Hoi meiden, Eind april van dit jaar zijn vriend en ik uit elkaar gegaan, 3.5 maand later weer bij elkaar, het was zijn initiatief om nog eens met elkaar te praten, goed nu zijn we weer bij elkaar en wonen inmiddels ook weer bij elkaar. De reden dat we uit elkaar gingen was dat we het ha de geboorte van onze zoon niet makkelijk gehad hebben, ik een pnd hij super druk Qwa werk ( eigen bedrijf) uit eindelijk ging de postnatale depressie over gelukkig, maar daarna ging het tussen ons af en toe niet goed, tot dat dus uit elkaar gingen. Nu gaat het gelukkig goed tussen ons Ik zou graag nog een kindje willen, hij heeft 1.5 jaar geleden gezegd dit niet meer te willen door de bevalling en de pnd en omdat het niet goed ging tussen ons. Nu zou ik het met hem hierover willen hebben maar ik durf dus niet zo goed. Ik ben gelukkig dat we weer samen zijn en wil niet onze relatie op het spel zetten. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Gewoon de wens uitspreken of eens een balletje opgooien als je iets op tv ziet of zwangere vrienden of iets.
Ik neem aan dat jullie allebei lering hebben getrokken uit het verleden. Dan weet je waar de valkuilen liggen en kun je deze voor zijn. Dat je een pnd hebt gehad, hoeft niet te betekenen dat je deze nu weer krijgt. Het enige wat je kunt doen is je wens goed onderbouwd naar hem uitspreken. En dan kijken hoe hij erin staat. Misschien heeft hij wat tijd nodig na het aanhoren van jouw argumenten. Daarom zeg ik, goed onderbouwen.
Ja die pnd was zwaar voor mij maar ook zeker voor hem, en de bevalling ook, uiteindelijk spoed keizersnede. Hij vertelde toen sam al wat groter was dat hij er de eerste week toen ik nog in het ziekenhuis lag nachtmerries van gehad heeft, vond ik echt heftig om te horen!
Ik heb met hem er overgepraat, maar hij wil geen kinderen meer, hij heeft er 2 een dochter en onze zoon. Ik vind het moeilijk, weet niet goed hoe ik het een plekje moet geven.
Ik had ook een pnd en een ppd bij de 1e hele lastige tijd gehad maar heb ik bij de 2e en 3e helemaal niets van gemerkt dus kan bij elk kindje anders zijn. Mijn man wilde ook geen 3e meer en vond ik ook heel moeilijk, voelde me echt niet compleet op de eenofandere manier. Uiteindelijk naast me neergelegd wilde meneer een jaartje later toch een 3e! Wie weet is het gewoon allemaal te vroeg voor hem en dat snap ik best als ik je verhaal zo hoor. Spreek je wens uit en laat het erbij, je hebt hem toch echt nodig voor kinderen
Jammer! Ik zou me er voorlopig bij neerleggen en uiteindelijk zal de tijd het leren of je relatie belangrijk genoeg is om te accepteren dat er geen kindje meer komt. Is de wens te groot dan zul je vanzelf uit elkaar groeien... Klinkt misschien lullig, maar ik denk dat het echt zo werkt. Succes.
Ik zou eerst met de huisarts of gynaecoloog gaan praten wat de kansen op herhaling zijn en hoe dit voorkomen kan worden. Het scheelt of de kans op herhaling 90% of 5% is, om maar wat te noemen. (Ik heb geen idee wat de kans op herhaling is). Met die kennis kun je vervolgens kijken of je het zelf zou aandurven en dan pas zou ik met hem gaan praten.
kans is wel heel groot...... wanneer je in het verleden een PPD hebt gehad is de kans op herhaling 50%.... dus best een grote kans. als dit een gevaar is voor je relatie zou ik even wachten tot er weer een stabiele basis is tussen jullie en je zeker weet dat het helemaal goed zit.
sorry ik lees nu pas je bericht dat je er al over hebt gesproken. Wel eerlijk van hem, maar snap dat het voor jou heel moeilijk is. misschien veranderd hij van gedachte over een jaar als alles weer op rolletjes loopt. ik zou het even de tijd geven, sterkte x
Ik denk niet dat hij van gedachte veranderd, ga daar ook niet op hopen.. Kans op weer een pnd is 50% dat heb ik bij de ha na gevraagd. Zijn rede is dat ie 2 kinderen heeft en ik dus 1 van mijzelf.
Tenzij je echt tegen de 40 aanloopt en het echt begint te dringen qua leeftijd, zou ik het effe laten rusten. Zorg eerst dat jullie relatie terug loopt, steek tijd in jullie kleintje en begin er volgend jaar ofzo nog es over. Vergeet ook niet dat je beter twee kinderen degelijk kan opvoeden dan misschien drie kinderen dingen moet ontzeggen omdat ze met drie zijn. Misschien speelt het financiële bij hem mee in zijn besluit? Ik zou het dus een tijdje laten rusten. Kan hij er misschien ook wat meer aan wennen dat er voor jou eventueel wel nog ééntje bij mag .