Dames, Het onderwerp spreekt al voor zich??!! Sinds vrijdagmiddag heb ik gevoelige "schaamlippen", ook zien ze er rood uit en volgens mijn man staan ze gezwollen. Daarnaast jeukt het soms, en soms is het dan ook weer pijnlijk. Eerst dacht ik dat het kwam door de andere zeep die ik gebruik, maar die gebruik ik niet meer sinds zaterdag. Ik ben begonnen met Daktarin creme te gebruiken, maar k'voel precies geen verbetering. Het is ook vooral aan de onderzijde van mijn schaamlippen, daar waar ik bij mijn eerste bevalling (ondertussen drie jaar geleden) geknipt ben. Weten jullie soms wat dit zou kunnen zijn? En wat ik het beste kan doen? Ik ga nu nog een dag of twee afwachten (dan ben ik een viertal dagen daktarin aan het gebruiken), merk ik niets van verbetering, dan bel ik mijn gynecoloog. Mijn vrouwelijke huisarts is jammer genoeg deze week met verlof. Liefs Lentel
Het klinkt een beetje als een mogelijke schimmelinfectie. Je kan het idd het beste even een paar daagjes afwachten en dan even je HA of gyn bellen.
Nou als je geen verbetering voelt met anti schimmel creme kan het heel goed ook een reactie op de parfum in de zeep zijn. En dat in combinatie met een gevoelige huid bij de schaamstreek. Even afwachten inderdaad op de gyn
Het klinkt inderdaad als een schimmelinfectie. Het kan ook zijn dat het ook inwendig zit en het daarom niet weggaat. Heb je die daktarin lang gebruikt? Anders heeft het misschien nog niet genoeg de tijd hehad te herstellen. En door een andere zeep kan de zuurgraad inderdaad verstoord zijn en het kan best lang duren voor dit weer goed is. Dus een paar dagen stoppen heeft dan vaak nog geen effect. Succes ermee
als de daktarin niet werkt dan is het geen schimmel... het kan ook een spatader zijn, maar dan jeukt het niet echt normaalgesproken, wel rood en opgezwollen. door de jeuk klinkt het meer als schimmel dus ik zou idd even doorsmeren!
Ik zou even naar de dokter gaan. KLinkt als een schimmelinfectie. Het wordt trouwens afgeraden om je vagina met zeep te wassen, omdat je natuurlijk zuurgraad (die tegen schimmelinfecties beschermd) dan wordt aangetast. Beter is het om gewoon met water te wassen.
Dames, Ben nu mijn derde dag bezig met Daktarin smeren, en ik voel toch verbetering. T'is wel in lichte vorm, maar er is beterschap. De jeuk heb ik niet meer, enkel nog beetje opgezwollen en rood. Dus ik denk dat het een schimmelinfectie is / was. Iemand idee hoe je dit krijgt? Bedankt voor de reacties Liefs Lentel
Ja, dat kan komen als de zuurgraad van je vagina veranderd. Bijvoorbeeld door wassen met zeep of door een slechte weerstand. Vaak komt het door zeep en dergelijke