Hoi, Mijn dochtertje van 15 maanden wil ineens niet meer in bad/douche! wij wonen in de zomermaanden altijd in onze caravan, nu zijn we 2wk geleden daar naartoe verhuisd, sinds ze daar is wil ze niet meer in bad, heb alles geprobeerd! we hebben hier zo en vouwbadje, wil ze niet in op de aanrecht, niet in de douche, onder de douche wil ze ook niet meer, terwijl ze het juist helemaal niet erg vond het badje/douche! heb zelfs het badje van thuis gehaald, ook dat mocht niet baten! in de gootsteen ook niet, kortom ik kan haar niet meer wassen! graag hoor ik ervaringen en oplossingen! of vertel me dat het een fase is Liefs, Kiezel
Mijn zoontje heeft ook zo'n fase gehad. Waarschijnlijk omdat ik hem te vaak in bad deed. Hij vond er niks meer aan. Heb hem toen een week alleen maar gewassen. Daarna was het geen probleem meer.
Sommige kindjes hebben het ineens als ze zich bewust gaan worden van het plassen en poepen. Ze zijn bang om dit in bad te doen als ze geen luiertje om hebben en durven daardoor niet meer in bad. Je zou eens in bad met een zwemluiertje kunnen proberen, kijken of het hiermee wel lukt.
Dat is een goeie Bloempje. Hier hetzelfde probleem, maar dat ontstond inderdaad nadat hij laatst een keer in bad moest poepen. Hij wilde toen op de commode al niet uit de kleren. Echt gillen. Ik snapte er niks van, want hij wilde vroeger altijd zo graag! Nu wil hij alleen nog maar samen met pappa. Dat vind ie wel leuk. ben benieuwd of dit een fase is en weer over gaat. Ik lees dus verder mee...