vandaag wilde ik van mn kleingeld af...vind dat altijd zo irritant dat kleine geld...dus ik ging naar het benzinestation..dat is hier de enige mogelijkheid voor de rest zijn hier geen winkels... ik zei tegen de mevrouw achter de kassa dat ik wilde betalen met kleingeld...mevrouw zei tegen me dat is goed... dus ikke hoppa op de toonbank mn portomonnee leeggemaakt.. zegt ze nee ik wil geen 5 eurocenten... ik was een beetje boos en ik zei geld is toch geld...maar nee hoor ik mocht er niet mee betalen...dus ik had betaald met 50 eurocenten en 20 eurocenten..dat was wel goed.. smiddags had ik trek in chocolade (altijd als ik ongi ben) dus ja enige optie was weer de pomp... omdat ik wist dat ze liever geen 5 eurocenten had hield ik het netjes..chocolade was 1 euro dus ik betaal met 1x50 cent 1x20 cent 1x10 cent en 4x 5 cent.... ik had ook nog iets anders en wilde dat apart betalen dat was goed zei ze..dus ik betalen met briefgeld..wilde ze grappig gaan doen en alleen maar kleingeld aan mij geven zodat zij er weer van af was... ik vraag me nu echt af waarom er 5 eurocenten bestaan als je er blijkbaar toch niet mee mag betalen... op de bank storten in geen optie want totaal was het bedrag aan 5 centen maar 2 euro...en bij mijn bank kan je ook geen muntgeld storten had ik al een tijdje geleden nagevraagd dan moet ik naar een vestiging van hun 50 km verderop... heeft iemand anders dit wel eens gehad dat je niet met 5 centen mag betalen? en mogen ze dit wel weigeren?
Wat een onzin zeg! Geld = geld. Volgens mij mogen ze het je niet eens verbieden, omdat het een geldig betaalmiddel is! Ik denk dat ik daar enorme stennis had gemaakt. Ik kan daar echt niet tegen! (woon je ver weg? Anders ga ik wel even met allemaal 5 centjes naar de pomp )
Nee, ze mogen dit helemaal niet weigeren! Ik werk in een bloemenwinkel en wij krijgen ook altijd heel veel klein geld, zijn we ook niet blij mee want wij moeten er ook weer voor betalen om het in te leveren bij de bank, maar geld is geld, dus wiegeren mag niet!
Tsjong, dat is wel heel erg belachelijk! volgens mij mag dat helemaal niet, volgens mij mogen ze zelfs 1 en 2 eurocenten niet weigeren! Zelf trouwens nog nooit meegemaakt, sterker nog, meestal zijn ze blij met kleingeld! Ook de 5 eurocent muntjes en ik vind dat die gewoon moeten blijven, anders moeten ze afronden naar boven of beneden en dat vind ik toch wel een eind hoor, dat kan heel snel oplopen!
zijn winkels hier.. die ook geen 2 eurocent of zo aannemen, en gewoon glashard beweren dat het geen wettig betaalmiddel meer is.. dan leg mij maar uit waarom ik ze nog steeds terugkrijg bij andere winkels.
ze MOGEN geen 5 eurocent weigeren.. het is een wettelijk betaalmiddel.. ZELFS 1 en 2 eurocenten moeten ze nog aannemen.. dit is ook nog steeds een wettelijk betaalmiddel !! je moet je de volgende keer niet zo laten afschepen.. of anders google je even op dat ze dit geld niet mogen weigeren, print je het uit en neem je t mee naar t benzinestation...
Niks dus: Els Prins van het Midden en Klein Bedrijf Nederland vertelt dat in een verordening van de EU staat vastgelegd vanaf welke hoeveelheid muntstukken een winkelier een betaling mag weigeren. Dat is 50 muntstukken per betaling.
Ze mogen het niet weigeren. maar wat Bosi ook zegt, wat doe je als ze het weigeren? Die centen in dr hol douwen? Blijft toch altijd lastig. Maar wettelijk gezien is het gewoon een betaalmiddel en het is eerlijk gezegd ook de 1e keer dat ik hoor dat ze 5centjes weigeren.
Ik betaal bij de Appie in NL altijd met 1 en 2 eurocenten. Ze slaan altijd helemaal op tilt. Ik woon in Duitsland en hier gebruik ik ze wel altijd gewoon. En in NL ff lekker pesten.
thnx van welke site heb je dit afgehaald dan laat ik haar dat wel een keer zien.. en het waren geen 50 munstukken dus ik was niet fout... het is lullig van haar dat ze die betaling weigerde kan het idd moeilijk in dr hol duwen (al zag ik wel in mn hoofd een beeld dat ik haar ging bekogelen met 5 eurocenten)
nou als ze het echt weigeren. dan zou ik het geld gewoon netjes neerleggen.. en zeggen dat ze het niet mogen weigeren.. als ze het toch doen.. dat ze dan maar de politie bellen (diefstal ofzo).. jij hebt toch je gelijk
nouja wat raar.. ik had er gewoon mee betaald! als ze had geweigerd gewoon zeggen dat je het niet anders hebt! ze heeft het maar aan te nemen.. geld is geld toch!!
indd belachelijk!! Maar ja, wat moet je dan doen.. Ga je nog keer terug naar de benzinepomp om het duidelijk te maken?
Je kan dat kleingeld ook bij de stortmachine van de bank op je rekeningnummer storten 1x in de maand ofzo. Kan best aardig oplopen en ben je er op een makkelijke mannier vanaf.
ze moeten een wettig betaalmiddel altijd aannemen. zelfs met1 en 2 centen mag je betalen al gebeurd dat niet meer zo vaak omdat alles wordt afgerond. als je komt alleen om te wisselen dan hoeven ze dit natuurlijk niet aan te nemen. wel als betaalmiddel
tis nu inderdaad even lastig omdat je er bij de pomp mee wilde betalen en feitelijk gezien mag ze het je idd niet weigeren . wat wel een goede optie is .......opsparen en er dan mee naar de action,zeeman, wibra dat soort winkels gaan , deze winkels bestellen geen kleingeld omdat dat te duur is dus ze zijn super gek op mensen die hun kleingeld daar willen inwisselen . ( heb er gewerkt dus weet het uit ervaring) ps , in de gulden tijd was het wel zo dat je 5 cent mocht weigeren als het meer was dan 5 gulden samen, omdat het dan gewoon te veel was zeg maar . weet niet of dat nog zo is ?
haha wat een leuk weetje, wist niet eens dat er een maximum was. Maar belachelijk als ze het weigeren het is nog steeds een wettig betaalmiddel.