hai ik heb een vraagje . wat kan het misschien betekenen als ik pijn heb tijdens de bewegingen van de baby? kan het zijn dat hij vast zit? of doordat hij groter wordt tuurlijk sterker is in zijn botten? en ik het daardoor beter voelt. maar ik heb echt pijn wanneer hij een duwtje geeft of een schop heb ik pijn in mijn onderbuik hij beweegt ook 24 uur onafgebroken overal in mijn buik. vind ik niet erg beter hem voelen dan niet. maar ik wou wel graag weten of het eraan ligt dat ik druk bezig ben. ben namelijk net verhuisd en heb het behoorlijk druk ik neem niet eens tijd om uit te rusten, uurtje liggen of lekker op de bank. over mijn buik aaiien helpt ookniet om hem wat rustiger te krijgen. bedankt voor het lezen en ik wacht op antwoord groetjes loesmari
Aangezien de kleine lekker groter aan het groeien is, voel je de bewegingen waarschijnlijk ook harder. De kleine kan je van binnen bont en blauw schoppen. Soms zien we zelfs aan de buitenkant van een buik blauwe plekken. Hier kun je verder niets aan doen. Probeer wel voldoende rust in te bouwen hoor, ook al kan ik heel goed begrijpen dat je nog aardig druk bent. Je hoofd wil vaak nog veel meer, dan dat eigenlijk goed is voor je lichaam, dus doe een beetje rustig aan! Lonneke
ok bedankt voor de snelle reactie soms wist ik me geen raad . dus het is idd mogelijk dat alles daarbinnen bond en blauw geschopt word de bewegingen nemen ook af toch naarmate hij groter wordt of juist harder nu ik heb de hele tijd voelt? want er staat over wanneer de baby groter wordt heeft hij/zij weinig plek en bewegings ruimte zodat je hem minder zult voelen. gaat het ook bij mij gebeuren of blijft het een kleine drollie? vr groeten loesmari
Dat is weer verschillend per persoon. De baby krijgt inderdaad minder ruimte. Op een gegeven moment kan het zijn dat je de baby meer voelt draaien/schuiven dan schoppen, trappen. De kracht van de bewegingen zal echter niet minder worden, aangezien de baby ergens alleen maar sterker aan het worden is, aan het groeien is... Lonneke
nog een vraagje wanneer gaan de baby's indalen? ik heb behoorlijke steken gehad onderin mijn schaambod lager het leek net alsof er iets van binnen sneed. zou dat de indaling geweest kunnen zijn? off......!!! waar ik het meest bang voor ben is dat wanneer het zover is dat hij moet indalen hij dan juist de andere kant op gaat want dit is al de 7e maand dat hij beneden is blijven liggen met zijn hoofd. of ligt hij klem met zijn hoofd want naarmate hij groeit hoe knellend het word toch daar beneden?????
Indaling van de baby kan inderdaad gepaard gaan met steken bij je liezen of in je vagina. Steken, waardoor je even geen stap meer kunt verzetten. Dit kan verder geen kwaad. Het is alleen maar mooi toch dat de baby steeds met zijn hoofdje naar beneden heeft gelegen. Hoe verder je komt in de zwangerschap, hoe minder kans hij/zij krijgt nog te draaien en wanneer de baby gaat indalen wordt deze kans alleen nog maar kleiner. Lonneke