Sporten tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door KyraB, 28 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KyraB

KyraB Lid

6 dec 2008
    72
    0
    0
    Hallo,

Wie weet wat er wel of niet mag tijdens je zwangerschap met sporten?
    Ik vind het zelf altijd lekker om naar een rpm les te gaan, maar ik lees veel verschillende berichten dus nu twijfel ik een beetje of ik nog wel moet gaan.

groetjes
    Kyra

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Volgens mij kan er echt heel veel. Natuurlijk geldt voor sommige sporten dat je eerder moet stoppen in de zwangerschap ( vechtsport of paardrijden)

Zwemmen kan altijd.

Dit artikel is wel interessant:

http://www.medicinfo.nl/%7B7338744e-695 ... 3e066c%7D#{abaeadd1-7903-4c9d-bb99-96d02f225bf5}

Meestal weten ze op de sportschool ( een goede) wel wat wel en niet kan.

Een vriendin van me geeft les in rpm en is nu 20 weken.

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Je moet alleen opletten met risicovolle sporten, dus bv sporten waar het valrisico veel hoger is (bv skieen en schaatsen) en sporten waarbij je een slag of stoot kunt krijgen (bv boxen)
    Verder moet je opletten met je buikspieren trainen maar verder kan eigenlijk alles wel. Je moet wel goed naar je lichaam luisteren dus als die aangeeft dat lukt niet dan ook niet doen.

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Je moet alleen opletten met risicovolle sporten, dus bv sporten waar het valrisico veel hoger is (bv skieen en schaatsen) en sporten waarbij je een slag of stoot kunt krijgen (bv boxen)
    Verder moet je opletten met je buikspieren trainen maar verder kan eigenlijk alles wel. Je moet wel goed naar je lichaam luisteren dus als die aangeeft dat lukt niet dan ook niet doen.

5. KyraB

KyraB Lid

6 dec 2008
    72
    0
    0
    Goed om te horen, bedankt voor jullie reacties!!!

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

je kunt idd heel erg veel. ik heb tot ik bekkenklachten kreeg 2x per week gesport, fitness, step aerobic enz. ik sportte daar weleens in een groep waarin ook een vk zat, en zij zei zelf dat je kon sporten tot het breken van je vliezen. als je je maar goed voelt. zelf had ze ook tijdens haar zwangerschappen door gesport.
    alleen met sommige dingen uitkijken, zoals Panda81 zegt.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Geen rechte buikspieren trainen. Voor de rest kun je veel doen, al ga je conditioneel wel achteruit. Dus goed naar je lichaam luisteren: als je je onprettig voelt, stoppen of een tandje terug. In een klasje vind ik dat altijd lastig; ik laat me dan toch een beetje 'onder druk zetten' om wat extra te doen.

Ik heb gefitnesst tot 7,5 maanden.Ik vond fietsen op een hometrainer nog lang prettig, maar er kwam een tijd dat m'n buik te veel ruimte in nam en die kleine heel hard ging schoppen als ik fietste. Zelfde gold voor crosstrainer en andere apparaten. Merk je vanzelf.

Deel Deze Pagina