Tot welke leeftijd is een houten keukentje leuk?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Decca1980, 23 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Nu voor de Sint en kerst alles binnen is, kan ik me gaan voorbereiden op de 3e verjaardag. :D

Nu speelt mijn dochter het liefst met haar houten keukentje. Wij hebben een heel kleintje die nu wel een beetje té klein voor haar wordt. Ik heb dat ding ooit voor 5 euro op de rommelmarkt gekocht. Nu zit ik te denken om alsnog een Ikea keuken te kopen.
    Maar heeft dat nog zin? Of is ze het volgend jaar al zat.

2. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    Ik vroeg me pas al hetzelfde af :)
    Mijn dochter is nu 4,5 en heeft tot een half jaartje terug nooit met poppen, poppenwagens etc gespeeld. Maar opeens had ze het virus te pakken. Nu sleept ze altijd met haar pop, poppenwagen gaat altijd mee.
    Helpen koken deed ze heel jong al, dan draagt ze haar eigen koksmuts en schort, maar altijd als ik dat Ikea keukentje zie dan ga ik zelf kwijlen, zo leuk vind ik die :D Dus ik twijfel om hem voor haar 5e verjaardag te gaan geven, vooral met al die dingetjes erbij, opscheplepels, garde etc. Vooral omdat ze nu toch echt vaak moedertje speelt, en ze graag helpt met koken. Maar ik twijfel of het 'nepkoken' wel bij moedertje spelen hoort voor haar, of dat ze toch liever echt kookt.
    Ik zou het voor een 3e verjaardag dus zonder twijfel geven ;)

3. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Mijn zoontje kreeg m voor zn 2e verjaardag, hij is nu bijna 4 en speelt er nog steeds erg leuk mee

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb hem net weg gedaan, 3,5 en 5 jaar. Jongste had er nog wel lang mee willen spelen maar oudste was er wel klaar mee. Nieuwe kindjes doken wel altijd meteen de keuken in tot ruim 6 jaar.

5. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.684
    1.860
    113
    In menige kleuterklas staat de Ikea keuken, dus tot een jaar of zes is het sowieso leuk. Vriendinnen van dochter van 8 speelden er afgelopen kinderfeest nog mee......

6. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Ik denk wel een hele poos hoor! hier eentje van 4 en hij is nog vollop in gebruik.
    Niet alleen als keukentje maar ook als winkel.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze oudste speelt er (samen met jonger broertje) nog wel mee, maar niet meer zoveel als vroegen. Maar net als iemand anders al zei: zodra er vriendjes komen spelen, wordt hij altijd nog wel gebruikt. Het is dus vooral speelgoed dat leuk is bij een ander.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn dochter van 7 speelt er nog elke dag mee...evenals mijn zoon van bijna 3 en oppaskindjes van 4,2 en 1.

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn dochter van bijna 4 heeft het keukentje nu 2 jaar en speelt er nog dagelijks mee.

10. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Dank voor de reacties dames.
    Ik heb mijn man overtuigd. Die vond het zonde. We hadden immers al een klein keukentje en op het kdv staat een grote...

Maar dochter krijgt dus een groter houten keukentje over een paar weken.

11. s1986

s1986 Actief lid

21 mrt 2013
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een grote van plastic en speelt ze elke dag mee. Bijna 5 jaar oid

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.972
    113
    Waarom doe je hem dan weg als de jongste het nog zo leuk vindt??

Hier een Hema keukentje, is ook niet zo groot. Dochter heeft hem voor haar 2e verjaardag gekregen en speelt er nog steeds mee. Volgens mij is het op de kleuterleeftijd nog steeds leuk aangezien de meeste kleuterklassen ook een huishoek oid hebben met oa keukenspulletjes.
    Voor ons zoontje van 14 mnd is het ook al leuk, die stopt vanalles in de magnetron:D Denk dat hij hier voor de oudste nog zeker twee jaar blijft staan en dan kijken we wel of de jongste het nog leuk vindt.

Deel Deze Pagina