iets leuks doen (dag van de ondertrouw)

Discussie in 'De lounge' gestart door miss C, 14 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

wij hebben voor alleen het jawoord 1000 euro betaald:) wij wou den niet in het stadshuis ze waren daarnaast appartamenten aan het bouwen dus we gingen ergens anders trouwens maar daardoor kwamen er allemaal extra kosten bij omdat de ambtenaar en de bode naar een andere locatie moesten komen.. denk dat het lopend nog niet eens 5 min was maargoed...
    heb de mooiste dag van me leven gehad en zou het zo weer doen

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

oke 1000 euro is wel veel maar betaal je dat alleen voor de ondertrouw of moet je als je echt gaat trouwen dus echt met je getuigen ed naar het stadhuis gaat om elkaar het ja woord te geven nog een bedrag betalen ?

sorry als het een domme vraag is maar ben echt een leek in zulke dingen en moet me er toch eens in gaan verdiepen ..

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Pfff, ik geloof zo'n 600 euro ... sja, als je in Haarlem trouwt sta je wel de hoofdprijs te betalen :x je betaald gelijk ook voor het burgerlijk huwelijk en hoewel wij een ceremonie van nog geen 10 minuten hebben gehad (wij zijn in de kerk getrouwd, vond ik veel belangrijker) maakt dat dus geen ene bal uit (helaas)

Voordeel ... je trouwt wel schitterend in Haarlem (locatiegewijs dan), dus hadden wij het er dan wel voor over. Maar het blijft een smak geld

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wij hebben 145 voor het ja woord betaald.
    hebben niet hoeven te betalen bij ondertrouw, maar gingen dan ook in andere plaats trouwen dan we in ondertrouw zijn gegaan.

ik heb ook niet het gevoel gehad overigens dat we nog iets daarna moesten doen.

5. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    dit is bij ons ook het geval, wij zijn in ondertrouw gegaan (bijna 2 jr geleden) in Nieuwegein en we zouden trouwen in Montfoort!
    nu gaan we weer in Nieuwegein in ondertrouw en we trouwen nog steeds in Montfoort...
    ligt heet daaraan dat we niets hoefde te betalen voor onze ondertrouw?!

6. LittleMonsters

dat was voor alles

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wij hadden overdag verder niks bijzonder, savonds hadden we tegen vrienden en (schoon)ouders gezegd, kom er maar 1tje drinken om het te vieren. Iedereen kwam met bloemen aan enzo...Dus hier word het wel speciaal gevonden.

8. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    #28 miss C, 15 jul 2010
    Laatst bewerkt: 15 jul 2010
    ik dacht eigenlijk dat de vrouw van de gemeente het was vergeten door alle chaos om onze ondertrouw heen dit is ons verhaal:

06 November 2008
    Om 12.00 moesten we op het gemeentehuis van Nieuwegein wezen, wij natuurlijk iets eerder gegaan omdat we beide nog een uitreksel van het bevolkingsregister moesten hebben en martijn moest nog een uitreksel van het geboorte register hebben, dus om 11.20 waren we er...
    we werden door de receptioniste doorgestuurd naar balie 5, nou ja wij naar balie 5 gegaan en we zeggen we moeten een uitreksel hebben en martijn moet nog een geboorte register hebben, uitreksels draaide ze uit, en vroeg toen aan martijn waar ben je geboren?
    in ijsselstein antwoorde hij,
    (m'n slimme mannetje was waarschijnlijk vergeten dat ie in IJsselstein geboren is Bekijk bijlage 85697 )
    toen zei die vrouw dan moeten jullie de afspraak van de ondertrouw maar verzetten, want je moet je geboorte register ophalen in ijsselstein, ergens wist ik dat al natuurlijk, maar ik heb er verder eigenlijk nooit meer aan gedacht wij balen..
    zegt ze ik stuur je even door naar balie 3 en dan kan ik eventueel even kijken wat we nog kunnen doen, naja zo gezegt zo gedaan in 1ste instantie zei ze het kan niet anders want ik heb dat geboorte register nodig, dat snapte ik wel, maar ik wou zo graag in ondertrouw dus ik zei mogen we dan niet gauw naar ijsselten gaan om dat geboorte register op te halen en dan terug te komen (het was inmiddels al 11.45)
    toen zei ze:
    nou vooruit ik geef jullie tot 12.30 de tijd
    ik heb haar geloof ik wel 10x bedankt, dus wij in de auto gestapt, en naar ijsselstein geraced we waren daar gelukkig gelijk aan de beurt.. toen we dat geboorte register in handen hadden meteen weer racen naar nieuwegein om 12.25 waren we terug ik was zoooooo blij dat we het gehaald hadden, komen we weer het gemeentehuis in zegt ie receptie medewerkster jullie hadden om 12.00 een afspraak niet om 12.30 dus ik uitleggen was er gebeurt was en mochten we weer terug naar balie 3, hebben we 10 minuutjes gewacht en toen werden we geroepen:
    bruidspaar van bemmel van de graaf!
    15 minuutjes later kwamen we half getrouwd naar buiten..
    door alle stress had ik per ongeluk m'n camera in de auto laten liggen, dus we hebben ook geen foto kunnen laten maken dit was dan wel weer balen, maar ik ben ontzettend blij dat we alsnog in ondertrouw konden!!!

9. chantal1984

nou das lekker dan als wij gaan trouwen, mijn mannetje is in Zwolle geboren en we wonen nu in hellevoetsluis, moeten wij dan perse helemaal naar zwolle om dat geboorte register te gaan halen :( ... Kan dat niet op een andere manier ?

10. chantal1984

Je hebt trouwens wel geluk gehad zeg, wel lief van die vrouw ..

Gefeliciteerd :D

11. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    zover ik weet is dat nu niet meer want wij gaan 6.8.'10 in ondertrouw en we hoefde verder niets mee te nemen aan papieren!
    als ik jou was zou ik de gemeente ff bellen voor het zover is...

12. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Bij de meeste gemeentes kan je het via internet aanvragen, met je DigiD, dus hoef je niet helemaal naar verwegistan toe!

13. chantal1984

Oke, zal ik idd maar eens ff gaan doen ;)

14. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ff off, hoe is het met je?!

15. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    moet dit idd van te voren op gaan halen! manlief is van tevoren naar sliedrecht geweest en ik naar geldrop en in tilburg in ondertrouw.

16. LittleMonsters

mijn man is in groningen geboren.. dus wij hadden ook een geboorte register aangevraagt.. toen we in ondertrouw gingen zei die mvr oh maasr die heb je helremaal niet nodig hoor dat was vroeger.. zou even bellen naar je eigen gemeeente

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Dat is idd dit jaar veranderd.
    Wij hebben in september onze datum gereserveerd en kregen toen papieren mee waar op stond dat dat moest(geboorteuitreksels etc) En toen we afspraak gingen maken voor de ondertrouw hoorden we dat het niet meer hoefde!

Deel Deze Pagina