Uitlaat laten maken - gevolg - automaat kapot!

Discussie in 'De lounge' gestart door , 2 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo dames,

Mag ik even gal spuwen hier?
    Wij hebben op 31 dec de uitlaat laten maken door een vriend van mijn moeder. Ik ken hem ook al heel lang, en weet dat hij goed met auto's is.
    Hij heeft de middelste en achterste gedeeltes van de uitlaat eraf moeten halen (het achterste gedeelte lag al in de kofferbak haha ;) ).
    Dus hij gaat rustig zijn gang.. Gaat lassen en slijpen op de tafel, maar ook slijpen terwijl het middelste deel nog onder de auto zat.
    Verder niet echt opgelet want ja, ik heb er toch geen verstand van.

De uitlaat gemaakt, wij helemaal blij!
    We stappen in de auto en gaan rijden...
    Nou de blijdschap was van korte duur want hij trok nauwelijks op in de automaat. We kwamen bijna niet vooruit. In de achteruit geeft hij ineens enorm gas, we dachten allebei dat we ergens tegenaan gereden waren ofzo.. zo raar voelde dat. Maar er was niks.. In de 1,2 en 3 doet hij het prima. Maar die automaat, hij doet het dus ineens niet meer.

Wij halen die man erbij en hij gaat testrondjes rijden. Eerst 1 zet dan de auto af en start opnieuw.. dan nog 1 en begint te zeuren over het feit dat hij niet schakelt. Dat de koppelingsplaat kapot is. (Volgens hem en mijn moeder hebben zowel mijn vriend en ik bevestigd dat dat waar was, maar dat is niet zo. Hij deed het goed toen we aan kwamen.) Wel hebben we hem verteld dat hij op de snelweg, als de auto koud is, soms wat langer erover doet om in de 5 te komen. Maar niet dat het echt niet doet ofzo.

Na het 2e rondje zet hij de motor uit en gaat onder de motorkap kijken en daar wat aanrommelen. Daarna wilt hij hem weer starten, nee hoor.. De auto lijkt wel dood. Helemaal niks. Geen geluid niks. Na een 10 minuten begint hij te rakelen als hij wilt starten. Maar nog doet hij niks.