Uitlaat laten maken - gevolg - automaat kapot!

Discussie in 'De lounge' gestart door , 2 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo dames,

Mag ik even gal spuwen hier?
    Wij hebben op 31 dec de uitlaat laten maken door een vriend van mijn moeder. Ik ken hem ook al heel lang, en weet dat hij goed met auto's is.
    Hij heeft de middelste en achterste gedeeltes van de uitlaat eraf moeten halen (het achterste gedeelte lag al in de kofferbak haha ;) ).
    Dus hij gaat rustig zijn gang.. Gaat lassen en slijpen op de tafel, maar ook slijpen terwijl het middelste deel nog onder de auto zat.
    Verder niet echt opgelet want ja, ik heb er toch geen verstand van.

De uitlaat gemaakt, wij helemaal blij!
    We stappen in de auto en gaan rijden...
    Nou de blijdschap was van korte duur want hij trok nauwelijks op in de automaat. We kwamen bijna niet vooruit. In de achteruit geeft hij ineens enorm gas, we dachten allebei dat we ergens tegenaan gereden waren ofzo.. zo raar voelde dat. Maar er was niks.. In de 1,2 en 3 doet hij het prima. Maar die automaat, hij doet het dus ineens niet meer.

Wij halen die man erbij en hij gaat testrondjes rijden. Eerst 1 zet dan de auto af en start opnieuw.. dan nog 1 en begint te zeuren over het feit dat hij niet schakelt. Dat de koppelingsplaat kapot is. (Volgens hem en mijn moeder hebben zowel mijn vriend en ik bevestigd dat dat waar was, maar dat is niet zo. Hij deed het goed toen we aan kwamen.) Wel hebben we hem verteld dat hij op de snelweg, als de auto koud is, soms wat langer erover doet om in de 5 te komen. Maar niet dat het echt niet doet ofzo.

Na het 2e rondje zet hij de motor uit en gaat onder de motorkap kijken en daar wat aanrommelen. Daarna wilt hij hem weer starten, nee hoor.. De auto lijkt wel dood. Helemaal niks. Geen geluid niks. Na een 10 minuten begint hij te rakelen als hij wilt starten. Maar nog doet hij niks.

Wij hebben de auto achtergelaten en hij zou 1 januari nog even kijken.
    Vandaag belde mijn moeder dat de auto weer gestart kon worden en dat hij nu bij mijn moeder staat. Weer zeggen hun dat volgens mijn vriend en mij de koppelingsplaat kapot was al, wat totaal niet waar was. De vriend van mijn moeder zegt dat die vriend van hun niks heeft kunnen beschadigen met het maken van de uitlaat wat dit kon veroorzaken.

Ik heb net een lancia garage opgebeld en die meldt mij dat het wel degelijk kan met dit type lancia dat hij wat geraakt en beschadigd heeft met het los en vast maken van het middelste gedeelte van de uitlaat.
    Nou die vriend van mijn moeder gaat mij vanavond bellen, en ik ga hem zeker dat voorleggen en vragen hoe het kan dat hij goed daar kwam en nadat de uitlaat gemaakt is ineens de automaat kapot is. :x
    Echt ik kan er zooo boos om worden he. En iedereen in mijn familie houdt hem het hand boven zijn hoofd en zegt dat we maar een fatsoenlijke auto moeten kopen.

Echt zoo stom, die auto deed het prima, alleen de uitlaat was er bijna afgevallen (tja, kan elke auto gebeuren..) Reed super en en echt comfortabel.

Nu moet ik dus de anwb daar heen laten komen.
    Maar ik moet de rekening nog betalen van 2009. Dus dat zou ik eerst moeten doen en uwv heeft mij niet uitbetaald. Dus dat kan pas volgende week. Weten jullie hoe ik dat op kan lossen?

Liefs

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    anwb komt als je pasje van 2008 nog hebt.. die is nl geldig tot 31 jan.

verder denk ik dat je weinig kan doen, als iedereen in jouw familie de hand boven zijn hoofd houdt.

hoop dat jullie er samen uit kunnen komen.. want dit is erg vervelend.

3. Niet meer actief

We hebben geen pasje want we zijn pas sinds november ofzo lid.

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    dan iemand anders die wel pasje heeft.. per jaar mag je bij anwb 2 kentekens gebruiken voor hulp.

5. Niet meer actief

Echt? ook als de auto niet op zijn/haar naam staat?
    mijn opa heeft namelijk een pasje, zijn auto is kapot maar hij stopt met autorijden.
    Hij heeft dus zodra deze auto weg is geen auto meer zeg maar!

6. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    heel erg klote meis :(
    maar naar mijn mening als je alleen de uitlaat maak kan je de koppelingsplaat niet raken.
    maar nu gaat het een welles nietis discussie worden tussen jou en de garage en dat is niet leuk :(
    ik hoop voor je dat het niks ernist is !

7. Niet meer actief

De uitlaat is zwart gemaakt, maar wel door een automonteur.
    En inderdaad bij normaleautos zou je ze niet kunnen raken.

Alleen de lancia kappa, die wij hebben, zit heeeeel anders in elkaar dan andere auto's. Om deze reden weigeren ook veel garages hier dingen aan te repareren, ze doen alleen alles nieuw erin zetten zeg maar. Vandaar dat we zwart hebben laten maken, want een officiele lancia garage die drukt de prijs natuurlijk flink omhoog.

En volgens de lancia garages die ik vandaag gebeld heb kan je bij deze auto wel degelijk iets raken wat dit veroorzaakt.
    Dat is het kutte eraan zeg maar. Normaal kan er niks fout gaan enkel aan de uitlaat zeg maar.

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    En dan is goedkoop ineens duurkoop ;)

Ik vrees dat er dan niks anders opzit dan toch naar de garage te gaan en je auto daar te laten maken.
    De kosten kan je niet verhalen op die vriend, aangezien het zwart is gegaan.
    Vriendendiensten zitten ook niet bij je rechtsbijstand verzekerd, dus ben je toch echt zelf de dupe.

Kan je de auto zelf niet slepen naar de garage dan?
    Dan heb je ook niks met de anwb te maken.
    Die kunnen ook geen automaat maken aan de weg (lijkt me tenminste)

Succes iig!

9. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    auto laten wegslepen is ook vaak duur grapje.. als het zelf niet lukt, alleen daarom al is anwb handig.. 1 keer per jaar sleepservice :)

@tinkerbel: ja, je opa kan anwb bellen, en zijn pas overhandigen.. als hij die mogelijkheid heeft.

Deel Deze Pagina