Iets leren eten/drinken

Discussion in 'De lounge' started by Kristel86, Jun 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,566
    601
    113
    Ik ben het HELEMAAL met je eens! Ik vind dat ''leren drinken'' ook zo'n onzin. Ik heb ook een paar keer koffie geprobeerd en vind het ook 3 x niks. Ik drink de (ik geloof) 3 'meest gangbare' dranken niet namelijk * koffie * bier *wijn. Ik vind het allemaal echt niet lekker, waarom zou ik het dan drinken? Ik drink lekkere thee ipv koffie en drink heus wel eens alcohol maar gewoon wat anders... Ik snap die uitdrukking ook nooit...

2. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik lust nu wel meer dingen dan vroeger maar ik gruwel nog steeds van vis. Er is echt geen een soort vis wat ik lekker vind, en dat vinden mensen heel raar.. Tja kan er ook niks aan doen, ik vind zalm of sushi er heerlijk uit zien en zou het graag lekker willen vinden, maar hoe vaak ik het ook probeer, ik lust het niet. Ik proef het ook als iemand het in mijn eten heeft gedaan (tja er zijn wel eens mensen die willen testen of ik het echt vies vind).

Daarentegen vind ik rode wijn tegenwoordig wel lekker en kan ik nu echt genieten van olijfen.. En ook koffie gaat er goed in. Toen ik 20 was moest ik er echt niks van weten.

3. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Sommige dingen probeer ik te leren eten/drinken, in de hoop dat als ik eens bij iemand eet, ik het niet hoef te laten staan omdat ik het echt niet weg krijg..

Maar grenzen heb ik wel. Dingen uit de zee (krab, kreeft, garnalen, octopus enz.) en alcohol komt er bij mij eeeecht niet in. Heb wel 1 keer kaviaar geprobeerd, nou ieeeeeeeeehiew.. Dat is ook iets waarvan ik zeker weet dat ik er niet aan ga wennen, hoe vaak ik ook een griezelhapje neem. Dus dan houdt het voor mij op.

4. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    ik heb ook lang geen koffie gelusten, maar omdat ik ook geen thee lus kwam je dan bij veel gesprekken etc op een glas water uit. Dus heb ik mezelf geleerd om wel koffie te drinken (al is het dan nog met veel suiker :p ) Thee ook wel regelmatig geprobeerd maar blijft tegenvallen vind ik.
    alcohol lust ik niet maar zie ik ook het belang niet van in om te leren.

Bij de kinderen vind ik dat ze van het gewone eten minimaal 1 of 2 hapjes moeten proeven, de ongezonde dingen en dingen als komkommer en paprika hoeft neit van mij. Maar ik wil geen kinderen hebben die straks niks lusten dus groentes moeten ze wel proberen van me ;)

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Koffie lust ik ook nog steeds niet, thee lustte ik vroeger ook niet, tegenwoordig wel.
    Ik lust sommige dingen niet en soms probeer ik het nog wel eens maar lust ze nog steeds niet en dat maakt me ook helemaal niks uit :D

6. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Trouwens, ik vind dat er nog een verschil zit tussen niet lekker vinden en iets echt niet lusten. Bier vind ik niet zo lekker maar voor een enkele keer drink ik het wel eens mee. Ik 'lust' het dus wel. Hetzelfde verhaal met bloemkool. Ik eet het wel maar echt lekker is het niet, ik kies het tenminste nooit uit om te eten haha.
    Melk bijvoorbeeld, dat lust ik echt niet, dat krijg ik gewoon niet weg (en dat te bedenken dat ik als klein kind sloten wegdronk).

En ja, sommige smaken moet je vaker ervaren. Mijn schoonmoeder heeft een speciale pudding (buitenlands gerecht) die ze altijd maakt. Eerste keer: bah. Later toch nog eens vaker geprobeerd en nu vind ik het heerlijk.

Share This Page