Nu ons gezinnetje uit 4 personen bestaat, moeten we nieuwe koffers hebben. Als we straks op vliegvakantie gaan, is het handiger om 2 grote koffers te hebben, dan vier middelmaatjes. Ik ben dus gaan zoeken en ik denk dat we een koffer van 74 of 67 cm moeten hebben. Twee koffers dus... Ik denk ook, dat ik een koffer met een harde case wil. En sowieso eentje die moeilijk open te breken is, want je weet maar nooit wat er achter de schermen van een vliegveld gebeurt. En dan ook het liefst met een code, want ik kan codes goed onthouden, maar sleuteltjes raak ik snel kwijt. Ik heb helemaal geen verstand van koffers en wat normale prijzen zijn. Nu kwam ik via de ING rentepunten uit bij deze Samsonite. 74 cm, met wieltjes, harde koffer. Maar zelfs ik weet, dat Samsonite duur is. Deze koffer is normaal 245,-, maar met de ING rentepunten nu dus 135,45. - Gezien mijn wensen (stevige, veilige, grote koffer), is dat een normale prijs (voor een Samsonite is het natuurlijk niet duur), of kan ik goedkoper ook wel een andere koffer kopen, die ook aan mijn eisen voldoet? - Is zo'n koffer van 74 cm niet heel snel over het toegestane gewicht heen? Daarmee bedoel ik niet het gewicht van de koffer zelf. Maar ja, aan de andere kant zitten er in 2 koffers dan ook dingen voor 4 personen. - Hebben jullie nog andere tips/aandachtspunten voor het uitzoeken van een koffer? Bedankt!
Volgens mij heb ik die ook. Superkoffer past echt onwijs veel in. Je met trouwens opletten hoeveel liter erin kan. Sommige koffers zijn wel groot maar kunnen minder liters hebben dan een koffer die kleiner is.
Ja, snap ik. Want als je een hele dikke, harde case hebt, dan is dat wel heel stevig, maar gaat dat ten koste van de inhoud van de koffer. Een zachte koffer kan bol staan als die volgepropt wordt, maar we hebben nu 2 kleine zachte en die vind ik toch te onveilig. Een voorbeeld van een koffer met een dikke want en minder inhoud, is deze. Wel mooi Maar om die reden dus minder aantrekkelijk voor ons. Oja, mijn punt... aantal liters staat er vaak niet bij
Ik weet niet wat je in de toekomst van plan bent m.b.t. reizen, maar ik zou tegenwoordig altijd een koffer kopen met een TSA-slot erop. Wil je naar Amerika afreizen, dan is dat een must. De douane pikt er namelijk steekproefsgewijs koffers uit en als je geen TSA-slot hebt, waar zij een loper van hebben, dan breken ze je koffer open. Ik denk dat de meeste nieuwe koffers dat wel hebben, maar daar heb ik nog specifiek naar gekeken. Onze koffers (Epic Pop) heb ik ondertussen een jaar of 3 geleden gekocht en toen hadden we geen concrete plannen om naar Amerika te gaan. Afgelopen kerstvakantie zijn we naar Florida gegaan en toen was ik er maar wat blij mee! Bij het openen van mijn koffer, na aankomst in het eerste hotel, vond ik een briefje van de douane dat ze de koffer hadden geïnspecteerd. Ze doen het dus ook echt.
Die koffer die ik op het oog heb, heeft ook een TSA slot, dus dat is goed. Hoeveel kost een Epic Pop? (Ik ga gelijk even googlen).
Ik vind hier een driedelige kofferset voor 99,95, maar er staat niet bij of ze een TSA slot hebben. Zelfs de inhoud staat er niet bij! En 3 koffers voor die prijs... is dat dan wel wat? Of deze voor 93,99. Daar staan wel de afmetingen en inhoud bij. Dan heb je er dus drie voor die prijs en die van de ING is er maar één... Maar ja, wat voor kwaliteit heb je dan? Dat wil ik graag weten. Deze lijkt me dan wel weer een betere kwaliteit. Set van 3 voor 229,- mét TSA slot... HELP!
Samsonite Flite Young Trolley 82 Red In deze koffer kan 111liter das best veel. In die van je eerste post kan 84. Check wel van te voren bij je maatschappij hoeveel kilo je koffer zelf mag wegen (met inhoud).
Oh, die koffer van jou is dan ongeveer net zo duur als die van mijn eerste post. Ik zie dat de ING de prijs heeft aangepast Die van mij kan volgens de Samsonite website zelf trouwens 87 liter hebben. Die van jou komt niet meer voor op de Samsonite website, dus dat zal wel een oud model zijn of zo. Vandaar misschien ook de prijs Die koffer is trouwens ook al 2 kilo zwaarder dan die van mij. Dat scheelt ook alweer... Ik heb net gebeld over de bagage en we mogen met ons gezin, zoals we nu geboekt hebben, 60 kg bagage meenemen. Geen idee hoeveel koffers dat is! Iemand die het weet? Eén koffer mag maximaal 32 kilo zijn.
Oké... ik zit nu te twijfelen tussen deze goedkope Princess set van 3 koffers voor 132,95 (waar ik overigens geen enkele foto van de binnenkant kan vinden) en twee van deze Samsonite koffers à 134,95 per stuk. Aan de ene kant neig ik naar de goedkopere, maar aan de andere kant ben ik bang voor goedkoop = duurkoop... Moeilijk, moeilijk...
