Gister een groei echo gehad en de kleine was al tegen de 2kg aan. Hij schiet daarmee ver boven de bovenste lijn uit. Maandag prikken op suiker. Wie had dit ook en bleek gewoon een groot kind te hebben? Of wie had er toch suiker?? En wat dan?
Ik heb geen suiker maar wel een grote baby. Afgelopen week werd er 3600 gram geschat, bij 40 weken een geschat gewicht van 4400gram. Ik heb geen idee waar het aan ligt, wel dat ik waarschijnlijk niet tot 40 weken ga lopen.
Ik had dat met mijn dochtertje. Toen ik 38 weken was werd ze nog altijd heel groot geschat dus voor de zekerheid kreeg ik een medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen. Dit kmdat het mijn eerste kind ja en er dus voor de zekerheid wel artsen bij zijn. Nou toen kreeg ik dus een echo in het ziekenhuis en werd mijn dochter ruim 4.5 kilo geschat bij laatste echo. Ik was alleen wel al bijna 40 weken en ze gaven mij toch nog een week, anders zou ik ingeleid qorden. Lang verhaal kort; ik beviel met 41 weken en gelukkig op een normale manier en jawel; ze woog bijna 5 kilo dus waa wel goed geschat. Owja; ik werd ook op suiker getest maar dat was gelukkig negatief. Mijn dochtertje was gewoon flink
Mocht je wel suiker hebben dan zal er eerst gekeken worden of je met voeding de suiker lager krijgt. Je moet dan een paar keer na een maaltijd de waarde testen. Mocht het niet lukken met voeding word pas insuline gebruikt. Meeste zwangeren kunnen het met een "dieet" goed krijgen.
hier zeiden ze ook een flinke baby, had een enorme buik, vandaar extra echo... zou nog binnen de marge zitten, maar wel bovengemiddeld... met 41+2 was ze op het randje qua gewicht (zelfs paar gram ondergewicht, zodat ze nét geen opname hoefde..) ik vraag me altijd af hoe goed ze dit kunnen schatten
Bij de eerste drie weet ik de schatting niet meer, behalve dat de gyn zei hij de derde dat ze haar bij geboorte ( inleiding 37 weken) zou schatten op 3300 gram, zij is geboren met 3275 gram Bij haar hebben ze geprikt op suiker ( bij mij tijdens zwangerschap ) en dat had ik niet. Bij de vierde met 27 weken bleek dat ik suiker had, zomaar getest om nog eigenlijk geen specifieke reden, met 29 weken woog hij na schatting 2435 gram bij 34 weken woog hij na schatting 3245 gram en bij 36.1 weken ( geboorte) woog hij ongeveer 3733 gram ( ongeveer zeggen wij omdat ze hem na geboorte niet hebben kunnen wegen, met spoed werd hij geïntimeerd en ging hij naar Nijmegen en is daar pas gewogen mét beademings apparatuur die ze omhoog hebben moeten houden dus het kan +- 50 gram erbij of eraf zijn maar wij houden gewoon 3733 aan ) hoe dan ook voor 36 weken nog een flinkerd haha
Bij de twee laatste echo's werd me verteld dat mijn dochter rond de 4800 gram zou wegen bij haar geboorte. Ik ben, omdat ik zo'n grote buik had, een paar keer getest op zwangerschapsdiabetes. Dat bleek ik steeds niet te hebben, tot de laatste test met 36 weken. Daar kwam wel zwangerschapsdiabetes uit naar voren. Ik kreeg toen een dieet en daar kon ik de diabetes goed mee onder controle houden in die laatste vier weken. Bij de geboorte bleek ze echter maar 3600 gram te wegen. Heel gemiddeld dus. Ik kan natuurlijk niet zeggen of dat bij jou ook zo zal gaan. Maar ik heb er wel van geleerd dat die metingen er heel erg naast kunnen zitten!
Bij de eerste had ik wel zwangerschapsdiabetes en moest ik op dieet, dit was prima te doen en m'n waardes waren ook altijd netjes. Uiteindelijk ben ik bij 40 weken ingeleid en m'n dochter woog 3900 gram en was 49 cm. Nu geen zwangerschapsdiabetes maar wel weer een groot kindje, bij 34 weken schatten ze hem op 3 kg. Ze gaan nu niet inleiden.
Mijn eerste is geboren met 41 weken en was 4350 gram en 53 cm, hadden we niet zien aankomen. Bij de tweede met 34 weken een groei echo gehad en ze was gemiddeld, maar met 40+4 is ze geboren en ze was 4490 gram en 53 cm. Ik denk vooral de laatste weken erg gegroeid . Hier wel getest op suiker maar dat was gewoon goed.
Dankjewel voor jullie meningen Geen suiker hier (ga ik vanuit, maandag getest en geen bericht was goed bericht, niks gehoord) Dus we gaan het zien😄 Hij zal er toch uit moeten 😉