hulp bij doorslapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door renata, 16 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renata

renata Actief lid

21 dec 2006
    148
    0
    0
    hallo

mijn ventje is vandaag precies 2 weken oud
    hij slaapt s'nachts (natuurlijk) nog niet door

hoe kan ik "proberen" om hem s'nachts te laten doorslapen?
    ik heb al geprobeert om de laatste voeding wat meer te geven maar dat wil hij niet
    hij houd zich steeds bij de 60 cc

nu maakt t mij helemaal niks uit natuurlijk of hij s'nachts wakker wordt om dat hij honger heeft maar ik vroeg me gewoon af hoe ik daarmee zou kunnen starten?
    zodat hij over een paar dagen/weken misschien wel een langere nacht maakt dan 3 uurtjes.....

alvast bedankt

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Je hebt al geprobeert om de laatste voeding meer te geven en dat wil hij niet. Ik ben bang dat je gewoon geduld moet hebben.
    Je zegt dat je mannetje 60cc per fles drinkt. Mag ik vragen hoeveel flessen je per dag geeft.

Ilja

3. renata

renata Actief lid

21 dec 2006
    148
    0
    0
    ik gaf eerst 8 per dag
    ben gister naar t CB geweest hij is wel aangekomen maar tis toch te weinig wat hij drinkt
    zeggen ze
    nu heeft hij gister avond (23.30) en vannacht om 02.15 allebei de keren 70cc gedronken :) dus er zit vooruitgang in
    vanmorgen om 09.00 uur ook 70cc en vannacht om 05.15 werd hij weer wakker en heeft hij maar 30 cc gedronken...

ik snap er helemaal niks meer van
    ik probeer een ritme te krijgen ...maar t lukt me totaal niet omdat hij zich dan om de 4 uur meld ...dan weer om de 3 en nu soms ook wel al na 2 uur !

geduld heb ik zeker haha hij is tenslotte pas 2 weken natuurlijk
    maar wil zo graag een ritme erin krijgen ... lijtk me voor hem ook beter of niet?

effe een samenvatting anders snap je t misschien niet meer hahaha

sinds gister dus op advies van CB 500cc verdelen over 7 voedingen
    dit LIJKT te lukken tis effe afwachten
    de ene nacht komt hij 1x de andere nacht 2x en dat terwijl hij om dezelfde tijd s'avonds voeding krijgt (23.30uur)

groetjes en bedankt voor je tijd!

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Lastig allemaal he. Ik denk dat het Cb een goed advies heeft gegeven. Probeer om op 7 voedingen te gaan zitten. Als de kleine snachts voor de tweede keer komt en maar 30cc drinkt heeft hij waarschijnlijk geen honger gehad. Probeer maar eens om op wat vastere tijden overdag flesjes te geven. Bij huilen wil niet altijd zeggen de fles. Zo ga je wat meer structuur aanbieden. Laat hem ook goed tussen het drinken door boeren. Soms slikken ze teveel aan lucht in wat het drinken bemoeilijkt. Zitten sneller vol.

Ilja

5. renata

renata Actief lid

21 dec 2006
    148
    0
    0
    hallo

had ik t gister nog erover dat hij maar 60cc dronk
    sinds vandaag is dat dus 90 cc! JIPPIE!
    ik ben sinds gister over gestapt op de friso (standaard) zou t daaraan kunnen liggen?
    dat hij de kruidvat voeding gewoon niet zo "lekker " vind?
    hopelijk blijft hij nu 90 cc drinken want das toch een goeie hoeveelheid he?
    hij weegt nu 3385 gram

groetjes

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ja, kan er maar zo aan liggen. Wie zal het zeggen. 90cc is prima hoor.
    Fijn dat hij nu meer drinkt.

Ilja

Deel Deze Pagina