Misschien een vage topic titel...maar ik heb maar beperkte ruimte Wij gaan in mei een sponsorloop houden op onze basisschool...om het plein op te knappen. Het is 30-45 actief bezig zijn en wij wilden voor na de activiteit een klein hapje en limonade/water doen voor de kinderen. Dat hapje het liefst fruit...of iets anders gezonds na het sporten. ( in de ochtend) Heeft iemand ervaring of tips wat we eventueel kunnen doen. Het mag niet teveel kosten omdat we natuurlijk ook juist geld moeten ophalen. Budget ongeveer 15-20 euro ( denk ik..is even een uitgangspunt...als dat echt onmogelijk is eventueel iets meer)
Grote emmers fruitsalade maken en daar plastic bekertjes mee vullen. Misschien bij de groente kraam op de markt vragen of ze fruit hebben wat er niet meer mooi uit ziet (zie je na schillen niets meer van) en wat je mee mag nemen voor een klein prijsje.
Kleine bekertjes (verse) appelmoes? Of iets van bladerdeegflapjes (met appel of annanas erin bijvoorbeeld).
langs de boeren gaan en vragen of ze fruit over hebben. Met zo'n appelsnijder kun je snel partjes snijden.
Je kunt bij een supermarkt ook vragen of ze wat willen sponsoren. Tenminste dat deden wij vaak met de oudervereniging. Zakjes knijpfruit of zo. Of een krentenbol.
Komkommers, bospeentjes en tomaatjes kosten weinig, zijn gezond en lekker en het ziet er kleurrijk uit! Je kunt de kinderen zelf laten kiezen wat ze willen eten.
Bij ons hebben ze pasgeleden ook zoiets gedaan, dit werd idd gesponsord door de supermarkt in het naastgelegen winkelcentrum. Werden kosteloze gezonde snacks. Zoals iemand hierboven al zei. Alle inkomsten gingen dus naar het schoolplein. Misschien zoiets proberen?
Waarom vraag je die supermarkt bij school niet voor sponsoring? Grote kans dat ze een bedrag sponsoren
Ze hebben ons met kerst ook al gesponsord dus ik durf eigenlijk niet echt te vragen... Zitten leuke ideeen bij...ik ga denk ik actief eens vragen op een markt of supermarkt of zo ...voor het fruit dat misschien net even niet mooi is. Maar komkommers en tomaatjes is ook wel erg leuk. De bekertjes met verschillend fruit wordt denk ik te duur...of de ijs bekers...
Ik hoop dat je het red met het budget want dat is niet veel. Is gemiddeld 8 cent per kind wat ke e besteden hebt bij een budget uitgaande van 20 euro. Goedkoopste zijn dan appels denk ik alhoewel je dat ook niet gaat redden denk ik.
Nee heb je, ja kun je krijgen en anders vragen of de groentenboer wil sponsoren? Gebeurd hier heel regelmatig
Ja dat is ook zo...vragen staat vrij... Budget kan wel iets opgerekt... is even een beginpunt.. Ontbijtkoek vind ik ook wel wat..daar zit wel suiker in...maar na sport is dat niet zo erg vind ik.
Hier was met carnaval op school de komkommer erg gewild. Die heb je al voor weinig geld best snel veel
Vraag of je plaatselijk groenteboer mee wil sponseren,of eventueel een mooi prijsje wil maken. Een kist Elstar appels is ongeveer 11 kilo. In een kilo gaan gemiddeld 5 a 6 appels,dus een kist of 4 is zo ongeveer voldoende.....