Hey meiden Ik ben vandaag 38+1 weken ver en vanmorgen een check gehad en de planning gemaakt om te gaan inleiden met 39 weken a.s. maandag. Bij de check bleek ik al 2cm ontsluiting te hebben dus heeft ze gestript en het bleek ook al lekker soepel te zijn. (Strippen voelde ik niks van). Omdat ik al 2cm heb is de inleiding verplaatst naar a.s. zaterdag!! Dan gaan ze de vliezen breken en wachten wat mijn lichaam doet. Zo ontzettend spannend!! Krijg helemaal de zenuwen!! Het kan ook ieder moment gebeuren uiteraard maar ik ga gewoon van a.s. zaterdag uit! Nog meer die al met dit termijn ontsluiting hadden en gestript werden? Heeft het daarna nog lang geduurd?
Dat verwacht je ook niet zo ineens tijdens een controle. Verder niks gevoeld van te voren? In ieder geval heel veel succes! Spannend zeg
Bij 37.3 weken hebben ze bij mij ook gekeken of mijn baarmoedermond al verweken was om in te kunnen leiden ivm pre eclampsie.. Bleek toen ook al 2cm ontsluiting te hebben... Ben toen ingeleid met 38 weken.. Maar de arts zei toen al dat die 2cm niks betekende... Kon ook nog gewoon paar weken duren... Maar zaterdag is een mooie dag! Mijn dochtertje word dan 3 jaar!
Nee had ik eigenlijk ook niet verwacht! Ik dacht dat ik nog potdicht zou zitten maar de vk ging er vanuit van niet omdat dit me 3de is en ik een verkorte bmm had van 28mm en met 36 weken het pessarium is verwijderd. Maar 2cm zat ik ook van huh echt? En dat het al zo soepel was, ze zegt je kan wat lichtelijk bloedverlies krijgen en het kan gaan doorzetten. Ben de hele dag verder ook in artis geweest dus heb lekker veel gelopen hihi Ik heb wel al aantal dagen savonds en onder de douche enorme menstruatie krampen dus ik denk dat dat het is
Had bij beide zwangerschappen al van te voren 2 tot 3 cm ontsluiting. Niks van gemerkt en betekende ook niet dat de bevalling al begonnen was. Wel handig dat ze goed heeft kunnen strippen. Vliezen kunnen ook gebroken worden en dat kan wel zorgen voor de start van de bevalling.
Ik ben bij m'n eerste ingeleid toen ik al 2 cm had met 38 weken. Ontsluiting daarna binnen 6 uurtjes na gel.
Ik heb 37+4 inwendig onderzoek gehad ook ivm inleiden op 38+1. Bij dat onderzoek bleek ik ook al 2 cm onsluiting te hebben. Op 37 +5 kreeg ik weeën in de avond. 37+6 is ze geboren
Ik heb hier helemaal nog geen ervaring mee...maar gaan ze met 37wkn al vaginaal voelen of je ontsluiting heb? Of doen ze dat alleen als er een rede toe is? En waarom wordt jij zo vroeg al ingeleid?
Bij mij inderdaad vanwege ziekte, klaplong + longontsteking. Ik bleef benauwd en herstelde niet door de baby in de buik. Bovendien mocht ik niet meer persen en te heftige weeën krijgen ivm kans herhaling klaplong tijdens bevalling.
Bij mijn 3e werd ik ook getoucheerd met 35 wkn omdat ik veel harde buiken had. Ik had toen ook 2 cm ontsluiting wat volgens de gyn heel normaal is bij een volgende zwangerschap. Met 36 wkn weer getoucheerd en nog steeds 2 cm. Met 37+5 heb ik een keizersnede gehad maar tot die tijd geen extra ontsluiting erbij gehad. Het zegt dus helaas niks omdat het normaal is bij een 2e-3e-etc zwangerschap.
Maar bij een standaard 'gewone' zwangerschap wordt je ook al onderzocht op ontsluiting enz vanaf 36-37 wkn? Of nie
Naar mijn weten niet. Ik word sowieso ingeleid dus om te weten wat ze dan maandag zouden moeten gaan doen, strippen, ballon etc, werd er vandaag gekeken naar de ontsluiting en of het al week genoeg is
Haha nou wie weet helpt het lopen mee. Lijkt me spannend, juist nu je gestript bent, maar als je de hele dag nog rond hebt kunnen lopen valt het wellicht mee? In ieder geval veel succes!
Spannend! Ja ik moest bij de 2e ingeleid worden wegens gbs bacterie en gingen ze met 38 weken toucheren...kn meteen de volgende dag ingeleid worden....dacht waaaattt maar ik gen er nog niet klaar voor haha....had ook al 2 cm ontsluiting...ben benieuwd hoehet deze zwangerschap gaat...succes!
Ik herken het van mijn eerste bevalling. Controle en bleek al 3cm te hebben, diezelfde avond kreeg ik weeen om 20.00 en om 20.45 had ik al 5cm! Na middernacht is ons zoontje al geboren. Een sneller (maar wel fijne) bevalling voor een eerste. Heel veel succes zaterdag
Dankjewel meid! We zullen zien! Had de rest van de dag wel pijnlijke harde buiken en menstruatie achtige krampen maar ben gewoon door blijven lopen. Verloor vanavond nog wel een hoop slijm met een streepje bloed erdoor en vanmiddag na het strippen was dit een beetje rozige afscheiding... Ben enorm benieuwd. Kom thuis en alle beesten gingen ook boven op me zitten haha
Ik wil je veel succes wensen.. Bij mij met strippen bij mijn eerste dochter kwam na 3 uur de weeën op zetten dat was echt heel raar.. Verloskundige kwam in de avond bij mij kijken rond 19:00 en ze zei je heb 3 cm ontsluiting en ze ging me strippen en om 23:00 lag ik in het ziekenhuis en 07:06 is me dochtertje geboren hahah zo vreemd En bij mijn 2de dochtertje had ik de ballonnen catheter pfff wat een hell... pijnlijk en na 3 uur viel die ballon eruit en toen werden me vliezen geprikt en 4 uur later was me 2de dochter er..zo verschillend he Veel succes en sterkte en natuurlijk een mooie bevalling