Ik koop geen hele dure koffer weer. Had een hele mooie samsunite hard case. Na de 4de keer gebruikt te hebben zat er een hele dikke scheur in de zijkant van de koffer. Die kon ik dus niet meer gebruiken.
Ik zou rekening houden met het aantal kilo's dat een koffer mag wegen. Je schreef dat je 32 kg mee mocht nemen, maar dit is niet altijd zo. Vaak is het 'maar' 20 kg p.p.. Dan heb je misschien wel 3 koffers nodig om alles te te kunnen nemen. Wij zijn ook met z'n vieren (waarvan 3 personen een koffer mee mogen nemen) en nemen vaak 3 normaal formaat koffers mee. Die wegen zo'n 16 - 19 kg per koffer Conclusie, ik zou dus 3 'normale' koffers doen (ik zou even moeten meten wat in mijn ogen een normaal formaat koffer is ) Oh, en een koffer met vier wielen is wel zo handig, ik heb er nog met twee en dat wordt op den duur toch zwaar..... Fijne vakantie!
Pfff.... heel verhaal getypt.... Weg! Grrr! Maar wij hebben vorig jaar nieuwe koffers gekocht. Van het merk Carlton. Zonder TSA slot. Maar wij hebben gewoon de koffer niet op slot gedaan bij het reizen naar New York en Miami! We hebben wel een spinner gekocht, koffer op 4 wielen. Zo fijn! Hou er rekening mee dat een koffer vaak maar 20kg mag wegen. Dus dan kan je een heerlijke, grote koffer kopen, maar daar heb je dus niks aan. Vanwege de arbo-regels van het personeel op de luchthaven is dat. Zij mogen ook niet te zwaar tillen. Ze kunnen je koffer dus gewoon laten liggen.
Dan heb ik het niet duidelijk neergezet. Per persoon mogen we inderdaad 30 kg meenemen, maar gezien ik liever minder koffers heb, en je mag gewoon van meerdere personen in één koffer doen, heb ik opgezocht wat één koffer maximaal mag wegen. Dat is dus 32 kg. Inclusief koffer zelf. Dus als we 2 koffers nemen, helemaal volstoppen tot 30 kg per koffer, dan is dat precies wat wij mee mogen nemen met 3 personen. Voor de baby gelden andere regels, dus die tel ik hier even niet mee. Ja, hier dus ook precies wat jij zegt. Maar ik wil dan liever alles verdelen over 2 koffers, omdat dat dan toch weer één ding minder sjouwen is. 2 koffers, een buggy, 3 stuks handbagage, vind ik al genoeg om te zeulen. Yup, beide die ik nu op het oog heb, hebben 4 wieltjes. Met 2 kids bij, verwacht ik toch dat je regelmatig moet stoppen en iets meer moet zetten om iets met je kind te doen (snotneus, iets oprapen, terughalen ) Dank je! Duurt nog een half jaar, maar toch bedankt Zie boven. Dat is dus 32 kg. Opgezocht op de website van de maatschappij.
Hou er dan wel rekening mee dat dat bij veel maatschappijen niet zo zal zijn! Dus als je dan ooit eens met een andere maatschappij vliegt, zal je niks hebben aan die grote koffers
Yep! Gaat mij net zo. Mijn twee Epic Pops (http://www.goholidayshop.com//v/vspfiles/photos/ETX4401SILVER-2T.jpg, zwart en grijs) hebben bij elkaar 150 euro gekost. Nu, twee vliegreizen (FCO, MIA) verder, zijn ze al gedeukt, één wieltje staat scheef én een rubbertje is afgebroken. Moet ik eerlijk zeggen dat dit geen dure koffers zijn, dus de kwaliteit is vast wat minder, maar dat neemt niet weg dat er absoluut niet zachtzinnig wordt omgesprongen met je koffers. /edit: wij hebben onze koffers gekocht bij Koffers kopen? Reisbagage voor iedere trip op TravelBags.nl en dat beviel prima! Nette en snelle service. We kregen er zelfs gratis kofferriemen bij.
Ik heb er eentje van Liv, een merk die je bij de V&D kan kopen. Eentje van hard plastic en 4 zwenkwieltjes, superfijn ding Ook supergroot. Weet alleen het aantal liters even niet meer uit mijn hoofd. Er zit geen TSA-slot op, maar toen wij naar Orlando/ Miami vlogen een paar jaar terug, hebben we van die kofferriemen gekocht waar een TSA-slot op zit. Die koffer was toen rond de 100 euro, maar net na de zomer was er zo'n sticker-actie waarbij ik nog maar 70 euro hoefde af te rekenen. Oh, en nog een praktische tip: tijdens onze vakantie naar Orlando hebben we van die vaccuumzakken gekocht waar je kleding in kon doen. Die rits je dicht en dan rol je zo de lucht eruit. Scheelt niks qua gewicht, maar het scheelde bij mij wel 1/3e van de kofferruimte! Ik heb ze regelmatig zien liggen in winkels als Blokker, marskramer, kruidvat, etc. Kan bijv. ook heel praktisch zijn bij bijv. skipakken, die nemen namelijk meer lucht dan ruimte in beslag! Just an idea...