Iets gelezen wat ik niet had mogen lezen... Aangeven, of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 26 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zou wel wat zeggen...gewoon omdat ik Mn mond niet kan houden..

Mag je daar gezellig mooi weer gaan zitten spelen in de wetenschap wat ze over je zegt... nee Dankje

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Ik denk dat jullie zelf het beste kunnen inschatten of het daadwerkelijk zin heeft om dit te benoemen. Ik ben voorstander van zaken te bespreken, dit berichtje gaat hoe dan ook effect hebben op jullie relatie. Bij niet benoemen zal jij hun oprechtheid altijd in twijfel trekken. Bij wel benoemen is het in ieder geval besproken en weet zij wat het met jou doet. Wat zij ermee doet is een tweede.

Als je denkt dat het benoemen van dit berichtje en wat het met jou doet (dat je teleurgesteld bent, omdat je zelf dacht dat het goed ging), iets met haar doet zou ik het benoemen. Zij zijn de ouders van je man en de opa en oma van je kinderen. je komt elkaar nog vaak tegen.
    Als je nu al weet dat dat op discussie en ruzie zal eindigen en meer kapot maakt dan goed zal dan, dan zou ik voor mooi weer spelen, maar alleen als je echt denkt dat het kan escaleren.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.783
    18.934
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Weet je, ondanks dat je schoonmoeder blijkbaar nog steeds niet je grootste fan is, heeft ze wel de moeite gedaan zich richting jou zo op te stellen dat jullie samen feestdagen kunnen vieren. Je schrijft dat jij daar moeite voor hebt gedaan, maar zij dus ook. Iedereen laat elkaar in zijn waarde, schrijf je. Dat betekent dat twee kanten hun best doen. Jij en zij allebei.

Blijkbaar heeft zij op enig moment (weet je wanneer?) toch nog haar gal over jou gespuwd. Zoals jij ook doet over haar. Niet netjes nee, maar we zijn allemaal mensen en dat hebben we soms gewoon nodig. Als je vervolgens wel weer op een fatsoenlijke manier met elkaar om gaat, zie ik daar ook niet heel veel kwaad in.

Ik zou het dus proberen op die manier te bekijken; jullie doen allebei je best om de omgang zo prettig mogelijk te maken. Het gaat ook wel eens mis. Als je daar dan bij de ander op gaat lopen vitten, is het zo weer voorbij met de status quo die jullie de laatste tijd hadden. Ik denk dat je meer kapot maakt dat verbeterd als je dit gaat bespreken. Tenzij dat jullie wens is (van jou en je man): liever helemaal geen contact dan dit. Dan is dit misschien een moment dat besluit definitief te maken. Maar als je het toch prettiger vind om contact te houden, zou ik dit laten gaan.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tupp, je haalt me de woorden uit de mond! 👍

5. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    wat ik niet begrijp is waarom jij het bericht aan jouw man liet lezen als het jou toch niet veel boeit? je zegt het zelf... goh laat gaan. Waarom dan je man erbij betrekken? nu heb je straks de poppen aan het dansen.
    Natuurlijk is het erg vervelend om dit te lezen over jezelf, maar aan de andere kant weet je dat die mensen zo over je denken. En jij hebt al die tijd ook zo over hen gedacht toch? Je kunt met elkaar door 1 deur, dat was het en hou dat maar zo.
    ik zou het verder laten gaan. het is het niet waard.

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb precies hetzelfde met mijn schoonouders als jij hebt, het is algemeen bekend (hebben ze ook zelf tegen mij gezegd) dat ze mij niet mogen.
    Zoiets lezen is natuurlijk nooit leuk, maar ik zou het niet tegen ze zeggen... wat schiet je ermee op? Je weet al dat ze je niet Mogen toch?!

7. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Het boeit me wel degelijk! Hoe je het wendt of keert. Het kwetst toch. Simpelweg omdat het niet waar is wat er wordt gezegd.

De ruzies destijds... gingen dus ook om dit soort aannames van hun kant.
    Dus als je dan merkt dat er ondanks alles nogsteeds zo wordt gedacht. Ja dat steekt. Dat ik iets heb van:
    Laat gaan. Heeft inderdaad te maken met het feit dat het verder momenteel gewoon oke gaat.

Nu laat je het overkomen alsof ik man heb ingelicht om eens even lekker te stoken. Maar dit is niet het geval. Ik heb het aan man laten zien omdat het me wel raakt en het neerbuigende toontje me ergens ook best pissig maakt.

