Ik zit steeds maar de twijfelen, ik snap maar niet wat ik nu aan moet houden qua in welke week ik zit. Als ik uitga van mijn 1e dag laatste cyclus, dan is het 26 dagen. Maar mijn ovulatie was 5 september, en dan zou het 31 dagen zijn. En als ik zo de omschrijvingen van "week tot week" lees, dan kun je pas echt positief testen vanaf einde week 4.. Kortom.. ik snap het even niet meer Of ben ik nu zo dom? Uiteindelijk zal een echo wel het e.e.a. uitwijzen maar toch. Kan iemand me wat wijzer maken? Misschien moet ik er nog even aan toevoegen dat ik een cyclus van 23 dagen had.
De eerste dag van je laatste ongesteldheid is in feite de eerste dag van je 40 weken zwangerschap. Eigenlijk ben je dan nog niet zwanger en ben je maar 38 weken zwanger vanaf je bevruchting, maar die eerste 2 weken krijg je er gratis bij zeg maar. En als je bijvoorbeeld 4 weken en 1 dag zwanger bent zit je in week 5. Van 3 tot 4 weken is week 4, van 4 tot 5 weken zwanger is week 5 enz. Zo een beetje wijzer??
oh ja en op het moment dat je dus weer opnieuw ongesteld moet worden en dit niet wordt en dan dus positief test, ben je dus al 4 weken zwanger...
Ik snap het! En ik heb via dit forum ook een tip voor een betere calculator gekregen die rekeninghoudt met de duur vd cyclus. Dus nu klopt het (en nu nog de echo afwachten).