien bij 6 weken en kreeg de 1e echo met 9 weken) en 1 een vroege miskraam. En nu ben ik als het goed is weer zwanger, maar heb een soort angst ontwikkeld en de dagen lijken zo lang te duren. Is het mogelijk om een vroege echo aan te vragen, weet dat het niet echt uitmaakt, misgaan kan het daarna alsnog gaan. Dus weet nu niet wat te doen eigenlijk. Ik dacht morgen wel naar de huisarts te bellen om bloed te laten prikken om te kijken of de waardes hoog genoeg zijn etc.
Met een miskraam in het verleden wordt vaak door de verloskundige zelf al een echo rond 7 weken aangeboden. Mogelijk niet door iedere, maar dit is mijn ervaring bij alle praktijken waar ik heb stagegelopen gedurende ruim 4 jaar.
Hier ook bij m'n eerste een best vroege echo gehad bij 6-7 weken denk ik. Ook omdat ik daarvoor een miskraam had gehad.
Je zou kunnen vragen om een echo met 6-7 weken. Vaak doen ze daar niet moeilijk over als je een historie hebt. Eerder dan met 6 weken een echo laten maken heeft niet zoveel zin omdat dat vaak meer onzekerheid geeft. Hopelijk kan je je gedachten verzetten de komende 3 weken
Ik had na mijn missed abortion de eerste echo met 7,2 week. Weetje zeker dat hartje klopt. Tussen 6-7 week zijn de metingen vaak ook niet kloppend omdat zo klein is en dan maak je daar zorgen over.
Ja zal dan maar geduld moeten hebben tot volgende week en als nog steeds goed gaat, dat ik dan ga bellen om een afspraak in te plannen. Dank jullie wel voor jullie reacties!
Bij mij boden ze het ook aan. Maar ik heb het niet gedaan. 2 x bij een missed abortion was het rond de 6 weken misgegaan ( rond de 8 weken een echo) En bij de laatste (echo rond de 7 weken) liep het een week achter en was het rond 9 weken gestopt. Helaas kun je er niks aan doen, maar het wachten duurt wel erg lang dan.
Bij onze verloskundige kan dat wel. Je kan je ook vast aanmelden bij de verloskundige, en kijken wat ze zeggen. Die kunnen je ook weer gerust stellen en eventueel al een echo inplannen!
Als je meerdere miskramen hebt gehad, zwanger via een traject, bloedverlies of na hele lange tijd zwanger, heb je vrijwel altijd recht op een vroege echo. Die doen ze vaak na 6 weken omdat er dan een hartje te zien is. Als je nog geen afspraak hebt gemaakt kun je dat beter zsm doen. Het kan bij sommige best lang duren voor ze plek hebben. Heel veel succes de komende periode!
Ik heb geen ervaring met miskramen, maar ik had zo’n slecht gevoel bij nr 3 en duurde tot 10 weken tot ik een echo zou krijgen, dat ik een pretecho met 6 weken heb ingepland. Mocht het dus niet via de verloskundige lukken, kun je dat altijd nog proberen Ik hoop dat je dit keer een hele goede zwangerschap hebt!
Bij mijn verloskundige standaard bij 7-8 weken een eerste echo maar mocht eerder langs komen als ik het qua spanning etc echt niet meer zou houden maar daarbij zeiden ze wel dat ze echt nog niet veel kunnen zien.. had mijn eerste echo bij 7 weken en 5 dagen.
Hi lieve dames, bedankt voor jullie reacties. Ik heb mij gisteren aangemeld bij de verloskundige praktijk. En mag met 7 weken komen, puur omdat het eerder geen zin heeft en ze bij 7 weken meer kunnen zien. Maar dat is niet erg! 2 weken kunnen we wel wachten. Wordt wel weer een spannende periode.
Dacht even een update plaatsen! Vandaag mijn vroege echo gehad en zag er gelukkig goed uit! Hartje klopte al mooi en ben nu ruim 7 weken. Over 3 weken de termijnecho, zo spannend!