Ik ben zo'n muts, weet even niet wat ik moet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jenala, 27 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Wegens flinke depresiviteit en behoorlijke BI zit ik er al een paar weken helemaal doorheen. Ik heb van verschillende kanten het advies gekregen om niet te lang door te lopen met mn zwangerschap. De laatste weken kom ik elke week bij de verloskundige en we bekijken per week hoe het gaat. Twee weken geleden hebben we min of meer afgesproken dat ik het tot de 40 weken ga proberen, omdat dit gewoon beter is voor ons kindje (en de kans is groter dat ze dan nog spontaan komt). Maar als het echt niet gaat met mij, moest ik het gelijk aangeven.
    Vorige week is deze afspraak herhaald, met de vraag of ik het echt nog wel red. Ik heb me dus aardig op die 40 weken ingesteld, ook al zit ik er helemaal doorheen.

Nu was ik net weer op controle en ik had een andere VK als de vorige 2x. Ze vroeg hoe het ging en ik heb aangegeven dat er niets verbeterd is en dat ik er flink doorheen zit. Maar dat ik nog steeds wel wil proberen tot 40 weken te wachten.
    Alle controles waren verder goed, de kleine doet het super, mijn bloeddruk is helemaal top, wat wil een mens nog meer...
    Maar nu zei de VK dat we volgende week weer een afspraak maken, dan kijken we hoe het gaat. En als ik dan nog steeds ingeleid wil worden, kunnen ze me met 41 weken inleiden.

Dit is niet wat we in eerste instantie hebben afgesproken. Ik heb hier eigenlijk verder niet op gereageerd, omdat ik bang was dat ik helemaal over de zeik zou gaan als ik wat zou zeggen. Maar achteraf had ik natuurlijk beter wel wat kunnen zeggen, want nu weet ze niet hoe hoog het me zit. Ik heb hier zo de balen van, zit weer de hele tijd te huilen thuis.
    En mn man heeft verder ook niets gezegd, terwijl we hebben afgesproken dat hij mijn grenzen zou bewaken, omdat ik dat vreselijk moeilijk vind.

Eigenlijk wil ik het liefste deze week al bevallen, maar ik wil wel proberen tot volgende week te wachten. Maar ik wil echt niet nog 2 weken wachten. Moet ik nu maar opbellen met mijn verhaal? Ik baal zo dat ik niets durfde te zeggen....

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Meid, ik zou haar echt even opbellen met je verhaal en eerlijk zeggen dat je volgende week écht ingeleid wilt worden. Zeg gewoon dat dit hetgeen is dat afgesproken is, dan is het toch prima?

3. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat zou ik ook doen denk ik. Vraag wel naar de vk die jou aldoor geholpen heeft en zeg dan dat je er toch eigenlijk wel helemaal doorheen zit. Ze zal het zeker begrijpen, don't worry! Jullie hadden die afspraak toch al gemaakt!
    Kom op meid, het is wat je zegt; bewaak je eigen grenzen.. dit is het moment om dat te doen! Anders wordt je er alleen maar meer depri van.
    Zo, einde van mijn peptalk.. sterkte hoor, het is ook niet makkelijk.

4. glimworm

glimworm Niet meer actief

gewoon bellen hoor!
    en voel je niet bezwaard
    zij horen er voor jou te zijn, niet andersom ;)
    je lichaam geeft nu gewoon aan dat het klaar is en daar moet je gehoor aan geven

5. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    En anders laat je je man bellen, als je bang bent om jezelf weer helemaal kwijt te raken. Laat hem het maar regelen, dan kun jij je op andere dingen concentreren...

6. m038

m038 Actief lid

14 sep 2007
    167
    0
    16
    bellen.... en dan overleggen. het is jou lichaam...jou grenzen zijn al gepasseerd en dat kan en mag je ook zo uitleggen aan de vk. jij hebt je ingesteld op 40 weken... als er niets is waarom je zou wachten zeg ik... begin volgende week... strippen, primen, inleiden.. wat er ook maar mogelijk is!!! denk er wel aan dat als je nog niet te strippen bent de vk je niet graag aan de gyn overdraagt. waardoor het nog wel een tijdje kan gaan duren. ik ben uiteindelijk met 42 weken bevallen... en toen vonden ze het nog niet zo nodig terwijl ik met 39 voor het eerst bekeken ben om te strippen!!!!

zet 'm op met de laatste loodjes... en ga maar op je strepen staan!!!!!!!!!!!!

7. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    bellen! maar dat zeiden de anderen ook al;)
    En dan hoop ik dat ze je snel helpen.. Want er door zitten en dan nog moeten bevallen is niet goed hoor!

8. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik heb toch maar even mn man laten bellen en we hebben gelukkig nu een afspraak voor donderdag. Dan gaan we alles bespreken over het inleiden van volgende week. Dus hoe wat waar wanneer. Ik ben echt zo opgelucht, want ik zag mezelf echt al tot de 42 weken lopen. Terwijl dit ten zeerste is afgeraden door de psych...

9. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed dat je man toch gebeld heeft!
    en helemaal fijn dat je volgende week ingeleid wordt.
    Heel veel succes!!

10. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    goed zo meid! het gaat om jou hoor! zet hem op, je kleintje komt echt al bijna!

liefs

Deel Deze Pagina