Hoi meiden, Ik heb al jaren last van brandend maagzuur :x nu gebruik ik altijd al Omeprazol en natuurlijk met die medicijnen totaal geen last. Nu mag ik van mijn dokter het medicijn niet meer gebruiken en heb ik een vervangend middel gekregen, maar die helpen mij totaal niet. Ik lust op dit moment niet veel eten, maar als ik er dan ook nog eens vreslijke maagzuur bij heb lust ik al helemaal niks. Hebben jullie ervaring met het gebruik van Omeprazol tijdens de zwangerschap? Alvast bedankt voor de antwoorden. Liefs
nee geen ervaring met omeprazol. Ik weet idd wel dat het tijdens zwangerschap niet mag. Ervaring met maagzuur heb ik op het moment wel... Soms moet ik er gewoon van overgeven, zo misselijk wordt ik er van. Ik kan ook haast geen drinken drinken waar ik geen last van zuren krijg. Nog tips??? behalve water.... haha Wat zegt je vk er van dan??? zijn er niet nog andere medicijnen die je wel mag gebruiken??
Sinds heel kort heb ik ook last van maagzuur, vooral 's avonds na het eten. Wat mij helpt is een paar lepels vanille vla te eten. Een tip die ik van een vriendin kreeg en het helpt echt bij mij. Nu weet ik natuurlijk niet hoe dat is met erg hevige klachten, maar je kan het altijd proberen.
Ik heb het op het eind heel erg gehad, en vond Rennie DUO verrassend effectief (en smerig, dat gaat niet helpen natuurlijk). Maar goed, als je al jaren last hebt, dan is zoiets natuurlijk niet sterk genoeg. Heel naar, en die misselijkheid/niks meer lusten (had ik ook, blegh), dat helpt natuurlijk ook niet
Dit staat in de bijsluiter van Omeprazol Sandoz® capsule 10/20/40, maagsapresistente capsules, hard, 10/20/40 mg omeprazol http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h25729.pdf Zwangerschap en borstvoeding Vertel het uw arts als u zwanger bent, denkt dat u zwanger bent of als u zwanger wilt worden. Uw arts zal de mogelijke risicos van het gebruik van Omeprazol Sandoz capsule in overweging te nemen. Als u borstvoeding geeft, mag u Omeprazol Sandoz capsule alleen gebruiken als uw arts dit absoluut noodzakelijk vindt. Op dit moment is er onvoldoende informatie beschikbaar om het risico voor het geven van borstvoeding aan uw kind te kunnen beoordelen. Dus even bellen met je ha?
Zelf gebruik ik regla ph tabletjes en deze werken perfect! Mijn schoonzusje gebruikt de vloeibare versie en is hier zelfs helemaal weg van (zo lekker schijnt). Verder drink ik erg veel melk en inderdaad vanillevla werkt goed. Daarnaast veel rechtop zitten/liggen. 's Nachts met 2 kussens slapen. Kreeg ik wel weer een stijve nek van en een paar aanvalletjes per nacht ontkwam ik niet aan, maar het was wel goed te doen op die manier. Gelukkig is onze kleine frummel inmiddels ingedaald en vast in mn bekken en daardoor gelukkig bijna helemaal geen last meer. Succes!!
Ik gebruik ook Rennie's en die helpen mij erg goed. Maar ik had voor de zwangerschap dan ook nooit last van maagzuur. Veel succes.
Bedankt voor jullie reactie's ik zal toch wel weer naar de ha moeten om te overleggen, dit is ook erg vervelend om nog langer met zoveel maagzuur rond te lopen. Liefs
Hier ook erg last van zuur. Voor de zwangerschap niet zo erg gehad. Bij mij werken Rennies heel even en dan is het er weer. Voor het slapen drink ik nu warme melk, en dit helpt mij tot nu toe de nacht door. Maar je kan er inderdaad erg misselijk van worden tot overgeven toe! Pff.. Succes allemaal. Liefs, Sensa