iets met jullie delen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dds, 16 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Daaag,

Ik wil even iets met jullie delen.........

Mijn moeder past 's woensdags op Julia. Meestal een halve dag, maar afgelopen week een hele. Ik schrijf altijd een brief met instructies, dus gaat het meestal goed.....maar afgelopen woensdag......

Ik haal mijn dochter op en krijg de opmerking dat ze te weinig drinkt en wel een flesje mag gedurende de dag.
    Ik schrik me wezenloos, zo van "O nee he, heb ik haar flesje vergeten!!!
    Ik kijk in de luiertas en zie gelukkig haar fles....en bakje met poeder....en brief dat mijn moeder dus niet gelezen heeft.

Tjeetje zeg, voelde IK me eerst schuldig, maar is het mijn moeder die niet de tijd neemt om even in de luiertas te kijken.

2. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Tja, ik herken het wel een beetje! Mijn moeder geeft Milan soms dingen die ik liever niet heb.
    Het enige wat hier helpt is het bespreekbaar maken.
    Anders gebeurt het de volgende keer weer!

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ow dat is ook een beetje raar als je moeder niet even in de tas kijkt.
    Waar heb ze luiers vandaan gepakt dan?? Dan zie ze toch zeker wel je briefje en de fles leggen??

4. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik geef het briefje altijd af, ben anders bang dat mijn moeder het niet ziet. Mijn moeder zal overigens niks geven wat wij niet willen.

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja mischien is het niet in je moeder opgekomen om in je tas te kijken? ik gaf ook alles wat nodig was ana mn moeder met uitleg hoor. ik vind niet dat je je moeder eigenlijk iets kan verwijten

6. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    jannn: dat snap ik zelf ook niet. Mijn moeder heeft haar fruithapje uit de tas gehaald, slabber, brood en speen. Ze heeft dus al die keren geen fles, poederbakje of brief gezien????

Djamila: zo doen wij het ook altijd. Maar zoals ik zei het was nu een hele dag, dus verliep alles anders. Mijn moeder heeft Julia bij mijn werk opgehaald en ik heb de brief gewoon in de luiertas gelaten.

7. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Plurkie: niet in mijn tas, maar de luiertas!!! Tis toch logisch dat je daar kijkt? Ik vind het gewoon "raar". Ik weet niet of ik het haar verwijt......mijn moeder geeft mij altijd het gevoel dat zij het beter weet en dat ik overbezorgd ben.

8. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Uiteindelijk heeft je moeder jou ook grootgebracht. Misschien geef jij je moeder het gevoel dat ze haar kleindochter niet kan verzorgen zonder instructies op een briefje.
    Misschien eens luchtiger met haar omgaan. Dat je zegt als je je dochter brengt, er zit een fles in de tas en brood en.......
    Ik weet dat iedere moeder het beste voor haar kindje wilt en het gevoel heeft dat alleen zij dat kunnen bieden, maar oma's doen ook goede dingen hoor. Ze doen het dan misschien wel anders, maar ze doen het meestal goed.
    Ik was bij mijn oudste ook zo bang dat het allemaal mis zou gaan, maar nu bij de tweede weet ik dat het goedkomt ,ook al doen ze sommige dingen anders. Uiteindelijk is mijn man ook grootgebracht door de mensen die nu op onze kindjes letten.;)

9. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    gelukkig is mijn moeder niet zo, die volgt alle instructies altijd precies op, en doet niets extra.

ik laat mijn zoontje altijd met een gerust hart bij mijn moeder!
    en bij mijn schoonzus trouwens ook.

10. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Brenda77: Ja, dat weet ik. Daarom is de titel ook iets met jullie delen....
    Ik weet dat mijn moeder alle goede bedoelingen heeft.;)

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ja sorry hoor mijn excuses als het bot overkomt

maar is je moeder dom ofzo
    je kijkt toch in een tas?
    en zo niet dan ga je toch bellen of ze niets moet drinken
    of ben ik nou dom?

12. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    ik geef trouwens mijn vader geen briefje
    hij heeft mij ook groot gekregen
    maar als ik drinken vergeet
    dan belt hij wel op hoe dat dan zit

13. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0

hmmm eerlijk gezegd dat ik dat mijn moeder het juist heeeel raar zou vinden als ik elke keer een briefje mee zou geven. Alsof ik haar niet vertrouw of haar inderdaad dom vindt. De eerste paar keren schreven we wel het een en ander op. Nu doet ze vast wel dingen anders dan ik, maar ja, dat kan ook niet anders en is ook helemaal niet erg.

14. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0

ik bedoelde niet om te kijken voor het briefje
    ik weiger briefjes mee te geven
    dat komt bij mijn vader anders over of hij niets kan
    maar als mijn vader geen melk had gevonden
    was hij wel mij gaan bellen over hoe of wat

ten tweede als je een briefje mee wil geven geef ik dat persoonlijk

15. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb mijn moeder NOOIT een brief gegeven met instructies wat afstandelijk..
    zij heeft altijd alles in huis v luiers tot kleding.. en wat iemand hier al zei ze heeft jouw ook groot gebracht wat tot een goede moeder heeft gelijd dus ik snap niet waarom je haar dit verwijt..
    en 1x voeding vergeten is echt niet zo erg hoor. misschien mooet je ipv van een brief gewoon even de dag bespreken wat de kleine snachts heeft gedaan ect.. het is maar 5 a 10 min van je tijd... en toch veel aardiger dan een brief???

en ipv alles mee te slepn kan je toch gewoon daar wat achterlaten.. is voor jouw ook handiger.. heeft ze altijd een fles,melk luiers ect tis maar een tip

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jeetje... waarom heeft je moeder nou niet even gebeld?
    Ik geef mijn moeder nooit een briefje. Die heeft idd altijd alles in huis en mocht ze het niet weten dan belt/mailt ze even...
    Maar goed als ik mijn dochter weg breng drink ik ook nog altijd even een kopje thee en dan hebben we het nog even over dingen... een briefje vind ik eigelijk een beetje raar...

17. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Als je altijd een briefje meegeeft; ja, dan had ze 't moeten weten & had ze dus ook in de luiertas moeten kijken. Als je normaal gesproken alleen mondeling dingen doorgeeft, dan kon ze het ook niet weten, dus kun je haar in ieder geval niets kwalijk nemen. Blijft raar dat ze bij het pakken van andere spulletjes dan niets heeft gezien, maar je weet soms toch niet hoe dat gaat. Sommige mensen zien echt alleen maar datgene wat ze moeten hebben...

Mijn moeder heeft laatst een nacht opgepast en toen heb ik wel mijn zoons schema voor haar uitgeschreven, maar dat was op haar eigen verzoek. Als ze erg regelmatig zou oppassen zou ik dat ook niet doen. Zou er dan van uitgaan dat ze het zelf wel kan invullen en me anders ff zou bellen :)

18. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Het kan zijn dat ik raar ben met een briefje schrijven maar....ik ben gewoon bang dat ze iets vergeet of anders doet
    (hoezo overbezorgd;))
    Zij denkt anders over bepaalde dingen. Bijv koekjes geven, zonnebloempittenbrood, knuffels in bed enz. Ik wil niet dat ze koekjes krijgt en zeker (nog) geen zonnebloempittenbrood.

Ik merk dat ik mezelf verdedig, dat was niet de bedoeling van mijn topic

19. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Je hoeft je niet te verdedigen, maar soms is het goed om eens te horen hoe andere moeders met dit soort dingen omgaan. Ik was bij mijn oudste veel bezorgder met haar uit handen geven dan nu bij de tweede. Ik heb ook met andere moeders gesproken. Het maakt dat je soms anders tegen dingen aankijkt. Jij bedoelt het goed en je moeder bedoelt het goed. Zeker mag je aangeven dat je bepaalde dingen niet wilt. Maar soms mag je ook een beetje water bij de wijn doen. En soms helpt het dan om de ervaringen van andere moeders te lezen.
    Want hoe je het draait of keert, je kindje naar je moeder laten gaan is een stukje loslaten. Zo ook de eerste keer psz of creche of wat dan ook. Je moet daar vertrouwen in leren krijgen. Dat heb je niet, dat verkrijg je op een gegeven moment.

Maar even los van bovenstaande, heeft je moeder haar dan 8 uur of langer geen drinken gegeven??

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik snap wel dat je duidelijk wil zijn, maar waarom heb je het dan niet gewoon gezegd? Dan kun je toch ook meteen aan haar feedback horen of ze het begrepen heeft? Of geef het briefje persoonlijk aan haar als je er bent?

Ik vind het eerlijk gezegd nogal vreemd een brief voor je moeder te schrijven met instructies. Als het nou ter ondersteuning is van wat je hebt gezegd toen je je dochter kwam brengen....ja ik wet niet. Misschien ben ik verwend, mijn moeder doet precies wat ik wil dat er met Irem gebeurd, maar als ik het op een briefje zou schrijven zou ze dat absoluut niet leuk vinden

Deel Deze Pagina