Kan ik een vroege echo aanvragen, ivm angst voor miskraam

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Belinea, 23 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belinea

Belinea Actief lid

6 jul 2008
    163
    57
    28
    Huismama
    Midden Holland
    Ik heb vorig naar 2 keer een miskraam gehad, 1 missed abortion (is gestopt met groeien bij 6 weken en kreeg de 1e echo met 9 weken) en 1 een vroege miskraam. En nu ben ik als het goed is weer zwanger, maar heb een soort angst ontwikkeld en de dagen lijken zo lang te duren. Is het mogelijk om een vroege echo aan te vragen, weet dat het niet echt uitmaakt, misgaan kan het daarna alsnog gaan. Dus weet nu niet wat te doen eigenlijk. Ik dacht morgen wel naar de huisarts te bellen om bloed te laten prikken om te kijken of de waardes hoog genoeg zijn etc.

2. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.009
    4.986
    113
    Vrouw
    Met een miskraam in het verleden wordt vaak door de verloskundige zelf al een echo rond 7 weken aangeboden. Mogelijk niet door iedere, maar dit is mijn ervaring bij alle praktijken waar ik heb stagegelopen gedurende ruim 4 jaar.

Belinea vindt dit leuk.
  3. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Hier ook bij m'n eerste een best vroege echo gehad bij 6-7 weken denk ik. Ook omdat ik daarvoor een miskraam had gehad.

Belinea vindt dit leuk.
  4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Je zou kunnen vragen om een echo met 6-7 weken.
    Vaak doen ze daar niet moeilijk over als je een historie hebt.

Eerder dan met 6 weken een echo laten maken heeft niet zoveel zin omdat dat vaak meer onzekerheid geeft.
    Hopelijk kan je je gedachten verzetten de komende 3 weken

Belinea vindt dit leuk.
  5. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Ik had na mijn missed abortion de eerste echo met 7,2 week. Weetje zeker dat hartje klopt. Tussen 6-7 week zijn de metingen vaak ook niet kloppend omdat zo klein is en dan maak je daar zorgen over.

Loes23 en Belinea vinden dit leuk.
  6. Belinea

Belinea Actief lid

6 jul 2008
    163
    57
    28
    Huismama
    Midden Holland
    Ja zal dan maar geduld moeten hebben tot volgende week en als nog steeds goed gaat, dat ik dan ga bellen om een afspraak in te plannen.
    Dank jullie wel voor jullie reacties!

7. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    Bij mij boden ze het ook aan. Maar ik heb het niet gedaan.
    2 x bij een missed abortion was het rond de 6 weken misgegaan ( rond de 8 weken een echo)
    En bij de laatste (echo rond de 7 weken) liep het een week achter en was het rond 9 weken gestopt.
    Helaas kun je er niks aan doen, maar het wachten duurt wel erg lang dan.

Belinea vindt dit leuk.
  8. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Bij onze verloskundige kan dat wel. Je kan je ook vast aanmelden bij de verloskundige, en kijken wat ze zeggen. Die kunnen je ook weer gerust stellen en eventueel al een echo inplannen!

Belinea vindt dit leuk.
  9. Saartjee

Saartjee Actief lid

8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Als je meerdere miskramen hebt gehad, zwanger via een traject, bloedverlies of na hele lange tijd zwanger, heb je vrijwel altijd recht op een vroege echo. Die doen ze vaak na 6 weken omdat er dan een hartje te zien is. Als je nog geen afspraak hebt gemaakt kun je dat beter zsm doen. Het kan bij sommige best lang duren voor ze plek hebben. Heel veel succes de komende periode!

Belinea vindt dit leuk.
  10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik heb geen ervaring met miskramen, maar ik had zo’n slecht gevoel bij nr 3 en duurde tot 10 weken tot ik een echo zou krijgen, dat ik een pretecho met 6 weken heb ingepland. Mocht het dus niet via de verloskundige lukken, kun je dat altijd nog proberen :)

Ik hoop dat je dit keer een hele goede zwangerschap hebt!

Belinea vindt dit leuk.
  11. Rch

Rch Lid

10 sep 2022
    63
    47
    18
    Bij mijn verloskundige standaard bij 7-8 weken een eerste echo maar mocht eerder langs komen als ik het qua spanning etc echt niet meer zou houden maar daarbij zeiden ze wel dat ze echt nog niet veel kunnen zien.. had mijn eerste echo bij 7 weken en 5 dagen.

Belinea vindt dit leuk.
  12. Belinea

Belinea Actief lid

6 jul 2008
    163
    57
    28
    Huismama
    Midden Holland
    Hi lieve dames, bedankt voor jullie reacties. Ik heb mij gisteren aangemeld bij de verloskundige praktijk. En mag met 7 weken komen, puur omdat het eerder geen zin heeft en ze bij 7 weken meer kunnen zien. Maar dat is niet erg! 2 weken kunnen we wel wachten. Wordt wel weer een spannende periode.

Eppo82, Krv en Loveischocola vinden dit leuk.
  13. Belinea

Belinea Actief lid

6 jul 2008
    163
    57
    28
    Huismama
    Midden Holland
    Dacht even een update plaatsen!

Vandaag mijn vroege echo gehad en zag er gelukkig goed uit! Hartje klopte al mooi en ben nu ruim 7 weken. Over 3 weken de termijnecho, zo spannend!

Krv, Siepie85, Saartjee en 8 anderen vinden dit leuk.
  14. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Wat fijn! Gefeliciteerd!

Belinea vindt dit leuk.
  15. Precious03

Precious03 Bekend lid

5 dec 2022
    972