Ik vroeg me af of jullie mij willen helpen. De tijd begint inmiddels een beetje te dringen voor ons, en de meisjesnaam is al gekozen. Alleen de jongensnaam bezorgt me slapeloze nachten! Er zijn er verscheidene die in aanmerking komen, maar van geen een worden we echt wild. Een naam zijn we beide erg enthousiast over, maar er is een grote maar... Ik wil graag weten of jullie vinden dat ik overdrijf met mijn 'maar' of niet. De naam die wij erg mooi vinden is Tijl. Een tijd lang was het onze favoriet, en dachten we dat dat hem zou worden. Tot ik opeens bedacht dat het rijmt op 'geil'. Zouden jullie dit een probleem vinden? Ik ben bang dat hij daarmee misschien gepest gaat worden. Wat denken jullie, overdrijf ik of is mijn gedachte wel reeel? Alvast dank van een ietwat desperate bijna-mamma.
Het is dat je mij er op wijst dat het rijmt op geil, anders had ik dit niet opgemerkt. Persoonlijk heb ik ook niet echt de neiging om met namen te gaan rijmen. Doorgaans zijn het kinderen onderling die elkaar pesten..... Vraag me af of zij met een dergelijke term gaan rijmen?! Overigens sterkte met de laatste loodjes en alvast een voorspoedige bevalling gewenst!! NB! Tijl is een leuke naam!
Bij de naam Tijl dacht ik eerder aan (sorry ben heel eerlijk): kwijl. Maar als jullie je er prettig bijvoelen, ga ervoor!
Mijn dochter heet Noah... Dat rijmt op soa... Geen momént druk over gemaakt... Zelf heet ik Mijke en joh, wat ik kan ik goed z**ken.. Kinderen vinden áltijd wel wat als ze een ander willen plagen. Zelf vind ik Tijl 'n enige naam!!!
Rijmwoorden kunnen altijd worden verzonnen. Mijn naam rijmt op Bavaria en malaria. Ik kon er altijd wel om lachen. Ik zou het daarom niet laten. Ik vind Tijl een leuke naam.
Hallo Ik vind Tijl echt een verschrikkelijke naam (Sorry) Ik moest meteen denken aan een teiltje om te kwijlen, of te badderen of enz. Wat ik wel erg mooi vind is Tijn. Maar helamaal jullie beslissing als jullie dit een mooie naam vinden zou ik me niet zo druk maken over het rijmen. Wij vonden Dex erg leuk, dat rijmt ook op sex. Maar zo blijft het. succes. gr.
Er valt altijd overal wel wat van de maken en te rijmen. Wij hebben ons zoontje de naam Bas gegeven... Nou wat krijgen wij vaak te horen, waar is adriaan! Haha.. iedereen denk orgineel te wezen *gaap* Als jij het een mooie naam vind zou ik het gewoon doen! Persoonlijk vind ik Tijn ook erg mooi!
Idd, met elke naam kan je wel wat verzinnen. Ik vind Tijl een leuke naam en heb er geen (rijm)associaties mee.
Bij tijl denk ik aan "tijl beckand" het rijmwoord had ik helemaal niet bij stilgestaan...en wat iemand al zegt, kinderen vinden altijd wel iets. Ik vind het overigens wel een leuke naam . Mees vind ik ook wel wat hebben en van dezelfde categorie.
Allen veel dank voor de respons! Wij zijn er zeker mee geholpen. Of het Tijl wordt, weten we nog niet zeker, maar het 'rijm-probleem' zien we nu minder als probleem.
Precies, ik zou me er niet al te veel zorgen over maken. Wat dacht je anders van Tijler? Rijmt ook met van alles maar pesten wordt m.i. niet door een naam veroorzaakt... de naam kan gebruikt worden als het kind toch al wordt gepest maar ik denk niet dat het de bron is. Je kunt toch ook zeggen hee Tijl ga eens een teiltje halen. Maar met alle namen die je tegenwoordig hoort (Storm, Sterre, Zee enz) wordt er volgens mij helemaal niet meer zo op namen gelet met pesten. Oh en Tijn is ook prachtig vind ik!