Zoals tupp zegt: de moeite zal ongetwijfeld van twee kanten komen, maar waar heb ik dan moeite voor wordt gedaan als het toch niet word gezien?

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.783
    18.934
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Jouw doel van al die moeite was waarschijnlijk dat jouw schoonouders anders over jou zouden gaan denken. Dat is (nog) niet gebeurd. Wat je er wel mee bereikt hebt, is dat zij -samen met jou- de moeite nemen om zonder ruzie met elkaar om te gaan.
    Dat lijkt mij the next best thing. Als je hetgene wat je wilt niet kunt krijgen, zul je daar soms genoegen mee moeten nemen.

Niet leuk, ik vind het ook echt vervelend voor je. Misschien klinkt dit uit mijn berichten niet zo. Maar ik begrijp best dat het een hele vervelende situatie is als je schoonouders je niet mogen. En dan als het beter lijkt te gaan zoiets te moeten lezen... ik zou ook gekwetst zijn!

Alleen is het soms beter om niet uit emotie de primaire reactie te geven. Ik denk echt dat dit zo'n situatie is. Normaal ben ik voor dingen uitpraten hoor. Alleen denk ik dat dit hierbij niks gaat worden. Je zult er de boel eerder mee verslechteren.
    Wees dus 'blij' met wat je wel hebt. Je kunt bij elkaar over de vloer komen zonder ruzie. De kinderen kennen hun grootouders. Natuurlijk zou je willen dat het allemaal een heel stuk makkelijker en 'warmer' zou gaan. Maar als dat er niet inzit, is datgene wat jullie bereikt hebben ook waardevol.
    Wie weet komt er ooit een moment dat ze anders over je gaan denken. Misschien ook niet. Maar als deze tekst een grote ruzie tussen jullie veroorzaakt, is dienkans helemaal verkeken.

9. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Dit. Het bericht was niet voor jullie ogen bedoeld en dan zou ik er verder ook geen drama van maken. Je zegt zelf dat het nu prima gaat, ze doen normaal tegen jou ondanks jij blijkbaar niet hun favoriete persoon bent. Waarschijnlijk ben jijzelf ook niet heel positief over jouw schoonouders tegen vriendinnen. Accepteer de situatie en laat het los.

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    #30 BuffySummers, 27 feb 2017
    Laatst bewerkt: 27 feb 2017
    Acceptatie is iets wat iedereen wil en waarom we allemaal graag aardig gevonden willen worden (of iig de meeste mensen). Daarbij denk ik dat jij stiekem erg gevoelig bent;) (net als ik) en dan kwetsen zulke dingen gewoon enorm.
    Wat ik nu doe is stoom afblazen bij een vriendin of bij mn vriend en dan klaar.
    Ik weet hoe mn schoonma kan zijn en ze zal nooit veranderen.
    Zo moet jij er ook in gaan staan. Ik zou ook de neiging hebben om er wat van te zeggen, maar daar heb je niks aan.

11. Flinstone

Flinstone Niet meer actief

Pfoe, moeilijk.
    Aan de ene kant heb je eindelijk het bewijs dat je gelijk had, maar wil je liever de lieve vrede bewaren die er nu is.
    Ik denk dat ik het af niet zou kunnen laten er iets van te zeggen.

12. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Ik had ik het voorbijgaan zeker wel een hintje laten vallen hoor!

Zodat ze het net een beetje voelen.... en een beetje onzeker worden.

Je hebt niet in hun privedingen zitten snuffelen en hadden zij de telefoon maar beter laat moeten halen

13. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Niets mee doen. Het gaat nu redelijk. Het is al die ellende niet waard.

14. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Dit vind ik echt een nadeel aan technologie. 15 Jaar geleden spuwde je je gal tegenover je vriendin en zodra het uit je mond was, waren de woorden ook verdwenen. Nu blijven ze staan, zwart op wit, omdat schoonmoe niet doorheeft dat als ze haar telefoon inlevert, ze haar data eerst moet wissen om te voorkomen dat er dingen gezien worden die prive waren bedoeld.

Als dit iets is wat als een olifant in de kamer tussen jullie gaat komen te staan wanneer je elkaar ziet (wat vaak op feestelijke gelegenheden zal zijn vermoed ik, dus niet zo'n pretvolle sfeer voor de feestvierder), zou ik het je man toch laten aankaarten. Als de hele wapenstilstand toch al een farce is, maakt dit ook niet meer uit en zou ik de goede vrede bewaren. You can't win them all.

Deel Deze Pagina