Als er THT (en dus niet TGT) staat dan eet ik het wel gewoon. Vooral bij dingen als chips en houdbare producten zie ik het probleem er niet zo van in maar zou het wel melden zodat het niet nog een keer kan gebeuren.
Wordt tijd dat die THT datums afgeschaft worden. Vroeger stonden ze er ook niet op. Is alleen maar extra inkomsten voor de fabrikanten, omdat iedereen zich blind staart op de THT datum en het dan maar gewoon weggooit terwijl het nog lang niet bedorven is. Iedereen in de buurt van Groningen mag mij melden als ze iets weggooien wat over de THT datum is, dan kom ik het wel ophalen als ik in de buurt ben.
Ik zou alleen een opmerking maken over dat ze de houdbaarheidsdatum van al die zakjes chips moeten nakijken. Maar zou niet perse een nieuw zakje of geld terug hoeven
Hahahaha Maar goed ik ben toch blij dat de meerderheid het met me eens is.. ik voelde me toch wel een beetje raar na die opmerking
Dit. Als ze niet meer zouden smaken zou ik uiteraard wel verwachten dat het omgeruild wordt, maar in principe zal er echt niets mis zijn met zo'n zakje en zou ik daar én niet eens naar kijken én dit vervolgens niet om hoeven te ruilen.
Chips.. ff serieus! Maar goed hij had hem wel om moeten ruilen, dit is niet zo netjes! Maar ik had de moeite niet gedaan om terug te gaan maar dit is voor een ieder verschillend!
met houdbare producten doe ik thuis niet zo moeilijk met de THT datum maar als ik iets koop verwacht ik dat het nog lang genoeg houdbaar is. vind het ook een hele vreemde reactie van de man. ik had ook zeker om geruild
De datum zegt iets over de kwaliteit van de chips, na deze datum zal de smaak, knapperigheid etc dus minder zijn of anders. Daarom had ik hem dus terug gebracht.
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je het thuis 'natuurlijk gewoon' zou opeten, maar dat het in de kantine een probleem is Als ik iets thuis gewoon zou opeten, zou ik dat ergens anders ook doen. Bij chips had ik waarschijnlijk überhaupt niet naar de datum gekeken, tenzij het raar smaakte ofzo
Ik had het direct teruggebracht en omgeruild. Ja, ik ben ook zo'n zeikerd met de data. Met 2 hele goede redenen: 1.) mijn vader heeft een keer koffie gedronken met zoetjes die over de datum waren. Mijn vader werd ineens heel snel beroerd, hij werd letterlijk groen en is zo gaan overgeven dat hij flauw viel. Het was doodeng, dacht werkelijk dat mijn vader voor mijn ogen doodging. Ik denk dat dat zo'n 10 jaar geleden is geweest. 2.) ik heb zelf afgelopen juni een flesje cola-light gedronken. Het was erg warm en de kinderen wilden graag een leeg flesje mee naar school om water in te doen. Ik had de flesjes diezelfde week gekocht bij de AH. ik had het 's middags gedronken en eigenlijk direct lag het al als een steen op mijn maag. Zo tijdens het avondeten voelde ik me steeds beroerder worden en heb vervolgens de hele nacht boven de wc gehangen, het bleef maar komen, ik heb me nog nooit zo ellendig gevoeld. 's Morgens komt mijn man naar me toe, vraagt of ik uit dit flesje heb gedronken en laat me de datum zien. THT februari 2015. Ik wist meteen dat ik daarvan zo beroerd was geworden. Dus nee, ik eet NIETS wat over de THT datum is. Ja, het kan best nog wel eetbaar zijn, maar nadat ik dit heb meegemaakt, check ik alles na. Zelfs als we terugkomen van vakantie, loop ik even mijn kasten na of in de tussentijds niets over de THT datum is gegaan.
Bij onze AH doen ze dat vaak. Producten met een langere houdbaarheidsdatum staan vooraan. Soms vind ik dingen achteraan terug die al tijden zijn verlopen. Zoals laatst een fles ranja die al maanden over datum was. Zoveel flessen ranja stonden er niet, maar als je de nieuwe steeds ervoor blijft zetten Kwestie van verkeerd vakken vullen. Meerdere malen aangegeven, maar er wordt niks mee gedaan. Ik let er wel vaak op, maar in jouw geval had ik het gewoon gemeld en toch opgegeten. Als het de keren erna nog steeds voor zou komen, had ik gezegd toch even een mail te sturen naar de inkoop of wie de leidinggevende is op dat moment.
Veel mensen hebben er een gewoonte van gemaakt om eerst naar de datum te kijken, ongeacht het product. Wat ik zelf overigens echt onzin vind hoor.
Hier word er bij 2 dagen nog goed is een 35% korting stikker op geplakt in de winkel. dus een beetje korting is wel op zijn plek. en in kantines vind ik dat ook echt niet kunnen iets over datum. Leg dan een mandje bij de kassa met kortings producten