Situatieschets: ik woon in een appartement met m'n woonkamer aan de achterzijde. Daar groot raam en balkon. Naast mij nog een appartement en dan gaat het gebouw de hoek om waar nog 2 appartementen zitten. Vooral het 2e appartement is een probleem, die zit dus schuin tegenover mij. Als ik op m'n bank zit en hij ook dan zitten we bij elkaar naar binnen te kijken. Voel me niet zo op m'n gemak. Het is een student die elke avond veel volk over de vloer heeft want dan naar binnen zit te gluren. Of lekker met z'n 3en op het balkon,biertje in de hand, pootjes omhoog met uitzicht op m'n bank Bank kan niet naar de overkant van de muur, dat past helaas niet en ik wil geen plakplastic op m'n ramen of rolgordijn dicht. Dan wordt het een donker hol. Wil gewoon naar buiten kunnen kijken. Weet dat er jaloezieën zijn die je in banen open kan zetten voor licht maar die zijn niet goedkoop en ik hoop niet zolang meer in dit huis te wonen dus dat geld spendeert ik liever in een volgend huis. Weet iemand nog andere oplossingen? Hoorde dat er ook een soort kleinere kamerschermpjes zijn die je op de vensterbank kan zetten?
Wij hebben vitrage voor de ramen hangen. Dan kunnen we wel goed naar buiten kijken, maar anderen kunnen niet naar binnen kijken, tenzij het donker is buiten en je hebt binnen het licht aan. Maar dan doen we het rolgordijn erbij dicht.
haha ik snap je...ja die kamerschermpjes zoals jij beschrijft zijn er idd. Zie ze wel eens voor ramen staan. Zou eens googlen op vensterbankscherm oid.
Bij de action heb ik een drieluik gekocht. Leuk en ideaal tegen inkijken. Zo'n duo rolgordijn die jij bedoelt hebben ze ook bij jysk. En erg goedkoop daar! Ik heb ze zelf thuis ook, kwaliteit is gewoon prima!
Oh ok. Dacht dat ze flink prijzig waren. Maar hier ook het probleem dat balkon op het zuiden zit dus rolgordijn wat er nu hangt is zonwerende want anders is het hier niet uit te houden.... Ik ga eens bij de action kijken...
Misschien op je balkon een hogere plant of plantenscherm precies aan die kant zetten. Heb je binnen niet zo'n opgesloten gevoel en kijk je zelf tegen groen aan.
Misschien raamfolie tegen inkijk http://www.hornbach.nl/shop/d-c-fix-Spiegel-privacyfolie-spionfolie-67-5x150-cm/8676906/artikel.html?origin={adtype}&WT.mc_id=nl14a999&WT.srch=1
Vitrage een optie? Mijn achterbuurman pakte gewoon de verrekijker erbij 😳 Zat hij vanuit zijn zolderraam te gluren. Die man was ziek en ging bijna dood dus heb er niks mee gedaan. Maar gek is het wel. Deed ook gewoon mijn ding wat ik anders ook zou doen en voelde niet ongemakkelijk maar was ook een oude man met jonge lui is dat misschien anders. Maar weet je zeker dat ze bewust kijken? misschien een keer terug blijven kijken?
Ik zou leuk plakplastic er tegen aan plakken. Evt vd Action, en dan zelf vormen ervan maken. Ik had ooit hetzelfde probleem, ik had toen een groot zeilschip in de vensterbank gezet. (Voor planten was het gewoon te warme plek)
Wij hebben mat raamplastic aan de voorkant (de meest transparante) en buiten planten ervoor. Van binnen zie je die planten er redelijk doorheen, waardoor je niet tegen een blind vlak aankijkt.
Ik denk dat plakplastic meer licht doorlaat dan wanneer je met een klein kamerscherm o.i.d. gaat werken. En het is nog een goedkope optie ook. Voor een rolscherm o.i.d. ben je meer kwijt. Je plakt miet het hele raam dicht hè. Vaak een aantal cm boven het knderste kozijn. Dan kan er licht onderdoor, maar zo'n kier is te smal om iets interessants door te doen. En er komt ook wel wat licht doorheen en nog licht van bovenaf. Anders zou ik denk ik - als je genoeg ruimte hebt op de vensterbank- werken met bijvoorbeeld twee of drie grote glazen vasen met wat van die nepbloemen erin. Daar komt veel licht doorheen, maar het vertekent voor hun wel als ze er doorheen willen kijken.