Toch maar een schoonmaakster?

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyKikker, 20 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.237
    1.891
    113
    Vrouw
    Wie van jullie heeft een schoonmaakster?
    Zoja: Wat vraagt ze per uur. Hoevaak en hoelang komt ze dan?

2. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.876
    5.115
    113
    Onze schoonmaakster komt 4 uur per week en we betalen €13 per uur.

3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Onze komt eens per twee weken en dan drie uur. 12,50 per uur. Maar ze doet ook echt álles. Geen moeite teveel en ze doet naast alle 'gewone' dingen ook altijd iets extra's zoals ramen lappen, koelkast uitsoppen enz. Fijn mens en heel lief!
    Niet om het een of ander hoor maar ik vind het geen overbodige luxe zoals sommigen wel eens tegen me zeggen. Manlief en ik werken beiden 36 uur en dan ook nog drie (!) kindjes... Ik heb dan vaak geen zin meer in de grote dingen zoals de badkamer, keuken enz.

4. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Om de week 3 uur en ik betaal haar dan 45 euro. Ze doet alles stofzuigen en dweilen, de badkamer en het toilet, stoffen, buitenkant keuken en daarnaast iets extras zoals deuren afnemen, ramen zemen, keukenkastjes schoonmaken (verspreidt over aantal weken of er vervalt iets va de standaard werkzaamheden.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik een onwijs opgeruimd huis heb dus dat werkt wel rap voor haar en ik houd zelf de boel ook redelijk bij...

Ook echt geen over overbodige luxe. Als ik in salaris omhoog ga ga ik haar mooi elke week laten komen. Man en ik werken beide 32 uur, 2 kindjes..super dat dit voor een deel uit handen wordt genomen (en dan heb ik het nog druk met 1001 dingen hoor zoals was, vaatwasser, etc etcetera

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.944
    15.592
    113
    Nabij Utrecht
    De onze komt 1x per week voor 3 uurtjes en ze krijgt 40,-.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Elke week vier uur. Ik betaal haar 9 euro per uur, maar hier in België is dat gesubsidieerd via dienstencheques.

Op die tijd doet ze het hele huis plus strijk en ook nog iets extra meestal.

7. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Heerlijk even huishoudster. Wij hadden ook 1. Maar doordat Ik zelf ben gestopt met werken en de kinderen nu naar school toe gaan was t eigenlijk te zot om haar te houden. Mis haar wel. Wij betaalden haar €35 voor 3 uren.

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.992
    6.742
    113
    zuid-holland zuid
    Wij betalen 40€ voor 3 uur.
    In die tijd doet ze badkamer/keuken/wc poetsen, overal stof afnemen en zuigen. Steeds iedere week een andere verdieping dweilen.
    Ik vind het heerlijk om mijn vrije tijd echt aan mijn kinderen te kunnen besteden. Mochten we ooit het financieel slechter krijgen kan ik haar altijd nog opzeggen.

9. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Hier komt de schoonmaakster 2 uur in de week voor €10 per uur.

Ze doet de slaapkamers stoffen, stofzuigen, deuren en kasten sopt ze mee en dweilt. Badkamers en de wc's doet ze soppen en onze trappen stofzuigen.
    Daarnaast de hele woonkamer stoffen, stofzuigen en dweilen.

10. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Sinds kort komt er bij ons ook een schoonmaakster. Elke vrijdag voor 4 uur. We betalen haar 50 euro. Ze doet de bovenverdiepingen. Zuigen, stoffen, dweilen, 2 badkamers en toiletten en de trappen. Verder elke keer iets extra's (ramen/deuren zemen)

11. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    3 uur per week, 40 euro

12. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.237
    1.891
    113
    Vrouw
    Bedankt dames!
    Weet iig nu wat ik kan verwachten wb kosten.

Denk niet dat ze iedere week hoeft te komen. Ons budget is wat lager en de dagelijkse dingen lukt ons zelf wel. Stofzuigen moet ik zowiezo dagelijks bijna, ivm katten, knoeiende kleuter en baby die ronddweilt over de vloer.

De extra dingen (badkamer, wc grondig, koelkast, afnemen, enz) kom ik gewoon niet aan toe. Ja, t lukt wel maar vind de tijd besteden aan kids belangrijker.
    Dacht aan eens in de 2 weken, 2 a 3 uur? Zo te lezen krijgen ze veel gedaan in die paar uur.

Hopsatee vindt dit leuk.
  13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ze komt om de week en voor 3 uur krijgt ze 35 euro.

14. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Hier komt ze om de week en krijgt 45 euro voor 3 uur werk.

Hopsatee vindt dit leuk.
  15. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Hier ook!

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Elke week 2,5 uur en krijgt 35 euro.

Zou niet meer zonder willen!

17. Boommm

Boommm Niet meer actief

Elke week 4 uur en ze krijgt €55 per keer.

18. Manque

Manque Niet meer actief

Wij kunnen echt niet zonder. Wij zijn een disfunctioneel huishouden wat schoonmaak betreft. Elke dag stofzuigen en de was doen gaat nog wel, maar daarna houdt het op. Dus onze schoonmaakster komt 4 uur per keer en doet dan de badkamer, WC, stoffen, stofzuigen onder en om de meubels heen, dweilen en ze lapt af en toe de ramen of doet de keukenkastjes van binnen etc.De ene keer komt ze na een week, de andere keer na 2 weken, dat hangt af van wat er nodig is. Per 4 uur krijgt ze 45 euro.

En het is de fijnste schoomaakster die ik ooit gehad heb, dus ik geef haar een dikke decemberbonus straks.

19. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Dan heb ik nog een vraagje over wat jullie zelf doen als de schoonmaakster er is/aan het werk is. Het spreekt mij namelijk ook erg aan om iemand te vragen om vooral de wat zwaardere huishoudelijke klussen te doen, omdat ik schouderklachten heb (soppen, ramen lappen, bedden verschonen). Ik werk maar 2 dagen, mijn man fulltime. Ik zou mij denk ik opgelaten voelen wanneer ik bijvoorbeeld op de bank zit of zo terwijl de schoonmaakster druk aan het werk is (mijn werk).
    Hoe doen jullie dat wanneer jullie thuis zijn terwijl de schoonmaakster aan het werk is?

20. Manque

Manque Niet meer actief

Ik ben nooit thuis wanneer de schoonmaakster er is. Soms kan ik haar zelf ontvangen en ga ik daarna weg (werken of naar muziekles of naar de stad of weet ik veel wat) en soms ben ik al weg en dan leg ik de sleutel en geld voor haar klaar. Eigenlijk zie ik haar zelden, ik zie alleen het resultaat. Dit is overigens ookd e enige manier waarop ik het nog wil, na de ervaringen met de vorige schoonmaaksters, die tegen me aan gaan lopen kletsen en koffie willen drinken.

Deel Deze Pagina