ik ben geen beste slaper. Nooit geweest ook. Ik ben wel vroeg moe maar uitslapen heb ik nooit gekund. Uitzonderingen daargelaten. Ook slaap ik heel licht. Beetje wakend. Ook altijd al gedaan. En waarom? Geen idee! Achter elkaar doorslapen is ook al jaren niet echt gebeurd. Ok het afgelopen jaar voornamelijk niet door een baby maar die slaapt vanaf 8 maanden 99 van de 100 keren door dus daar ligt het ook niet (meer) aan. Waar het wel aan ligt? Geen idee. Ik ben dus wel moe. Heb ook best slaap nodig. Het kan vanalles zijn: zweten, veel plassen, rusteloze benen/armen , maar eigenlijk heel vaak gewoon wakker zijn. Overigens zijn we zijn nu een paar nachten weg en dit keer is de oorzaak duidelijk: wat een piepppp bed! Alle veren prikken in m'n ribben Mijn man heeft nergens last van. Die slaapt nog op beton door een oorlog heen. Ik word wakker van elk grassprietje dat door de wind beweegt. Zijn er meer mensen die hier "last" van hebben?
Normaal gesproken slaap ik heerlijk thuis. We zijn nu ook een midweekje weg, dus ook van die @&%# bedden... Op vakantie slaap ik altijd slecht. Heb ook wel veel slaap nodig en kan slecht uitslapen.
Ik lig al vanaf 3 uur wakker, en dat ligt niet aan zoonlief.. meestal val ik zo nog een x in slaap voor een paar uurtjes tot zoon wakker word of Tot de wekker gaat
Als ik niet zwanger zou zijn en zoonlief rustig de nacht doorslaapt zonder te piepen (nachtmerrie, stoten, wakker worden etc) dan slaap ik prima. Gelukkig ook maar want ik heb echt gemiddeld ruim 8,5 uur per nacht nodig. Nu slaap ik de laatste weken minder door de zwangerschap, dus ga ik vaak als ik vrij ben s middags slapen. Heb dat ook echt nodig helaas. Ik slaap overigens overal, liefst eigenlijk in de auto, trein, vliegtuig etc. Ik heb dus maar even voor ja, altijd gekozen.
Ik heb t zelfde ts. Ben dan ook nooit uitgerust. Ik val wel als een blok in slaap maar ben meerdere keren per nacht wakker en slaap dan weer moeilijk in.
Nee. De enige nachten dat ik goed slaap zijn als ik daarvoor 2 of 3 nachten wakker heb gelegen. Heb vaak moeite om in slaap te vallen en ik slaap ook heel licht. Als er ook maar iets gebeurt, bv als m'n vriend naar de wc gaat, of er is een gek geluid dan lig ik alweer wakker. NU heb ik ook nog eens een nieuw baan dus daar lig ik ook veel over te denken. Hoop toch echt dat het binnenkort beter wordt want foei wat ben ik moe!
Jaaa slapen is mn hobby als het even kan Ik kan gerust tot 12uur in mn nest liggen stinken. Maar helaas kan dat nog maar zelden. Ik slaap ongeveer 7 uur per nacht maar heb er wel 8 a 9 nodig. Maar dan zou ik eerder naar bed moeten savonds en heb ik ook niet veel zin in... val direct in slaap en slaap lkkr diep zonder wakker te worden tot mn wekker gaat
Ik val als een blok in slaap en slaap zo de hele nacht! Word zelfs niet wakker door de kinderen (mijn man gaat er altijd uit) Maar ik sta op met het idee dat ik helemaal niet geslapen heb en ben gewoon chronisch moe. Tegen de middag val ik weer om van de slaap en als man thuis is kan ik zo in 1 ruk 4 uur slapen, alleen inderdaad weer net zo moe wakker als dat ik naar bed ging. Heel vervelend want ik ben dus serieus altijd moe
Nee, de laatste tijd plots niet meer. Slaap erg onrustig. Overdag weinig energie en gauw moe. Overdag daardoor ook onrustig en af en toe zonder reden nerveus en gejaagd gevoel.. Op aanraden van de huisarts laat ik straks mijn bloed prikken op schildklier, ijzer en B12.
Precies dit. Als de kinderen snachts niet wakker worden, word ik dat ook niet (buiten de zwangerschap om dan). Nu is het drama 😁
Ik heb altijd heel slecht geslapen 4,5, 6 uur per nacht en dan gwn weer vroeg op voor werk. Ik kon vroeg in bed gaan liggen wat ik wilde, maar dat hielp niets. Sinds ik moeder ben en een kleintje heb van net 9 mnden hoef ik mijn hoofd maar op een kussen te leggen en ben vertrokken. Slaap nu 8 a 9 uur, heerlijk zelfs met 34 wkn zwangerschap.
Ja ik ben een echte lekkere slaper...zelfs in mijn paniek en angst periode was dat het enige wat wel goed ging. Ik slaap met slaapmasker en oordoppen en zodra ik lig slaap ik ook. Uitslapen ook geen probleem mee. In het weekend kan dat tot el tien uur ( dan moet ik er van mezelf uit) De kinderen slapen ook uit en daarna gaan ze zelf netjes ontbijten.
Ik ben dol op slapen en slapen is dol op mij. Ik word er echt gelukkig van als ik mijn bed zie en m'n hoofd op een kussen leg. Ik moet minstens 8 uur slapen, anders ben ik heel de dag chagrijnig. Ga daarom ook om 21:30 al naar bed als ik de volgende ochtend heel vroeg op moet, val gelukkkig makkelijk in slaap, zelfs overdag.
Hier helaas een lichte slaper. En in stress perioden is het helemaal dramatisch. Ik ben nooit echt helemaal uitgerust. Ook het inslapen duurt vrij lang.
Ik heb altijd al heel licht geslapen en sinds ik moeder ben is dat nog erger geworden. Ook droom ik veel en vaak raar dus nee ik slaap niet echt goed haha 😊 Ik heb verder geen medicijnen ofzo dus ik doe er niks aan. Ja elke avond hopen dat het een goede nacht wordt 😉
Ik slaap heel goed. Na de geboorte van zoon nog beter dan vroeger. Vriend snurkt keihard, vroeger werd ik daar constant wakker van! Sinds zoontje geboren is word ik alleen wakker van hem. Heb mijn gehoor anders ingesteld ofzo? Vriend snurkt nog steeds even hard maar daar word ik niet meer wakker van. Als zoontje vroeg wakker is hoor ik hem soms snurken tot beneden! Heb wel een extreem goede biologische klok! Na 8u kan ik niet meer slapen ook al mag ik dat eens, lukt gewoon niet. vroeger had ik wel de vreselijkste nachtmerries, abnormaal zelfs! Angst om te gaan slapen! Sinds de zwangerschap is dat verdwenen. enkele weken geleden wel weer rare dromen, heb ik 5htp genomen en is het weer verdwenen. Als je een moeilijke slaper bent, rare dromen hebt raad ik 5htp of L-tryptofaan aan. Dan maakt je lichaam meer serotonine aan. Als je lichaam te weinig serotonine aanmaakt slaap je slecht.